miercuri, 9 februarie 2011

Reclame manipulatoare la posturile tv pentru copii

E o idee relativ noua, dar in acelasi timp manipulatoare. Nu este moral sa se faca reclama la emisiuni pentru copii, deoarece acestia inca nu stiu ce e bine si ce e rau in viata. Copiii trebuie protejati de mesajele mincinoase, deoarece ei nu pot deosebi o reclama corecta de una mincinoasa. Exista o legislatie in vigoare pentru protectia copiilor, dar in acest caz eu consider ca nu are de ce sa intervina.
Programele au si alte scopuri in afara de acela de a vinde reclame, iar reclamele nu sunt facute pentru altceva decat sa te faca sa-ti doresti ceva ce nu ai neaparat nevoie si sa te minta ca o sa te simti mai bine dupa ce cumperi.
Daca o reclama are efect asupra unui adult, sa ne imaginam ce impact poate avea asupra unui copil.
De aceea spun ca legislatia nu are de ce sa intervina. Singurii care ar putea face cava impotriva acestor reclame sunt parintii. In cazul in care cel mic vede asemenea reclame, parintii ar trebui sa stie sa-i explice cu calm micutului ca nu are neaparat nevoie de ea sau ca este de proasta calitate si ca probabil, daca o sa fie cuminte o sa primeasca o jucarie, dar aleasa de parinti. Vinovati sunt acei parinti care-si lipesc copiii de fata ecranului pentru a putea sa mai respire si ei 5 minute si nu gasesc timpul necesar pentru a vorbi cu cel mic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu