vineri, 25 noiembrie 2011
Video marketing (art. 3)
joi, 24 noiembrie 2011
Strategii si tehnici de promovare online folosite in domeniul serviciilor recreative de parasutism
O sa incerc sa va povestesc in articolul de fata si cele ce urmeaza despre strategiile si tehnicile de promovare online folosite de cei de la Scoala de parasutism Tnt Brothers.
Ca majoritatea firmelor din zilele nostre, care sunt administrate de catre personal angajat tanar sau cel putin perspicace, si aceasta firma nu are curajul sa ignore beneficiile marketingului online. Asadar si ei incearca sa isi promoveze serviciile recreative de parasutism oferite pe piata prin:
- site-ul de prezentare (http://www.tnt-brothers.ro/);
- pagina de socializare de pe site-ul Facebook (http://www.facebook.com/tntbrothers);
- binecunoscutul site http://www.youtube.com/;
- metoda noua de ati vinde serviciile online cu ajutorul binefacatoarelor site-uri ca si www.groupon.ro/ www.kuponiada.ro/ www.goldendeals.ro;
- linkuri si/sau bannere;
- emailurilor si newsletter-urilor;
- bloguri ale unor persoane cunoscute si urmarite de catre presa;
- site-ul a diferite emisiuni televizate;
- site-ul http://www.google.ro/ si a aplicatiilor oferite de acesta;
- chestionare online;
- publicitate online prin PPC sau CPP (PAY PER CLICK sau COST PER CLICK)
O sa prezint si o sa analizez cateva strategii si tehnici de promovare online folosite de aceasta firma in fiecare articol, urmate mai apoi de cateva sugestii referitoare la ce alte mijloace de promovare online ar mai putea introduce ei in tehnicile folosite, pentru a avea mai mult succes. Nu din alt motiv decat acela ca: inca din cele mai vechi timpuri unul din visele marete ale oamenilor a fost sa zboare, au incercat cu tot ceea ce au avut la indemana si le-a permis gandirea din acele timpuri, chiar si cu aripi de ceara, astfel incat in zilele noastre exista asemenea firme care pot indeplini chiar si astfel de vise, cu ajutorul tehnicii de aviatie care a luat amploare in secolul acesta, denumit si secolul "vitezei".
Viral Marketing (art. 2)
E clar si trebuie spus de la bun inceput faptul ca cele doua tipuri de marketing sunt extreme de diferite fata de marketingul clasic. Marketigul clasic depinde de partea financiara este practic conectat de buget. In schimb atuul celor doua tipuri de marketing, marketingul viral si gurilla marketing, este faptul ca nu necesita costuri mari. Practic in ambele cazuri vorbim de promovarea cu costuri reduse a produselor sau serviciilor pe care incercam sa le videm. Si totusi de ce au nume diferite daca practic semnifica acelasi lucru.?
Surse de venit pentru comertul electronic
Google Wallet
Dupa cum ne explica intr-o maniera simpla inginerii care au lucrat la conceptul Google Wallet, rolul acestei aplicatii este de a inlocui definitiv portofelul cu telefonul personal (in conditiile in care telefonul mobil este oricum utilizat pentru multe alte functii in afara celei de comunicare, devenind in prezent o versiune mai putin sofisticata a aparatelor foto/video/audio):
Google Wallet stocheaza informatiile de plata, istoricul tranzactiilor si propune chiar si oferte utilizatorilor sai. Aceasta aplicatie poate fi accesata atat in magazinele fizice utilizand telefoanele cu sistem de operare Android, dar si online pentru cumparaturile de pe internet. La un moment dat, se preconizeaza ca si biletele de avion si cardurile de loialitate vor fi sincronizate la Google Wallet. ( http://checkout.google.com/support/bin/answer.py?hl=ro&answer=105653)
In prezent, doar in SUA posesorii cardurilor Citi Mastercard sau cei dispusi sa isi cumpere un Google Prepaid Card se pot folosi de aceasta tehnologie. In incercarea de a face din Google Wallet cartile de credit ale viitorului, compania va include si Visa, American Express si Discover in sistemul de plati. In SUA exista aproximativ 135.000 de puncte in care platile se pot efectua in acest fel, numar care se preconizeaza ca va creste odata cu cresterea notorietatii acestei aplicatii, dar si a largirii gamei de telefoane mobile care pot utiliza aplicatia. De aceea, reprezentantii Google negociaza cu cei mai reputati producatori de smartphone-uri pentru a largi gama de telefoane pe care sa functioneze Google Wallet. (http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/google-wallet-aplicatie-lansare-153153.html)
Cum functioneaza aplicatia? Teoretic, utilizand tehnologia NFC (Near Field Communication), o sora mai lenta a tehnologiei Bluetooth, dar care nu necesita asocierea terminalelor intre care se realizeaza schimbul de informatii si care utilizeaza mai putina energie.(http://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communication#Comparison_with_Bluetooth). Practic:
Ce inseamna Google Wallet pentru comercianti? Ei bine, ei vor trebui sa asigure tehnologia necesara realizarii platilor. Apoi vor putea sa trimita oferte clientilor prin intermediul aplicatiei, sa isi fidelizeze astfel clientii si sa atraga noi clienti. Pe viitor se intrevede o intetire a luptei dintre comercianti pe baza ofertelor speciale si a promotiilor care au invadat atat magazinele, cat si mediul online. Iar in randul clientilor sunt sigura ca se vor naste intrebari (daca nu exista deja) in ceea ce priveste securitatea informatiilor personale si a transferurilor de bani.
CERCETARI DE MARKETING ONLINE (2)
Chestionarele obişnuite pot fi utilizate pe Internet prin expedierea lor pe e-mail. Procesul de completare este însă unul greoi, deoarece mai întâi acestea trebuie salvate în calculatorul respondentului. Apoi, completarea lor este foarte greoaie deoarece nu exista funcţii ale editoarelor de tip text construite special pentru a fi utilizate in acest scop. Iar problemele nu se termina aici, deoarece chestionarul trebuie transmis înapoi firmei care realizează cercetarea, iar acestea la rândul lor trebuie să salveze din nou chestionarul şi apoi să introducă datele într-o bază de date pentru a putea fi analizate.
Toate aceste inconveniente, menţionate mai sus, pot fi înlăturate dacă folosim un serviciu online care ne oferă posibilitatea să construim chestionare ce ulterior vor fi completate fără a avea nevoie de altceva decât de un browser şi conexiune la Internet.
Avantajele acestei metode sunt multiple si din domenii variate. La cea mai simplă analiză ne putem da seama cât de uşor şi de ieftin este pentru orice firma să apeleze la administrarea unui astfel de chestionar în comparaţie cu apelarea la o firmă de cercetare care implică costuri foarte mari. În schimb, aplicarea unei cercetări online poate fi oricând realizată cu resursele umane din interiorul firmei.
Faţă de sistemul clasic (chestionare pe hârtie), avantajele chestionarelor online sunt enorme, deoarece nu necesită imprimarea chestionarelor reducând considerabil consumul de hârtie. De asemenea, chestionarele nu necesită un spaţiu de depozitare şi arhivare. Răspunsurile nu mai trebuie centralizate într-o baza de date de către personal specializat întrucât aceste sunt preluate automat în baza de date, pe măsură ce răspunsurile sunt completate de către respondent. De asemenea, nu se mai apelează la specialişti în statistică deoarece rezultatele se calculează automat valoric si sub formă grafică. Eroarea umană este astfel eliminată odată cu renunţarea la operatori, care puteau introduce eronat chestionarele in baza de date.
Un alt avantaj important este constitui de faptul că nu se mai apelează la operatori de interviu, care să fie nevoiţi să contacteze fiecare respondent pentru a administra chestionarele. Este cunoscut faptul că aceştia încearcă de foarte multe ori să înşele prin completarea de către ei a chestionarelor în întregime sau doar parţial pentru a scurta timpul de culegere a datelor.
Din anumite considerente, cum ar fi păstrarea anonimatului, răspunsul liber fără a avea în faţă un operator, se poate vorbi şi de o sinceritate mai mare din partea respondenţilor. Aceştia pot da răspunsurile în ritmul lor propriu, în funcţie de timpul pe care-l au la dispoziţie, fără a fi deranjaţi de prezenţa stânjenitoare a operatorului de interviu.
Un alt mare avantaj este acela că persoanele respondente pot fi de oriunde din lume dacă au acces la Internet şi cunosc limba în care a fost scris chestionarul. Astfel, distanţa geografică nu mai este considerată o problemă.
Cu toate acestea cercetarea online are şi anumite dezavantaje, prin faptul că nu mai poate fi asigurată reprezentativitatea eşantionului. Nu poţi avea niciodată controlul asupra persoanelor care răspund la chestionar, realizându-se un proces de autoselecţie prin faptul ca vor răspunde doar acele persoane cărora le place să facă acest lucru.
Video marketing (art. 2)
miercuri, 23 noiembrie 2011
Cum să ajungi în top pe Google
- planificarea şi pregătirea (analiza cuvintelor-cheie)
- campania (propriu-zisă)
- monitorizarea şi întreţinerea neîntreruptă
- partial mapping service only - doar servicii de mapare parţială, nu oferă detalii la nivel de stradă
- mapping service only - doar servicii de mapare, ţări care au hărţi detaliate la nivel de stradă, ca de exemplu Belgia
- advanced mapping services - servicii de mapare avansată, ţări cu hărţi detaliate la nivel de stradă, utilizatorii beneficiind de funcţii mai avansate.
Ştiinţe Economice pe Facebook?
Cautând mai departe pe tema reţelelor sociale, am dat peste un alt articol, tot pe mashable.com. De data asta despre Facebook. Mult cunoscutul şi folositul Facebook. Site care devenit deja mai mult decăt un simplu site de socializare. Chiar este peste tot. Acele butonaşe cu likerule specifice apar, pe orice fel de siteuri care au ca target tinerii, si nu numai.
Până acum mi-am imaginat Facebook facănd reclamă pentu baruri, locuri de distracţie, restaurante, îmbrăcăminte însă pe mashable am desoperit că unii au avut o abordare diferită. Mai exact anumite facultăţi au apelat la Facebook să se promoveze folosind mai multe metode.
Una dintre aceste metode a fost crearea unui tur virtual, folosind aplicaţia YourCampus360 precum şi afişarea pozelor din campus, astfel încăt să ofere o imagine cât mai clară celui care nu a fost acolo. Această tehnica a fost adoptată de Universităţile Syracuse şi Stanford.
Universitatea Butler’s a avut o altă idee. Ei au făcut o pagină pentru mascota universitaţii, caţelul Blue II care apare in diferite ipostaze amuzante şi în filmuleţe. Aceste filmuleţe au atras foarte mulle vizite ajungand ca vizitatorii să devină mai târziu studenţi ai univerităţii. In plus de asta pagina este folosită şi pentru a înştiinţa studenţii despre evenimente sportive organizate în universitate, precum şi rezultatele acestora, oferind un loc ideal şi pentru discuţii după meciuri.
Universitatea din Kensas, a decis să afizeze creaţiile studenţilor pe pagina de pe Facebook. Mai exact, se pot descarca sonerii pentru telefon, poze de fundal, iconiţe carţi poştale şi screensavere de pe pagine. Pe fiecare apare logoul Universităţii cu scopul de a întări imaginea instituţiei.
O altă abordare poate veni prin crearea grupurilor de discuţii in interiorul paginii de Facebook. Asa a procedat Universitatea Butler, care a decis să creeze grupiri de discuţii în care nu include doar studenţi şi şi cinoscuţii din alt oras ai acestora pentru a-I informa si pe ei în legătură cu ce se întâmpla cu prietenii lor de la facultate. Astfel toata lumea poate fi la current cu evenimentele organizate aici. Tot pe aceste grupuri se afişează şi rezultate excepţionale atinse de către studenţi. Astfel universitatea devine din ce în ce mai cunoscută iar în acelaşi timp se creează şi o legătură special între studenţi, cunoscuţii acestora şi intre instituţie.
Deoarece universitatea Syracuse are specializări foarte diferite între ele, conducerea a hotărăt că este mai relevant să facă o pagină diferită pemtru fiecare specializare în parte, avănd o pagină comună care face legătura între ele.
Pentru Universitatea din Texas A&M pagina de Facebook este un adevărat portal pentru potenţialii aplicanţi. Conţine toate informaţiile necesare legate de programele de studi, campusul univerităţii pecum şi metodologia de înscriere la facultate explicată pas cu pas, şi prezentată intr-un mod foarte colorat şi simpatic. Folosesc şi o aplicaţie, care crează o comunitate închisă pentru studenţi pe facebook. De fapt fiecare student are acces la 2 platforme, primul conţine informaţii generale, iar al doilea este o platformă personalizabilă şi cuprinde doar subiecte din ariile alese de către student.
Aceste Universităţi s-au folosit de Facebook într-un mod foarte bine pentru a atrage căt mai mulţi studenţi.
De aici apare întrebarea…oare ar putea folosi şi Universitatea Transilvania Facebookul pentru a se promova? Desigur!
În primul rănd ar fi ideal să adopte strategia Universitaţii Syracuse, şi să facă o pagină separată pentru fiecare facultate în parte. Astfel eu voi aplica idei pe o pagina care ar putea fi pagina de Facebook a Faciltaţii de Ştiinţe Economice a Universitaţii Transilvania.
Pagina ar putea să conţină pozele de la evenimetele organizate, cum ar fi deschiderea de an, concursuri, olimpiade, şi conferinţe precum şi pozele studenţilor din diferite stagii de practică, sau burse Erasmus. Astfel viitorii studenţi ar avea o imagine mult mai clara despre viaţa studenţească determinandu-i să se înscrie.
Ca şi informaţii postate, pagina ar pute conţine prezentarea burselor, a concursurilor, olimpiadelor, conferinţelor, cand apar şi să relateze modul lor de desfăşurare şi reultatele obţinute. De asemenea ar fi ideal sa înştiinţeze studenţii în legătură cu noutaţi afişate pe econ.unitbv.ro. Astfel informaţia ar ajunge mult mai uşor la studenţi şi at fi si un loc ideal pentru discuţii intre ei. Ar face posibilă crearea unei legături mult mai strănse între ei. Ar facilita comunicarea între cei care nu se cunosc personal dar totuşi au teme comuine de discutat (ex. Foşti studenţi Erasmus cu viitori studenţi Erasmus precum şi viitori studenţi ai facultaţii cu studenţi actuali, sau studenţi din anul 1 cu studenţi din anul 2.)
Orice activitate desfaşurată pe pagina de facebook a facultăţii este vizibilă prietenilor celui care le-a efectuat, devenind o recomandare celor care sunt încă la liceu în cautarea unei facultăţi.
Din punct de vedere al membrilor, ar trebui acceptaţi doar studenţi şi foşti studenţi ai facultaţii, însă oricine ar trebui sa aibe dreptul să adauge întrebari pe pagină, ajutând astfel viitori studenţi cu cât mai multe informaţii venite chiar de la studenţii actuali, ei avand foarte multă credibilitate.
Desigur este nevoie şi de un moderator care monitorizează în permanenţă discuţiile, şi are grijă de “imaginea” paginii.
Eu consider ca o pagina de Facebook ar fi o metodă foarte bună de promovare a facultaţii, şi ar menţine o legătură constantă între foştii, actualii şi viitorii studenţi ai Facultaţii de Stiinţe Economice.
Voi ce parere aveţi?