sâmbătă, 10 decembrie 2011

Internet marketer-ul(articolul 3)

Internet marketing-ul este afacerea care se bazează atât pe promovarea cât și pe vânzarea produselor și serviciilor cu ajutorul internetului. Un internet marketer, este responsabil de aducerea față în față a potențialilor clienți cu un serviciu sau o companie care să corespundă nevoilor fiecaruia, prin diferite metode existente pe internet. Indiferent că produsul oferit e o pereche de pantofi, sau o masina nouă, ii ajuți pe alții să vină în contact cu produsul pe care il caută. În fiecare an se cheltuie online miliarde de dolari, asta înseamnă că Internet marketing-ul nu va deveni istorie, iar tot mai multe afaceri și servicii se vor baza în principal pe internet!
Cu doar câteva click-uri, adesea vei gasi ceea ce cauți. Conveniența și multitudinea de informații oferite de internet sunt incomparabile. De aceea și noi trebuie să fim prezenți în această industrie și să ne începem cariera ca și Internet Marketeri!
În fiecare zi, milionane de oameni navighează pe internet pentru a căuta produse si servicii. Azi, inceperea unei afaceri nu se mai bazează pe locație. Azi, lumea este piața ta și oricine, de la un elev de clasa întâi până la un miliardar este un potențial client sau un vizitator al site-ului tău. Oriunde cineva poate să acceseze internetul, poate să îțî viziteze site-ul. Într-o zi, tu vei putea avea peste un milion de vizitatori neavând ore de program asemeni magazinelor. Zi și noapte produsele sau serviciile tale sunt disponibile și tu poți câștiga bani în timp ce dormi. Dacă aduci valoarea pe care oamenii o caută, vezi rezultate!
Partea cea bună a începerii unei afaceri online este că internetul este foarte puternic, iar tu poți găsi o nișă pe care să o exploatezi și să câștigi bani. Dacă îți place să te joci pe jocuri video sau ești obsedat de serialul LOST, poți începe un site bazat pe lucrurile care îți plac și formează o rețea de oameni care au aceleasi pasiuni. Sunt șanse ca alte persoane să aiba aceleași pasiuni ca și tine, și asta înseamnă bani! În centrul său, a fi un internet marketer înseamnă ca website-ul tău să ofere oamenilor informații și produse pe care aceștia le caută. Cand vizitatorii realizează o acțiune predefinită, fie că e click, oferindu-și email-ul, cumpărând ceva sau abonându-se la serviciile tale, tu vei fi platit!

Printre avantaje putem adauga și faptul că pentru a intra în lumea internet marketing-ului nu e nevoie să îndeplinești prea multe cerințe și anume: dacă avem un calculator, acces la internet și un buget de 100 de dolari să cumpărăm un domeniu web, ne putem apuca de treabă. Pe lângă acestea dacă mai există și o idee cu timpul și pasiunea de a o implementa, suntem ca și intrați în afacere! Spre deosebire de formele tradiționale de promovare, cum sunt panourile publicitare în piețe, sau anunțuri publicitare la televizor, marketing-ul online este mult mai ieftin, mai direct și mai usor de urmărit. Folosind twitter sau email-uri pentru a comunica cu potențialii clienți este mult mai ieftin decât un panou publicitar de 10 mii de dolari pe care îl va vedea doar o fracțiune din audiență. Putem publica un anunț pe Facebook și în mai putin de 3 ore, sute sau mii de potențiali clienți vor invada site-ul nostru! Cu promovarea online, ne putem recupera investiția instantaneu, putem urmări statistici de utilizare sau acțiuni, putem comunică direct cu cei care sunt activi în căutarea produselor și serviciilor pe care le oferim. După cum vedem, doar cerul este limita a ceea ce poate oferi internetul atât consumatorilor cât și antreprenorilor, ca noi!

Viitorul internetului

Se estimează că traficul pe internet se va dubla în urmatorii 5 ani 60% din acest trafic va fi compus din consumatori ( adica 240 milioane de oameni!!!), peste 80% din consumatori cumpără online!

Ø Deci noi, probail abia începem în această industrie și încă învătăm. De ce ar trebui să urmăm o carieră online? Câteva avantaje ar fi:

Ø bariera joasă pentru a începe;

Ø costuri minime de începere și risc versus magazin propriu-zis (din mortar și cărămizi);

Ø posibilitate de promovare ieftină;

Ø piață de desfacere internațională deschisă 24 ore pe zi;

Ø posibilitatea de a fi propriul nostru șef și de a ne face singuri orele de program;

Ø ocazia de a promova produse și servicii care te pasionează;

Ø oportunitatea de a caștiga bani pe parcurs.

În concluzie, dacă ne încadrăm în condițiile menționate mai sus, ar fi bine să ne grabim și să demarăm propria afacere. Mai devreme sau mai târziu totul va fi online, iar noi putem începe din timp cu ceea ce înseamnă viitorul!

vineri, 9 decembrie 2011

Video marketing (art. 5)


Optimizarea canalului de Youtube (partea a II-a)

Canalul de Youtube poate fi optimizat în mai multe feluri pentru a fi găsit cu ușurință de către vizitatori, pentru a îi reține pe aceștia cât mai mult timp pe pagină și pentru a-i determina să se întoarcă pe acel canal, pentru a căuta mai multe informații. Atunci când se setează canalul de Youtube, se au în vedere mai multe aspecte: designul paginii respective, optimizare metadate, navigarea pe pagină și caracteristicile acesteia.

Designul canalului
·         Creaţi o temă personalizată, convingătoare, interesantă pentru canal.
·         Publicul trebuie să simtă că este conectat cu o persoană, cu un caracter important din eveniment, nu doar cu marca sau logo-ul atunci când vizitează canalul de Youtube.
·         Profitați de bannerul sub formă de imagine aflat în partea de sus a paginii. Stabiliți care sunt cele mai importante link-uri pentru a fi afișate aici și designul acestei zone, pentru a obține cât mai multe clickuri. Aceste legături către alte site-uri (canale) au rolul de a promova orice iniţiativă.

Optimizare metadate
·         Canalul trebuie să fie definit corect în ceea ce privește cuvintele cheie și formatarea SEO.
·         Atunci când este editat canalul, profilul și alte informaţii despre acesta, folosiți cuvinte cheie şi practici SEO pentru a optimiza canalul pentru căutare.

Navigarea pe pagină
·         Canalul trebuie să fie organizat cât se poate de bine pentru publicul țintă. Cele mai importante videoclipuri ale canalului trebuie să iasă în evidență, iar cele mai noi filmulețe încărcate trebuie să fie aranjate astfel încât să fie atrăgător canalul și relevant pentru vizitatori.
·         Trebuie determinată cea mai bună prezentare a conţinutului canalului (videoclipuri încărcate şi liste de redare). Trebuie să fie realizate liste de redare speciale pentru vizitatorii care accesează pagina intenționat pentru a găsi videoclipuri distincte, noi, interesante în ceea ce privește conţinutul lor.
·         Activează modulul "Alte canale" pentru a promova într-un mod eficient conţinutul canalului tău, informațiile care se doresc a fi furnizate, cu ajutorul altor canale conexe. Acest modul este important, deoarece și tu ,la rândul tău, poți fi promovat prin intermediul altor canale, de către alți proprietari de canale. Canalele enumerate pe pagina ta sunt, de asemenea, sugerate ca și canale atunci când un utilizator se abonează la canalul tău.

În concluzie, canalul tău de Youtube poate deveni eficient dacă ții cont de designul (aspectul) său, de organizarea informațiilor oferite, de stabilirea corectă a cuvintelor cheie, de organizarea videoclipurilor în liste de redare potrivite unui anumit subiect.

Comerț online( partea a4-a)

Avantaje vs dezavantaje pentru comerţul electronic:


În ceea ce privesc avantajele utilizării comerţului electronic, acestea sunt:

· Internet-ul, mediul prin care comerţul electronic se realizează, este omniprezent, accesibil şi ieftin;
· Posibilitatea de a cumpăra sau de a face tranzacţii oricând şi de oriunde;
· Este redus timpul dedicat cumpărăturilor;
· Accesul la resursele oferite de comerţul electronic se poate face printr-o gamă largă de tehnologii (calculatoare, PDA-uri, telefoane mobile, televiziune digitală, cabine telefonice);
· Familiarizează consumatorii cu tehnologia şi îi ţine în pas cu noutăţile;
· Consumatorii pot să primească informaţii relevante foarte repede;
· Nu există limitări geografice;
· Este posibilă participarea la licitaţii virtuale;
· Facilitează competiţia, ceea ce duce la scăderea preţurilor;
· Permite cumpărătorilor să interacţioneze cu alţi cumpărători în comunităţi electronice şi să compare experienţele;
· Acordă consumatorilor mai multe posibilităţi de a alege proodusele şi preţurile;
· Dă posibilitatea mai multor persoane să lucreze sau să cumpere de acasă, ceea ce duce la micşorarea traficului şi reducerea poluării;


În ceea ce privesc dezavantajele dezvoltării comerţului electronic putem să menţionăm:
· Securitatea;
· Acceptarea noilor modalităţi de plată (bani electronici/digitali);
· Infrastructura adecvată de telecomunicaţii;
· Insuficienţa lărgimii de bandă;
· Costurile investiţiei;
· Cadrul legal şi normativ: cadrul fiscal, drepturile asupra proprietăţii, protecţia datelor consumatorului;
· Dificultatea de integrare a Internet-ului şi a software-ului de comerţ electronic cu unele aplicaţii şi baze de date;
· Unele produse software de comerţ electronic nu se potrivesc cu unele sisteme hardware şi sisteme de operare;
· Imposibilitatea de a atinge obiectele sau de a „mirosi” online pentru clienţi;
· Insuficienţa suportului de service – de exemplu, experţi pentru taxele de comerţ electronic sau evaluatori de calitate sunt rari, centre de copyright pentru tranzacţiile de comerţ electronic nu există;
· In multe domenii de activitate nu sunt suficienţi cumpărători şi ofertanţi pentru a avea operaţii profitabile de comerţ electronic.


joi, 8 decembrie 2011

Campanii pe internet

2. Campania “România văzută din Paramotor”

Campania “România văzută din Paramotor” doreste sa puna în valoare obiectivele turistice naţionale, într-un mod inedit, prin fotografierea lor din zbor, cu aparate fotografice de înaltă rezoluţie si prezentarea acestora in cadrul blogului : http://romaniadinparamotor.wordpress.com/ . Proiectul doreşte sa contribuie la construirea brandului de ţară, prin prezentarea unei altfel de Românii, inaccesibile multora dintre noi. Fotografia aeriană, oferă o altă perspectivă asupra obiectivului de fotografiat, reuşind să surprindă, in acelasi timp atât obiectivul de interes, cât şi mediul ambient.

Proiectul este iniţiat de Ionuţ RITEŞ, antrenorul Secţiei de Paramotor a C.S. Universitatea Timişoara, maestru al sportului, multiplu campion naţional şi recordmen mondial, şi Adrian BUZAN, preşedintele A.S. Phoenix Club ’89, instructor de zbor, organizator de competiţii/acţiuni sportive şi recordmen mondial.

Fotografiile vor fi realizate în toate cele 4 anotimpuri şi vor încerca să surprindă cele mai reprezentative obiective de interes turistic ale României, printre care: Litoralul Mării Negre, Delta Dunării, locuri de spiritualitate (mănăstiri), cetăţi întregi (eventual ruine), peisaje deosebite (drumuri printre munţi, cursuri de râuri, baraje, monumente celebre, localităţi). Cei care doresc să se alăture proiectului “România văzută din Paramotor” sunt bineveniţi sa se alature echipei.

Asociaţia “Aripi Româneşti”sustine acest proiect.

Campania este in plina desfasurare, pana acum au fost prezentate, in modul unic al acestei campanii, 10 zone turistice:

…si imparte Romania in 4 parti:

Aceasta este o altfel de campanie de marketing pe internet, cu scopuri nobile!

-MARKETING PE INTERNET-
Cea mai populară soluţie de a crea un website personalizat

Freewebs


ü Este gratuit!
ü Editorul de site este uşor de folosit!
ü Versiunea site-ului creat este compatibilă şi cu smartphone!
ü Îţi personalizezi template-ul cu logo, tagline, culoare după cum vrei tu!
ü Ai peste 300 de template-uri cu design profesional, variate şi sofisticate!
ü Foloseşti aplicaţii disponibile pentru: album foto-video, magazin on-line, blog, forum, guestbook, managementul membrilor, pagina mărturii!

-Hai că ţi-am furat 2 minute! Acum să îţi explic mai pe larg…iată şi un video-suport:


Freewebs este un site care te ajută să creezi pagini de website în câteva click-uri. Ai la dispoziţie peste 300 de pagini gata făcute din care să alegi pagina pe care o doreşti şi să începi să editezi imediat prin intermediul unui editor live. Poţi să personalizezi paginile cu imagini, documente şi fişiere multimedia.

-De ce ai avea nevoie de free webs?

         Poţi să obţii mai mulţi clienţi dacă îţi faci un site personalizat. Poţi face asta într-un mod rapid,  accesibil şi simplu cu webs.com. Peste 40 000 de site-uri au fost create deja cu ajutorul instrumentului de creat site-uri freewebs.
Ţinând cont de faptul că fiecare afacere are propria poveste, site-ul pune la dispoziţie un număr foarte mare de template-uri cu design profesional din care îl poţi alege pe cel potrivit pentru afacerea ta. În orice caz, template-ul pe care ţi-l alegi va face mai mult de 80% din sarcina de webdesign. Tot ce-ţi mai rămâne ţie de făcut este să setezi culoarea potrivită, să îţi pui un logo şi să adaugi conţinutul dorit.
Aşa cum mulţi utilizatori mulţumiţi afirmă, „webs e incredibil pentru că permite unui utilizator care nu are niciun fel de experienţă în programare şi design să creeze foarte simplu un site care să arate şi bine, să fie şi modern.”
Pentru ca site-ul să fie mai atractiv şi interactiv te poţi folosi de aplicaţiile disponibile:
ü Aplicaţia Google Map pentru a-ţi promova afacerea făcând-o mai uşor de localizat.
ü Web Store pentru a vinde produse sau servicii.
ü Comunici cu clienţii prin Blog şi prin Forum.
ü Poţi obţine o listă a membrilor prin intermediul formularului de contact.

-Publici site-ul cu un click şi deja eşti online.

În plus, webs îţi acordă o versiune a site-ului compatibilă cu smartphone-urile, ceea ce nu e puţin lucru. Mai câştigi clienţi!
Ai posibilitatea să urmăreşti tot ce mişcă pe site-ul tău. Este foarte important pentru viitorul afacerii să afli de unde provin vizitatorii site-ului, care pagină este mai populară, care link este mai accesat, timpul petrecut pe site şi alte detalii analitice care îţi pot îmbunătăţi considerabil activitatea de marketing.
Obţii trafic pe site dacă îl faci să apară în rezultatele motoarelor de căutare gen Google® şi Yahoo!®. Iată şi cum: adaugi cuvinte cheie, construieşti link-uri. Webs te ajută de asemenea să te promovezi pe Facebook şi Twitter.
La scurt timp după ce reuşeşti să faci aceste lucruri site-ul tău va fi remarcat şi i se va acorda bine-meritata atenţie.

-Cât despre costuri...

Începi gratis şi mai departe poţi trece la un alt nivel:
·        Starter (Potrivit pentru site personal) la 3,75 dolari pe lună (12 lei),
·        Enhanced (Perfect pentru o afacere) la 7,50 dolari pe lună (28,14 lei),
·        Pro (Ideal pentru Magazin Online) la 16,67 dolari pe lună (64,32 lei).
Îţi alegi şi un domeniu, iar ca să dai o imagine profesională foloseşti adresa de mail cu numele domeniul. Iată un exemplu de site realizat în acest mod: http://bibliotecaracovita.webs.com.
Ca să ai o imagine mai clară asupra costurilor, am găsit câteva tarife orientative practicate de agenţii sau firme de webdesign:

Numărul şi tipul site-urilor
Costuri estimate
1 site simplu (5 pagini)
150 ~ 400 RON
1 site mediu
300 ~ 1.200 RON
1 site complex (magazin online,etc)
1.000 ~ 3.500 RON
10 site-uri simple
1.500 ~ 4.000 RON
10 site-uri medii
3.000 ~ 12.000 RON
10 site-uri complexe
10.000 ~ 35.000 RON
Citeşte şi următorul articol în care afli care este cel mai de succes site personalizat din topul românesc.

SMO pentru promovarea zonei Lacului Sfânta Ana - Articolul 4. Analiza eforturilor de marketing online pentru promovarea zonei

În acest asrticol vor fi prezentate metodele de promovare a lacului Sfânta Ana. În primul rând am vrut să analizez paginile optimizate pentru motoare de căutare. Apăsând searh în Google- Lacul Sfanta Ana, prima pagină care apare este cel al Wikipediei. După aceasta urmeză o pagină special creată pentru promov area zonelor turistice din România, www.inromania.info, unde este prezentat un scurt articol despre atracțiunea turistică, cu galerie de fotografii. După căutare a treia rezultat este tot o pagină de promovare turistică, www.turism.deweekend.ro, unde apare o scurtă prezentare cu comentarii pe josul paginii. Căutând după acelaș termen, folosind Yahoo, rezultatul a treia este www.comeinromania.com unde apar recomandări de cazare în acest zonă. După căutarea paginilor în legătură cu promovarea Lacului Sfânta Ana, apare programul de Ziua Lacului Sfanta Ana, dar nu pot să afirm că promovările pe web sunt atractive și bine structurate. După căutarea pe limba româna, am vrut să văd care este situația pe piața internaționlă și am căutat după termenul ”Saint Ana Lake”. Pe baza acestui căutări, prima pe listă este un concurs de triatlon ” Saint Ana Lake Exterra Triathlon”, ceea ce are un site bine structurat, și oferă posibilități de distracție în această zonă turistică. Pe prima pagină de căutare cu Googel, este www.tripadvisor.com, care nu a fost vizitat de către mulți, deoarece sunt doar două comentarii pe pagină și un singur Like Facebook. Căutând ”attractions in Transylvania” pe prima pagină de rezultate nu am găsit nimic despre zona lacului Sfânta Ana, ceea ce este un dezavantaj dacă vorbim despre atragerea turiștilor în această zonă.
După căutările prin motoarele de căutare, am vrut să văd, dacă lacul are o pagină de Facebook. Pagina cu cel mai mulți Like, are doar 61 de like-uri, și foarte puține poze. Nu există interactivitate pe pagină, posturi pe wall.
Derivând din faptul că Hotelul cel mai apropriat de acest lake este Grand Hotel Balvanyos, am analizat puțina pagina lor de Facebook, care are 392 like-uri, și o clientelă frumoasă. Între pozele încărcate de hotel se află atracțiunile din zonă cu poze despre lacul Sfanta Ana și Tinovul Mohoș.
Rezultatele cel mai attractive privind zona este după termenul ”volcanic lake Europe”. Având în vedere faptul că este singurul lac de origine vulcanică din Eurpa centrală, majoritatea rezultatelor sunt despre Lacul Sfânta Ana. Dar este puțin probabil, ca cineva să caută exact după acest termen, dacă are intenția de a călătorii.
Din acest mic sondaj efectuat, am constatat că prezența online a zonei este foarte slab și este puțin probabil ca cineva, care nu știe absolute nimic despre România, Transilvania, să viziteze lacul Sfânta Ana.
Deoarece rețelele sociale sunt foarte dezvoltate, așa cum am prezentat și în articolele anterioare, sunt convinsă că construirea unei campanii de marketing social ar fi cea mai bună tehnică de promovare pentru această zonă.
În articolul viitor vor prezenta campania inventată de către mine, care are ca scop principal mediatizarea și promovarea zonei lacului Sfânta Ana.