Eu nu. Dar nu ştiu de ce. Am vizitat
de curând site-ul şi mi-am făcut o listă mare de cumpărături. Dar cred că o voi
expedia către Moş Crăciun dacă se încadrează în veniturile lui. În orice caz,
ar merita măcar o încercare.
De ce v-am întrebat? Pentru că luna
trecută, (noiembrie), okazii.ro a fost cel mai vizitat site din România conform
statisticilor realizate pe www.trafic.ro unde
sunt îscrise pentru clasamentul general 33.473 de site-uri. Nu-i fac reclamă, că nu are
nevoie, vreau să fac în schimb o scurtă analiză.
Okazii.ro
este primul şi cel mai mare site de comerţ online din România apărut în anul
2000. "Pe Okazii.ro cumperi sau vinzi orice în condiţii avantajoase. Poţi plăti
cu cardul pentru produsele achiziţionate şi ai garanţia siguranţei tranzacţiilor." (okazii.ro)
Categoria în care este încadrat www.okazii.ro
este Comerţ electronic, cu un număr de 1.822 de
alte site-uri înscrise pe www.trafic.ro . Nu
este o categorie largă, ocupă doar 5,4% din totalul de site-uri româneşti de pe
trafic.ro. Cele mai mari categorii sunt Afaceri/Comert 13,9%, Companii/Firme 12,5%, Bloguri 6,8%, Turism 6,7%.
În luna noiembrie după cum ziceam, okazii.ro a înregistrat 9.755.028 vizite
din care 3.248.956 vizitatori unici, cu un total de 132.572.622 de afişări. Şi cifrele
sunt în continuă creştere.
Scriam în articolele anterioare că este foarte important pentru păstrarea
clienţilor să pot monitoriza traficul pe site, să cunosc detalii despre
audienţa site-ului, categoriile de vârstă, gen, studii, venit, după care sunt
împărţiţi vizitatorii. Acest lucru este foarte util în personalizarea
site-ului. La acest concept am vrut să ajung. PERSONALIZARE. Poate că acest lucru a atras 3.248.956 de vizitatori din care
48,4% sunt tineri până în 29 de ani, trecuţi de vârsta majoratului:
Nu mă miră nici preponderenţa bărbaţilor în numărul de vizitatori, 63,1%,
ceea ce înseamnă că aceştia sunt şi potenţiali cumpărători on-line:
În ceea ce priveşte studiile, 49,3% dintre vizitatori au studii superioare,
însemnând că site-ul www.okazii.ro are o
audienţă cu un înalt nivel de pregătire:
Vizitatorii site-ului au venituri destul de mari. Majoritatea, 31,6% dintre
ei au între 2000-4000 lei:
Dacă aş vinde ceva pe site-ul okazii.ro ar fi produse care se adresează
unui public ţintă cu următoarele caracteristici: bărbaţi, până în 29 de ani, cu
studii superioare, venituri între 2000 şi 4000 lei, deoarece aceştia sunt cu
preponderenţă vizitatorii site-ului şi bineînţeles, potenţiali clienţi.
Concurenţa site-ului okazii.ro este reprezentată de www.shopmania.ro pe poziţia 24 în
clasamentul general, al 2-lea din categoria comerţ electronic.
Existent din 2006, Shopmania.ro promoveaza un nou concept, acela de
"Smart Shopping": „Caută în cea mai mare bază de produse din Romania şi
găseşte exact ceea ce te interesează. Cea mai bună alegere la cel mai mic preţ!” (shopmania.ro)
Acest aspect mă determină să subliniez faptul că buna personalizare a site-ului okazii.ro începând de la numele domeniului, logo, moto, prezenţa în reţelele de socializare şi afişarea selectivă a ofertelor în funcţie de interesul vizitatorilor a condus la situarea acestui site pe locul 1 între toate site-urile din România, înscrise pe trafic.ro.
În articolul următor poţi afla mai multe despre marea personalizare a site-ului YouTube.
În articolul următor poţi afla mai multe despre marea personalizare a site-ului YouTube.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu