joi, 14 iunie 2012

Art. 4 I LIKE IT!!!


          Pentru inceput sa va explic mai pe indelete ce sunt codurile QR (asta in cazul in care nu stiti deja). Codul QR (quick response) este reprezentat de o gama de standarde de codare cu forma de bare bidimensionale (cod matrice). Sunt utilizate de regula pe telefoanele mobile de tip smartphone, deoarece aceste coduri pot reprezenta adrese de site-uri. 
          Aceste coduri au acces rapid la diverse site-uri dorite de utilizatori, iar singurul lucru pe care acestia trebuie sa-l faca pentru a accesa pagina dorita este acela de a scana codul QR cu ajutorul camerei foto din telefonul sau mobil. Aceste coduri sunt foarte utile celor care poseda smartphone-uri si sunt practice mai ales in momentul in care adresele URL sunt lungi iar tastarea acesteia ar necesita mai mult timp, pe cand printr-o simpla fotografie poti accesa site-ul dorit.

          Mai multe companii din lume au inceput sa utilizeze aceste coduri, iar succesul utilizarii lor nu a intarziat sa apara. O campanie care mie mi-a atras atentia in mod special a fost, una realizata in Spania de lantul de retail Diesel. Compania a realizat coduri QR pentru diferite produse, in momentul in care clientii fotografiaza aceste coduri, intra automat pe o pagina de facebook unde pot da Like, la produsul respectiv. 
          Cei de la Diesel au inteles importanta retelei de socializare `Facebook` in viata clientilor sai si asa au facut legatura cu aceste coduri. Daca oamenilor le place din ce in ce mai mult sa impartaseasca din momentele vietii lor, sau din lucrurile pe care le place sa le faca, cei de la Diesel le-a oferit clientilor sai sansa de a spune celor din jur printr-o simpla fotografie, care este perechea de blugi favorita.

       In Romania utilitatea acestor coduri nu este tocmai cunoscuta cu atat mai putin utilizata, insa aceste coduri fac parte dintr-o tehnologie portabila care faciliteaza accesul la informatii relevante, economisind timp pentru consumator. 
          Ca si idee de final nu pot spune decat ca aceste coduri m-au facut sa-mi doresc sa fiu posesoare a unui smartphone si bineinteles sa intalnesc din ce in ce mai multe coduri QR in `drumul` meu. I LIKE IT!!!

miercuri, 13 iunie 2012

online si la medicamente


            Webfarm Elixir- farmacie online care face parte din grupul de farmacii Elixir.
Sediul se află în Cluj, Str. Fabricii Nr. 5, 400620 cu program de luni până vineri între orele: 9:00 - 18:00

           Prezintă o gamă variată de produse dermato-cosmetice , vitamine şi suplimente nutritive, produse naturiste şi organice, medicamente care nu necesită prescripţie medicală dar şi produse tehnico-medicale.

            Livrarea se face la domiciliu , iar pentru clienţii din Cluj-Napoca livrarea este gratuită. Pentru restul oraşelor din ţară transportul costă 10 lei indiferent de numărul de kilometri , iar pentru o comandă peste 300 de lei , transportul va fi gratuit. Comenzile sunt  preluate de un farmacist şi apoi sunt aduse la domiciliul clientului de către un şofer angajat al firmei
Se poate comanda online, sau direct , sunând la numărul de telefon de pe site. Nu este obligatoriu să-ţi creezi cont la ei, însă  avantajul acestuia este de a fi în baza lor de date fără a se completa formularul la fiecare achiziţie. Modalitatea de plată poate fi ramburs (plata la sosirea curierului) sau online.

       Un beneficiu al  site-ul este rapiditatea în  căutare a produselor: după denumirea produselor, producătorului sau după afecţiuni.De exemplu la o afecţiune de “căderea părului” site-ul recomandă atât o varietate de şampoane, fiole tratament, cât şi adjuvante pe cale orală.

        Alte  avantaje al site-ului sunt “ dicţionarul”  (unde sunt explicate atât subtanţe active ale produselor, cât şi diagnostice)  şi chat-ul unde poti cere sfaturi direct  farmacistului.
Produsele au acelaşi preţ ca în farmacie, iar dacă sunt comandate până în ora 18 vor fi livrate în aceeaşi zi.

          Farmacia este inregistrată la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
Aşadar, s-a depăşit bariera distantă, în acest fel farmaciile reusesc a fi mai aproape de clienţi.

marți, 12 iunie 2012

Marketingul viral

Marketingul viral si publicitatea virala se refera la tehnicile de marketing care cauta sa exploateze retelele sociale existente pentru a produce cresteri exponentiale in recunoasterea marcii printr-un proces similar extinderii unei epidemii.
MArketingul viral este folosit uneori,sa descrie un fel de campanii de marketing sub acoperire,incluzand folosirea blog-urilor si a altor forme de relatii cu publicul pentru a face cunoscut,din vorba in vorba,un produs sau un serviciu nou.
Campania "Hacking Acasa.ro" pentru www.acasa.ro este una dintre campaniile de rebranding pentru site si anume lansarea propriu-zisa a portalului,conceputa ca o similare a unui atac informatic,a fost o metoda de marketing viral.Cu o durata de numai 4 ore campania Hacking.Acasa.ro s-a dovedit a fi de un real succes,ea trezind atat interesul cat si ingrijorarea anumitor utilizatori.Conform statisticilor Trafic.ro, portalul Acasa.ro are un trafic de peste 1,3 milioane de vizitatori unici si circa 17 milioane de afisari lunar.
Lansarea noului model Seat Leon, a folosit, de asemenea ca si componenta a strategiei, marketingul viral. Campania lansata a folosit bannerele, newsletterul, web siteurile (lansarea unui concept bazat pe o poveste) si, alaturi de ele, marketingul viral.Trei episoade in care s-a folosit un concept bazat pe o poveste, au fost prezentate sub forma de benzi desenate. Cele 3 episoade nu prezinta masina, ci redau emotii create de aparitia acesteia si s-au lansat la interval de 4 zile unul fata de celalalt. Episoadele se puteau accesa la adrese diferite, respectiv www.episodul1.ro Inceputul, www.episodul2.ro Se apropie, www.episodul3.ro A aparut. Componenta de marketing viral a constat in trimiterea prin e-mail si prin programele de instant messaging a “vestii” aparitiei episoadelor. Totodata, s-au generarat si intretinut discutii referitoare la campanie pe diverse forumuri.Aceste elemente au contribuit la captarea atentiei publicului asupra campaniei si la cresterea traficului pe site-uri. Scopul newsletter-ului a fost sa anunte aparitia fiecarui episod. Acestea s-au trimis celor care s-au abonat pe cele trei site-uri prin interfata site-urilor. Au fost inregistrate 744 de inscrieri.

duminică, 10 iunie 2012

Marketing social-social media marketing, campanie Dove

     Marketingul social se refera in principiu la promovarea anumitor produse ale unei companii cu un scop social. Acest tip de marketing contribuie la responsabilitatea sociala a companiilor si la imbunatatirea imaginii pe piata pe care activeaza. Cu toate astea, prin social marketing putem intelege de asemenea campaniile de marketing sustinute de companii on-line, pe internet si alte retele de socializare. Astazi m-am decis sa scriu despre acest inteles al marketinnguui social. Exista multe modalitati de promvare pe internet, de la crearea unui site la promovarea pe facebook, care este in continua crestere si evolutie. De la reclamele care apar pe partea dreapta a paginilor de facebook si pana la crearea unui profil si promovarea produselor in cadrul albumelor de pe profil, metoda folosita tot mai des in ultimul timp pentru vanzarea de produse datorita costurilor foarte scazute, facebook-ul este cea mai folosita retea de socializare la ora actuala.
     Pentru a nu repeta lucruri spuse de altii sau a posta teoria care poate fi gasita cu un simplu search pe google, voi incerca sa gasesc cateva exemple, studii de caz pentru a face articolul mai interesant. Cu toate astea, cautand un studiu de caz interesant am dat peste un site care explica diferenta intre marketingul social si social media marketing(marketing prin retele sociale), pe care multe persoane incluzandu-ma si pe mine aici,nu o fac. Este foarte interesant cum acestea doua se confunda chiar si pe internet si cate persoane nu fac neaparat o diferenta intre ele. Hmmm, avand in vedere cele de mai sus m-am hotarat ca acestea sunt 2 subiecte interesante care imi plac in egala masura si voi incerca sa postez, despre amandoua studii de caz interesante.
       Deci, astazi vreau sa prezint o campanie de marketing prin retele sociale, dar care combina si elemente ale marketingului social. Add-ul Dove, "Dove Evolution" realizata in anul 2006 a fost parte din campania "Campaign for real beauty" si a fost efectuata pe youtube, dar principalul scop a fost sa ridice niste semne de intrebare in randul populatiei in ceea ce priveste percepta asupra frumusetii. Astfel Dove a creat o reclama care a reusit sa adune 11.400.000 de view-uri pe youtube si se estimeaza ca a adus companiei o expunere in valoare de 150.000.000dolari. In reclama Dove se foloseste de un fotomodel celebru, Stephanie Betts, care in urma unei sedinte de machiaj si apoi a photoshop-ului ajunge sa arate asa cum este pe toate banner-ele. Asta ar trebui sa ii faca pe oameni mai constienti in legatura cu perceptia de astazi despre frumos care este, intr-adevar, foarte distorsionata. Puteti vedea in filmuletul de mai jos exact reclama care a adus campaniei Dove un punct in plus in ochii consumatorilor.
    Desi este o campanie foarte bine pusa la punct de cei de la Dove, reclama acesta a dus totusi la anumite reclame care vin sa contrazica faptul ca perceptia noastra este distorsionata sau chiar spun ca este mai bine asa, renumitul video "Slob Evolution". Desi este greu pentru companii si reprezinta un efor financiar, faptul ca este facut pe internet este unul din factorii care reduc cu mult costurile unei astfel de campanii, Dove a castigat pe langa prestigiu in ochii clientilor si o crestere a vanzarilor. Ma jos postez filmuletul care vine sa contrazica ceea ce cei de la Dove doresc sa arate populatiei.