joi, 15 decembrie 2011

-MARKETING PE INTERNET-
Site-uri personalizate din topul românesc


Din curiozitate vă întreb, aţi cumpărat ceva până acum de pe www.okazii.ro ?

Eu nu. Dar nu ştiu de ce. Am vizitat de curând site-ul şi mi-am făcut o listă mare de cumpărături. Dar cred că o voi expedia către Moş Crăciun dacă se încadrează în veniturile lui. În orice caz, ar merita măcar o încercare.
De ce v-am întrebat? Pentru că  luna trecută, (noiembrie), okazii.ro a fost cel mai vizitat site din România conform statisticilor realizate pe www.trafic.ro unde sunt îscrise pentru clasamentul general 33.473 de site-uri. Nu-i fac reclamă, că nu are nevoie, vreau să fac în schimb o scurtă analiză.
Okazii.ro este primul şi cel mai mare site de comerţ online din România apărut în anul 2000. "Pe Okazii.ro cumperi sau vinzi orice în condiţii avantajoase. Poţi plăti cu cardul pentru produsele achiziţionate şi ai garanţia siguranţei tranzacţiilor." (okazii.ro)
Categoria în care este încadrat www.okazii.ro este Comerţ electronic, cu un număr de 1.822 de alte site-uri înscrise pe www.trafic.ro . Nu este o categorie largă, ocupă doar 5,4% din totalul de site-uri româneşti de pe trafic.ro. Cele mai mari categorii sunt Afaceri/Comert 13,9%, Companii/Firme 12,5%, Bloguri 6,8%, Turism 6,7%.
În luna noiembrie după cum ziceam, okazii.ro a înregistrat 9.755.028 vizite din care 3.248.956 vizitatori unici, cu un total de 132.572.622 de afişări. Şi cifrele sunt în continuă creştere.


Scriam în articolele anterioare că este foarte important pentru păstrarea clienţilor să pot monitoriza traficul pe site, să cunosc detalii despre audienţa site-ului, categoriile de vârstă, gen, studii, venit, după care sunt împărţiţi vizitatorii. Acest lucru este foarte util în personalizarea site-ului. La acest concept am vrut să ajung. PERSONALIZARE. Poate că acest  lucru a atras 3.248.956 de vizitatori din care 48,4% sunt tineri până în 29 de ani, trecuţi de vârsta majoratului:


Nu mă miră nici preponderenţa bărbaţilor în numărul de vizitatori, 63,1%, ceea ce înseamnă că aceştia sunt şi potenţiali cumpărători on-line:


În ceea ce priveşte studiile, 49,3% dintre vizitatori au studii superioare, însemnând că site-ul www.okazii.ro are o audienţă cu un înalt nivel de pregătire:


Vizitatorii site-ului au venituri destul de mari. Majoritatea, 31,6% dintre ei au între 2000-4000 lei:


Dacă aş vinde ceva pe site-ul okazii.ro ar fi produse care se adresează unui public ţintă cu următoarele caracteristici: bărbaţi, până în 29 de ani, cu studii superioare, venituri între 2000 şi 4000 lei, deoarece aceştia sunt cu preponderenţă vizitatorii site-ului şi bineînţeles, potenţiali clienţi.
Concurenţa site-ului okazii.ro este reprezentată de www.shopmania.ro pe poziţia 24 în clasamentul general, al 2-lea din categoria comerţ electronic.
Existent din 2006, Shopmania.ro promoveaza un nou concept, acela de "Smart Shopping": „Caută în cea mai mare bază de produse din Romania şi găseşte exact ceea ce te interesează. Cea mai bună alegere la cel mai mic preţ!” (shopmania.ro)


Graficul comparativ al celor două site-uri arată dominaţia clară a magazinului online okazii.ro din punct de vedere al numărului de vizitatori unici în luna noiembrie 2011.
Acest aspect mă determină să subliniez faptul că buna personalizare a site-ului okazii.ro începând de la numele domeniului, logo, moto, prezenţa în reţelele de socializare şi afişarea selectivă a ofertelor în funcţie de interesul vizitatorilor a condus la situarea acestui site pe locul 1 între toate site-urile din România, înscrise pe trafic.ro.
În articolul următor poţi afla mai multe despre marea personalizare a site-ului YouTube.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu