duminică, 10 iunie 2012

Marketing social-social media marketing, campanie Dove

     Marketingul social se refera in principiu la promovarea anumitor produse ale unei companii cu un scop social. Acest tip de marketing contribuie la responsabilitatea sociala a companiilor si la imbunatatirea imaginii pe piata pe care activeaza. Cu toate astea, prin social marketing putem intelege de asemenea campaniile de marketing sustinute de companii on-line, pe internet si alte retele de socializare. Astazi m-am decis sa scriu despre acest inteles al marketinnguui social. Exista multe modalitati de promvare pe internet, de la crearea unui site la promovarea pe facebook, care este in continua crestere si evolutie. De la reclamele care apar pe partea dreapta a paginilor de facebook si pana la crearea unui profil si promovarea produselor in cadrul albumelor de pe profil, metoda folosita tot mai des in ultimul timp pentru vanzarea de produse datorita costurilor foarte scazute, facebook-ul este cea mai folosita retea de socializare la ora actuala.
     Pentru a nu repeta lucruri spuse de altii sau a posta teoria care poate fi gasita cu un simplu search pe google, voi incerca sa gasesc cateva exemple, studii de caz pentru a face articolul mai interesant. Cu toate astea, cautand un studiu de caz interesant am dat peste un site care explica diferenta intre marketingul social si social media marketing(marketing prin retele sociale), pe care multe persoane incluzandu-ma si pe mine aici,nu o fac. Este foarte interesant cum acestea doua se confunda chiar si pe internet si cate persoane nu fac neaparat o diferenta intre ele. Hmmm, avand in vedere cele de mai sus m-am hotarat ca acestea sunt 2 subiecte interesante care imi plac in egala masura si voi incerca sa postez, despre amandoua studii de caz interesante.
       Deci, astazi vreau sa prezint o campanie de marketing prin retele sociale, dar care combina si elemente ale marketingului social. Add-ul Dove, "Dove Evolution" realizata in anul 2006 a fost parte din campania "Campaign for real beauty" si a fost efectuata pe youtube, dar principalul scop a fost sa ridice niste semne de intrebare in randul populatiei in ceea ce priveste percepta asupra frumusetii. Astfel Dove a creat o reclama care a reusit sa adune 11.400.000 de view-uri pe youtube si se estimeaza ca a adus companiei o expunere in valoare de 150.000.000dolari. In reclama Dove se foloseste de un fotomodel celebru, Stephanie Betts, care in urma unei sedinte de machiaj si apoi a photoshop-ului ajunge sa arate asa cum este pe toate banner-ele. Asta ar trebui sa ii faca pe oameni mai constienti in legatura cu perceptia de astazi despre frumos care este, intr-adevar, foarte distorsionata. Puteti vedea in filmuletul de mai jos exact reclama care a adus campaniei Dove un punct in plus in ochii consumatorilor.
    Desi este o campanie foarte bine pusa la punct de cei de la Dove, reclama acesta a dus totusi la anumite reclame care vin sa contrazica faptul ca perceptia noastra este distorsionata sau chiar spun ca este mai bine asa, renumitul video "Slob Evolution". Desi este greu pentru companii si reprezinta un efor financiar, faptul ca este facut pe internet este unul din factorii care reduc cu mult costurile unei astfel de campanii, Dove a castigat pe langa prestigiu in ochii clientilor si o crestere a vanzarilor. Ma jos postez filmuletul care vine sa contrazica ceea ce cei de la Dove doresc sa arate populatiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu