vineri, 25 noiembrie 2011

Video marketing (art. 3)

Greșeli întâlnite frecvent în realizarea videoclipurilor

Videoclipurile, care fac obiectul video marketingului, pot avea anumite puncte slabe. Acestea se datorează realizării (filmării) lor într-un mod necorespunzător și neeficient. Fie că sunt create pentru o companie, o persoană, o locație sau pentru orice altceva ce se dorește a fi promovat, dacă videoclipurile sunt bine făcute, ele pot aduce beneficii considerabile, rezultatele lor fiind vizibile. Daca se iau în considerare firmele, videoclipurile bine realizate pot aduce mari avantaje companiilor, care se resimt în veniturile realizate de acestea. Un videoclip bun face situl mai interesant, mai util, mai interactiv, costurile de promovare fiind mult mai scăzute decât prin utilizarea altor medii de promovare și comunicare.
În rândurile care urmează, vor fi prezentate anumite greșeli care sunt frecvent întâlnite în rândul producătorilor de videoclipuri. 
Atunci când se filmează un clip, este indicat să se utilizeze camere mici, care sunt ușor de manipulat. Camera nu trebuie să fie mare și scumpă, pentru a nu genera costuri mari de achiziționare. De asemenea, pentru a fi realizate filmulețele pot fi utilizate și telefoane mobile care redau o imagine clară.
Este important ca ideea care se prezintă în primele 10 secunde ale fimulețului să se mențină până la finalul videoclipului. Sunt multe filmulețe pe Youtube despre care nici nu îți dai seama la început ce ar putea comunica. Deoarece majoritatea oamenilor sunt foarte ocupați în zilele de astăzi, este foarte important ca să le fie acaparată atenția; astfel, încă de la începutul videoclipului, este necesar ca să se comunice utilizatorului ce prezintă acesta și de ce ar trebui să fie vizionat filmulețul. Respectând aceste aspecte, videoclipul va avea mai mare succes, reușind să țină concurența departe.
Atunci când se filmează un videoclip, se recomandă să nu se folosească un actor. De cele mai multe ori, această persoană va face ca videoclipul să arate artficial și neautentic. Nu este o problemă dacă vorbitorul din filmuleț va face scurte pauze, spunând ”Ahh, ahh” sau ceva de acest gen, pentru că aceste detalii vor face ca videoclipul să pară natural, transparent și original. Nu se urmărește să fie realizat un videoclip profesional, ci, prin intermediul acestuia, se dorește să se exprime faptul că firma se află pe piață pentru a-și servi clienții, încercând să le satisfacă nevoile într-o măsură tot mai mare.
Videoclipurile trebuie să fie simple și scurte, pe înțelesul tuturor utilizatorilor. Dacă este nevoie să fie realizate mai multe filmulețe, mai bine așa decât să se creeze un filmuleț lung și obositor pentru utilizatori. De asemenea, un filmuleț lung este foarte costisitor în ceea ce privește perioada de timp necesară pentru editare. Poate lua chiar ore pentru a modifica un videoclip lung, ceea ce generează o muncă obositoare și pentru cameraman. Pentru a se edita videoclipuri, se poate folosi serviciul oferit de Youtube: ”Youtube Video Editor”.
Cele mai multe companii care realizează videoclipuri pentru a le posta pe Youtube și apoi pe siturile proprii au tendința de a vorbi despre activitatea lor,  de a oferi  multe informații despre ele, fără însă a include și ascultătorul în subiectul său de discuție. Videoclipul devine plictisitor atunci când accentul cade pe vorbitor și nu pe ascultătorii. Pentru ca emițătorul să devină un profesionist în domeniu, trebuie să își dezvolte abilitatea de a învăța tot ce poate despre piața țintă, tot ce are specific, cu ce probleme se confruntă și ce schimbări apar în interiorul pieței ținte, pentru a fi la curent cu orice detaliu.
În concluzie, se poate afirma faptul că, datorită tehnologiei moderne și datorită existenței unei varietăți mari de instrumente, crearea unui videoclip nu mai reprezintă un proces dificil şi complicat, care să dureze mult timp. Astfel, pot fi create materiale de calitate într-un timp scurt, iar accentul se pune pe crearea mai multor videoclipuri scurte, pentru a putea fi editate ușor și mai rapid.

joi, 24 noiembrie 2011

Strategii si tehnici de promovare online folosite in domeniul serviciilor recreative de parasutism

Long story short cum zice americanul, ca sa iau in serios activitatea la acest curs am ales sa va captez atentia cu minunatul meu talent la scris articole pe blog, dificila treaba !  Sa incepem...

O sa incerc sa va povestesc in articolul de fata si cele ce urmeaza despre strategiile si tehnicile de promovare online folosite de cei de la Scoala de parasutism Tnt Brothers.
Ca majoritatea firmelor din zilele nostre, care sunt administrate de catre personal angajat tanar sau cel putin perspicace, si aceasta firma nu are curajul sa ignore beneficiile marketingului online. Asadar si ei incearca sa isi promoveze serviciile recreative de parasutism oferite pe piata prin:
- site-ul de prezentare (http://www.tnt-brothers.ro/);
- pagina de socializare de pe site-ul Facebook (http://www.facebook.com/tntbrothers);
- binecunoscutul site http://www.youtube.com/;
- metoda noua de ati vinde serviciile online cu ajutorul binefacatoarelor site-uri ca si www.groupon.ro/ www.kuponiada.ro/ www.goldendeals.ro;
- linkuri si/sau bannere;
- emailurilor si newsletter-urilor;
- bloguri ale unor persoane cunoscute si urmarite de catre presa;
- site-ul a diferite emisiuni televizate;
- site-ul http://www.google.ro/ si  a aplicatiilor oferite de acesta;
- chestionare online;
- publicitate online prin PPC sau CPP (PAY PER CLICK sau COST PER CLICK)

O sa prezint si o sa analizez cateva strategii si tehnici de promovare online folosite de aceasta firma in fiecare articol, urmate mai apoi de cateva sugestii referitoare la ce alte mijloace de promovare online ar mai putea introduce ei in tehnicile folosite, pentru a avea mai mult succes. Nu din alt motiv decat acela ca: inca din cele mai vechi timpuri unul din visele marete ale oamenilor a fost sa zboare, au incercat cu tot ceea ce au avut la indemana si le-a permis gandirea din acele timpuri, chiar si cu aripi de ceara, astfel incat in zilele noastre exista asemenea firme care pot indeplini chiar si astfel de vise, cu ajutorul tehnicii de aviatie care a luat amploare in secolul acesta, denumit si secolul "vitezei".









Viral Marketing (art. 2)


Marketing viral vs guerila marketing

            
            Diferenta este subtila dar trebuie remarcata. Daca vorbim de o campanie de guerrilla marketing, trebiue marcat faptul ca populatia, posibili consumatori, sunt luati prin surprindere sau mai bine spus li se atrage atentia atunci cand se asteapta mai putin. Cand vorbim de marketingul viral, vorbim de mesajele unor companii pe care le transmitem voluntar ,pentru ca continutul lor este cool, nu pentru ca dorim sa ajutam la construirea campaniei de publicitate. Exista si suprapuneri, cum ar fi: un mesaj/publicitate ( de guerrilla care nu arata chiar ca un anunt/publicitate este atat de mare incat spuneti si celorlalti despre el. Dar campaniile de viral marketing nu pot fi proiectate in felul in care alte tipuri de publicitete pot, ele depind exclusive de posibili viitori client care decide daca mesajul este demn de a fi trimis mai departe. Iata de aici importanta mesajului.

          E clar si trebuie spus de la bun inceput faptul ca cele doua tipuri de marketing sunt extreme de diferite fata de marketingul clasic. Marketigul clasic depinde de partea financiara este practic conectat de buget. In schimb atuul celor doua tipuri de marketing, marketingul viral si gurilla marketing, este faptul ca nu  necesita costuri mari. Practic in ambele cazuri vorbim de promovarea cu costuri reduse a produselor sau serviciilor pe care incercam sa le videm. Si totusi de ce au nume diferite daca practic semnifica acelasi lucru.?


             Simplu. La marketingul viral, mesajul de marketing, poate ajunge la mii de posibili client.  Cei care primesc mesajul il dau mai departe altora si acestia altora si tot asa. Se creaza in acest fel o intreaga retea de distributie a mesajului 
          In schimb cand vorbim de guerilla marketing, vorbim de marketing la nivel local, deci mesajul nostru e local. Poate fi eveniment local care ne atrage prin inovatia lui. Un eveniment la care putem participa fara sa ne dam seama ca in acest fel  transmitem un mesaj prin care promovam un produs/servciu.
              In ambele cazuri marketerii au nevoie de energie si mult imaginatie. In opinia mea nu e tocmai usor sa creezi un eveniment care sa atraga multi  oameni, un eveniment iesit din normalitate, care sa ii faca pe participanti sa povesteasca despre el prieteilor. Un eveniment in care participantii/vizitatorii sa nu-si dea seama ca este creat pentru a promova un brand necesita imaginatie bogata.


           Sa nu uiam insa ca in marketingul viral mesajul publicitar poate fi transmis online mult mai simplu prin servere de mesaje instant, astfel numarul potentialilor clieni creste exponential. Se pare ca internetul ofera “ocazia de aur” de a atrage miioane de oameni care nu fusesera interesati mai inainte sau care nici macar nu ar fi auzit altfel despre brandul pe care incerc sa-l promovez .
           Fie ca folosim marketing viral fie ca practicam marketingul de guerila pentru a vinde trebuie sa promovam brandul.

Surse de venit pentru comertul electronic

Venit din publicitate
Veniturile din publicitate reprezinta sursa de venit din vanzarea spatiului de publicitate on-line.
In primul rand vreau sa prezint un pic piata de publicitate on-line. Concluzii ale studilului ROADS (Romanian Online Advertising Study) realizat de IAB Ramania, asociatia industriei de publicitate online, in parteneriat cu PricewaterhouseCoopers Romania arata ca piata de publicitate online din Romania, in primul semestru al anului 2009, a generat aproape 25,5 milioane de lei,valoarea totala a vanzarilor companiilor participante la studiu a fost de 25.498.023 lei, care este in scadere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului 2008, dar arata si o crestere cu 58% fata de intervalul similar din 2007, totalul vanzarilor a fost de doar 16.141.519 lei. Studiul agrega cifrele de vanzari directe ale celor mai importante 14 companii din domeniu (regii si publisheri independenti).
Conform editiei S1 2009 a ROADS, principalele sectoare care au scazut volumul investitiilor in publicitatea pe internet in acest semestru au fost cel financiar-bancar si sectorul auto, iar primul loc in topul categoriilor de advertiseri in functie de volumul investiilor a fost luat in acest semestru de catre sectorul telecom, care a cunoscut o crestere a investitiilor in publicitatea pe internet de 75% fata de S1 2008 si de 3% fata de S2 2008.
Un alt studiu(The Online Advertising Forecast) recent realizat de compania de cercetare Digital TV Research, pe baza datelor culese din 40 de tari, arata ca valoarea pietei mondiale a publicitatii online ar putea sa depaseasca 100 de milierda de dolari pana in 2016. Aceasta inseamna aproape dublarea volumului de publicitate online in cinci ani. Studiul mai arata ca Statele Unite isi vor mentine prima pozitie in lume din punctul de vedere al cheltuielilor cu online advertising. China se va apropia ca pondere de Japonia, a doua mare piata de publicitate online din lume. Daca in 2010 chinezii au cheltuit 2,6 miliarde de dolari in online advertising, in 2016, suma ar putea ajunge la 7,6 miliarde de dolari.
The Online Advertising Forecast nu a luat in calcul veniturile generate de publicitatea prin Internetul mobil, domeniu aflat in plina dezvoltare. Ultimul raport al IPA Bellwether releva ca, in trimestrul al treilea 2011, bugetele de publicitate online au crescut cu 16,6%.
Digital TV Research apreciaza ca, pe langa publicitatea online, piata mondiala de TV si video via Internet va inregistra cresteri spectaculoase, de la 3,48 miliarde de dolari in 2010 la 21,52 miliarde de dolari in 2016.
Conform unui articolului de pe siteul Fin.ro internetul, canalul de comunicare a pierdut cel mai putin in 2009 la incasarile din publicitate raportat la celelalte medii, si-a „desemnat” castigatorii. Gazeta Online, care cuprinde Gsp.ro, unul dintre cele mai vizitate site-uri din Romania, si celelalte site-uri afiliate au reusit sa contabilizeze din publicitate, in 2009, venituri de un milion de euro. In topul site-urilor care au marcat anul trecut venituri de un milion de euro se afla si Neogen.ro. Portalul condus de Calin Fusu a reusit sa adune in 2009 un milion de euro, cea mai mare parte din suma fiind din publicitate. Pentru 2010, Augustin Roman, directorul general al Intact Interactive, care are in portofoliu si Gsp.ro, declara ca vrea sa maximizeze veniturile din publicitate, mai ales ca „dispunem de toate instrumentele: creatie, dezvoltare, audienta”. Daca in 2009 publicitatea on-line a fost estimata la 13-15 milioane de euro, anul acesta specialistii mizeaza pe o crestere de 20%-30%. De altfel, exista voci care spun ca on-line-ul ar putea depasi printul in privinta incasarilor din publicitate in doi ani.
Top site-uri care au trecut de bariera de un milion de euro
Site-urile care au reusit in primul an de criza sa atinga venituri de un milion de euro se pot numara pe degetele de la o mana. Astfel, incasarile din publicitate ale Gsp.ro au fost in 2009 de un milion de euro, volum egal cu cele ale portalului Neogen.ro. Hotnews.ro a punctat in jur de 900.000 de euro in anul 2009.
Pentru 2010 estimarile optimiste au in­dica o crestere a pietei de publicitate on-line cu 20%-30%. Specialistii din piata de publicitate on-line puncteaza, intr-o or­dine aleatorie, site-urile care atrag cele mai mari venituri din publicitatea au­tohtona: gsp.ro, neogen.ro, hotnews.ro, alaturi de softpedia.com sau site-ul de socializare hi5.com. Gazeta Online, care cuprinde Gsp.ro, unul dintre cele mai vizitate site-uri din Romania, si celelalte site-uri afiliate, a reusit sa adune din publicitate in 2009 venituri de un milion de euro. Veniturile pentru Gazeta pu­teau fi mai mari, daca cele doua regii cu care au lucrat in 2009 nu aveau pro­bleme. „Principala sursa de venit a unui publisher on-line este publicitatea in a­cest moment, iar ambii parteneri ai Ga­zetei Online din 2009 la acest capitol au avut probleme mari. Regia Boom Net­bridge a intrat in faliment, iar despre parteneriatul cu Intact Interactive as pre­fera sa nu discut, pentru ca numai noi stim cat s-a muncit de cand s-a preluat mana­gementul acestei firme pentru a nu fi un nou caz Boom”, spune Augustin Roman, administratorul Gazetei Online.
Conform articolul respectiv Google si Yahoo au avut incasari de minimum sapte-opt milioane de euro pe piata din Romania. Mihai Fanache, Media Manager Me­diaCafe, regia care vinde portalul Ya­hoo.com in Romania, declara ca pu­blicitatea atrasa de Yahoo.com a fost de apro­ximativ 2,5 milioane de euro (3,5 milioane de dolari).

Google Wallet

Daca tot am vorbit despre Personal Shopping Assistant si cum se folosesc retailerii de acest concept pentru a-si fideliza clientii, putem merge mai departe sa observam cum Google vine atat in intampinarea magazinelor, cat si a consumatorilor intermediind tranzactiile dintre acestia cu ajutorul aplicatiei Google Wallet.

Dupa cum ne explica intr-o maniera simpla inginerii care au lucrat la conceptul Google Wallet, rolul acestei aplicatii este de a inlocui definitiv portofelul cu telefonul personal (in conditiile in care telefonul mobil este oricum utilizat pentru multe alte functii in afara celei de comunicare, devenind in prezent o versiune mai putin sofisticata a aparatelor foto/video/audio):


Google Wallet stocheaza informatiile de plata, istoricul tranzactiilor si propune chiar si oferte utilizatorilor sai. Aceasta aplicatie poate fi accesata atat in magazinele fizice utilizand telefoanele cu sistem de operare Android, dar si online pentru cumparaturile de pe internet. La un moment dat, se preconizeaza ca si biletele de avion si cardurile de loialitate vor fi sincronizate la Google Wallet. ( http://checkout.google.com/support/bin/answer.py?hl=ro&answer=105653)

In prezent, doar in SUA posesorii cardurilor Citi Mastercard sau cei dispusi sa isi cumpere un Google Prepaid Card se pot folosi de aceasta tehnologie. In incercarea de a face din Google Wallet cartile de credit ale viitorului, compania va include si Visa, American Express si Discover in sistemul de plati. In SUA exista aproximativ 135.000 de puncte in care platile se pot efectua in acest fel, numar care se preconizeaza ca va creste odata cu cresterea notorietatii acestei aplicatii, dar si a largirii gamei de telefoane mobile care pot utiliza aplicatia. De aceea, reprezentantii Google negociaza cu cei mai reputati producatori de smartphone-uri pentru a largi gama de telefoane pe care sa functioneze Google Wallet. (http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/google-wallet-aplicatie-lansare-153153.html)

Cum functioneaza aplicatia? Teoretic, utilizand tehnologia NFC (Near Field Communication), o sora mai lenta a tehnologiei Bluetooth, dar care nu necesita asocierea terminalelor intre care se realizeaza schimbul de informatii si care utilizeaza mai putina energie.(http://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communication#Comparison_with_Bluetooth). Practic:


Ce inseamna Google Wallet pentru comercianti? Ei bine, ei vor trebui sa asigure tehnologia necesara realizarii platilor. Apoi vor putea sa trimita oferte clientilor prin intermediul aplicatiei, sa isi fidelizeze astfel clientii si sa atraga noi clienti. Pe viitor se intrevede o intetire a luptei dintre comercianti pe baza ofertelor speciale si a promotiilor care au invadat atat magazinele, cat si mediul online. Iar in randul clientilor sunt sigura ca se vor naste intrebari (daca nu exista deja) in ceea ce priveste securitatea informatiilor personale si a transferurilor de bani.


CERCETARI DE MARKETING ONLINE (2)

În articolul anterior vorbeam despre cercetările de marketing online şi despre modul în care acestea au pătruns tot mai des în practica de cercetare a firmelor din toate domeniile de activitate. Odată cu trecerea de la cercetările de marketing clasice la cele online, a fost adusă în discuţie şi trecerea de la chestionarele scrise în documente de tip text, la chestionare ce pot fi mai uşor de utilizat pe Internet.


Chestionarele obişnuite pot fi utilizate pe Internet prin expedierea lor pe e-mail. Procesul de completare este însă unul greoi, deoarece mai întâi acestea trebuie salvate în calculatorul respondentului. Apoi, completarea lor este foarte greoaie deoarece nu exista funcţii ale editoarelor de tip text construite special pentru a fi utilizate in acest scop. Iar problemele nu se termina aici, deoarece chestionarul trebuie transmis înapoi firmei care realizează cercetarea, iar acestea la rândul lor trebuie să salveze din nou chestionarul şi apoi să introducă datele într-o bază de date pentru a putea fi analizate.


Toate aceste inconveniente, menţionate mai sus, pot fi înlăturate dacă folosim un serviciu online care ne oferă posibilitatea să construim chestionare ce ulterior vor fi completate fără a avea nevoie de altceva decât de un browser şi conexiune la Internet.


Avantajele acestei metode sunt multiple si din domenii variate. La cea mai simplă analiză ne putem da seama cât de uşor şi de ieftin este pentru orice firma să apeleze la administrarea unui astfel de chestionar în comparaţie cu apelarea la o firmă de cercetare care implică costuri foarte mari. În schimb, aplicarea unei cercetări online poate fi oricând realizată cu resursele umane din interiorul firmei.


Faţă de sistemul clasic (chestionare pe hârtie), avantajele chestionarelor online sunt enorme, deoarece nu necesită imprimarea chestionarelor reducând considerabil consumul de hârtie. De asemenea, chestionarele nu necesită un spaţiu de depozitare şi arhivare. Răspunsurile nu mai trebuie centralizate într-o baza de date de către personal specializat întrucât aceste sunt preluate automat în baza de date, pe măsură ce răspunsurile sunt completate de către respondent. De asemenea, nu se mai apelează la specialişti în statistică deoarece rezultatele se calculează automat valoric si sub formă grafică. Eroarea umană este astfel eliminată odată cu renunţarea la operatori, care puteau introduce eronat chestionarele in baza de date.


Un alt avantaj important este constitui de faptul că nu se mai apelează la operatori de interviu, care să fie nevoiţi să contacteze fiecare respondent pentru a administra chestionarele. Este cunoscut faptul că aceştia încearcă de foarte multe ori să înşele prin completarea de către ei a chestionarelor în întregime sau doar parţial pentru a scurta timpul de culegere a datelor.


Din anumite considerente, cum ar fi păstrarea anonimatului, răspunsul liber fără a avea în faţă un operator, se poate vorbi şi de o sinceritate mai mare din partea respondenţilor. Aceştia pot da răspunsurile în ritmul lor propriu, în funcţie de timpul pe care-l au la dispoziţie, fără a fi deranjaţi de prezenţa stânjenitoare a operatorului de interviu.


Un alt mare avantaj este acela că persoanele respondente pot fi de oriunde din lume dacă au acces la Internet şi cunosc limba în care a fost scris chestionarul. Astfel, distanţa geografică nu mai este considerată o problemă.


Cu toate acestea cercetarea online are şi anumite dezavantaje, prin faptul că nu mai poate fi asigurată reprezentativitatea eşantionului. Nu poţi avea niciodată controlul asupra persoanelor care răspund la chestionar, realizându-se un proces de autoselecţie prin faptul ca vor răspunde doar acele persoane cărora le place să facă acest lucru.

Video marketing (art. 2)



Videoclip scurt vs. Videoclip lung

În domeniul video marketingului, se pune problema cum poate fi creat un videoclip eficient, care să dea rezultate favorabile pentru compania pentru care este creat și, astfel, activitatea firmei să fie mai eficientă.
În ceea ce privește decizia de a se crea un videoclip scurt sau unul lung, eu sunt de părere că este mai bine să se creeze un număr mai mare de filmulețe scurte decât să se realizeze un clip lung, care să dureze foarte mult.
Majoritatea companiilor mici și mijlocii, care au folosit cu succes situl YouTube, au filmat videoclipuri care să dureze câteva minute, un minut și jumătate sau chiar mai puțin. În plus, atunci când sunt realizate videoclipuri scurte, se economisește timp, timpul de realizare fiind mult mai scurt și mai acceptabil decât atunci când se realizează un videoclip lung și complex, cu multe detalii.
Următorul grafic reprezintă puterea de concentrare a oamenilor asupra videoclipurilor. Astfel, se poate observa faptul următor: cu cât sunt mai  scurte videoclipurile, cu atât atenția acordată vizionării acestora este mai mare. Atunci când filmulețele au o durată mai mică de 30 de secunde, atenția utilizatorilor atinge punctul maxim, iar atunci când un videoclip durează mai mult de o oră, atenția scade semnificativ, iar mesajul nu va mai fi recepționat într-un mod corespunzător.



Deși se merge pe ideea că un videoclip scurt este mai eficient și mai util decât unul lung, nici atunci când sunt create foarte multe filmulețe nu este ok. Un filmuleț trebuie să aibă mesajul său propriu, să conțină ceea ce este esențial despre subiectul avut în discuție, să ofere anumite informații, utilizatorul să nu fie nevoit să tot caute și să vizioneze alte videoclipuri pentru a afla ce îl interesează. Este plictisitor și obositor să se tot plimbe printre filmulețe, căutând ceea ce dorește să descopere cu adevărat.
Un clip scurt este mai potrivit pentru un site decât unul lung. Consumatorii au o putere de concentrare de durată scurtă și, de multe ori, nu se uită la videoclipuri până la capăt, mai ales dacă sunt lungi. De aceea, este mai rapid, mai ușor și mai bine ca să fie creat un număr mare de videoclipuri care să nu dureaze mult timp, pentru că utilizatorii vor pierde atenția asupra subiectului și se vor plictisi.
De asemenea, un clip scurt este mai util decât unul lung, deoarece există multe persoane care vizualizează videoclipurile de pe Internet folosind telefoanele mobile şi atunci clipurile scurte se încarcă și se deschid mai repede decât cele lungi.
Crearea mai multor videoclipuri scurte oferă şansa ca aceste filme să se poziționeze mult mai bine pe YouTube, chiar şi pe Google, fiind vizualizate într-un număr mai mare de către oameni.
Atunci când se dorește să se editeze anumite filmulețe, este mai simplu și mai ușor dacă acestea sunt scurte.
Videoclipurile scurte încărcate pe YouTube se răspândesc de obicei între utilizatori într-un mod mai rapid decât cele lungi.
În concluzie, eu sunt pro videoclipurilor scurte pentru rapiditatea de derulare (fără a deveni plictisitoare), eficiența lor de a oferi informații importante într-un timp cât mai scurt. De asemenea, gradul de accesabilitate al videoclipurilor de scurtă durată este mult mai ridicat, facilitând vizionarea lor de pe anumite dispozitive, altele decât computerul.

miercuri, 23 noiembrie 2011

Cum să ajungi în top pe Google


          Optimizarea pentru motoare de căutare implică, în esenţă, uşurarea sarcinii motoarelor de căutare de a găsi un site şi de a propulsa în clasificările lor. O campanie pentru îmbunătăţirea poziţionării în clasamentul rezultatelor returnate de către motoarele de căutare constă în trei etape:
  • planificarea şi pregătirea (analiza cuvintelor-cheie)
  • campania (propriu-zisă)
  • monitorizarea şi întreţinerea neîntreruptă
Abordarea în şapte paşi

Pasul 1. Expersiile viabile
             Aceste expesii se regăsesc în cuvinte cheie corecte pentru propunerea oricărei persoane de afacere; aceste cuvinte apoi fiind plasate pentru a obţine cel amibun efect pe site-ul Web şi în campanie
Pasul 2. Facilitarea indexării
             Constă în construirea corectă a site-ului nou sau deja existent, astfel încât Google să fie ajutat să găsească paginile şi să le indexeze cât mai eficient.
Pasul 3. Pregătirea paginilor
            Reprezintă arta SEO de concepere (copywriting); tot în cadrul acestui pas se plasează în site expresiile viabile şi se manipulează paginile de rezultate ale motorului de căutare Google (SERP-uri - Search Engine Results Page).
Pasul 4. Anexarea linkurilor
            Prin această anexare orice campanie poate ajunge de la statutul de învins la cel de campion mondial şi se poate stabili importanţa şi relevanţa site-ului
Pasul 5. Plata poziţiei 
           În articolul anterior spuneam că  65% dintre oameni nu dau niciodată clic pe rezultatele de căutare plătite (sponsorizate), 35% o fac. De aceea, pot spune despre o campanie de promovare a unui site că nu este completă fără o evaluare totală a marketingului plătit prin motoare de căutare.
Pasul 6. Alcătuirea hărţii
           Face referire la aspectul poziţionării site-ului pentru căutările localizate şi pe instanţele Google locale. Tot aici, întâlnim Google Maps şi Google Earth. Atât Google Maps cât şi Google Earth sunt cele mai populare servicii de informaţii geografice.
Google Maps oferă hărţi multistrat, care depind de locaţie şi anume:
  • partial mapping service only - doar servicii de mapare parţială, nu oferă detalii la nivel de stradă
  • mapping service only - doar servicii de mapare, ţări care au hărţi detaliate la nivel de stradă, ca de exemplu Belgia
  •  advanced mapping services - servicii de mapare avansată, ţări cu hărţi detaliate la nivel de stradă, utilizatorii beneficiind de funcţii mai avansate.
 Google Earth reprezintă un program de glob terestru virtual care suprapune imagini obţinute de sateliţi, fotografii aeriene şi sisteme de informaţii geografice pe un glob tridimensional (de exemplu cei care doresc să vadă cum arată casa lor privită din cosmos).
Pasul 7. Urmărirea şi reglarea
        SEO nu e un proces care se derulează o singură dată de aceea o campanie trebuie urmărită pentru a se putea observa evoluţia ei în timp (putem vorbi chiar de statistici legate de site).

        În concluzie tot ce ţine de un site trebuie foarte bine gândit astfel încât să obţinem rezultatele dorite. Dacă dorim să avem succes trebuie să deţinem un top cât mai bun pe Google, ca atunci când un utilizator caută ceva anume să apară site-ului nostru printre primele rezultate ale căutării.

Ştiinţe Economice pe Facebook?

Cautând mai departe pe tema reţelelor sociale, am dat peste un alt articol, tot pe mashable.com. De data asta despre Facebook. Mult cunoscutul şi folositul Facebook. Site care devenit deja mai mult decăt un simplu site de socializare. Chiar este peste tot. Acele butonaşe cu likerule specifice apar, pe orice fel de siteuri care au ca target tinerii, si nu numai.

Până acum mi-am imaginat Facebook facănd reclamă pentu baruri, locuri de distracţie, restaurante, îmbrăcăminte însă pe mashable am desoperit că unii au avut o abordare diferită. Mai exact anumite facultăţi au apelat la Facebook să se promoveze folosind mai multe metode.

Una dintre aceste metode a fost crearea unui tur virtual, folosind aplicaţia YourCampus360 precum şi afişarea pozelor din campus, astfel încăt să ofere o imagine cât mai clară celui care nu a fost acolo. Această tehnica a fost adoptată de Universităţile Syracuse şi Stanford.

Universitatea Butler’s a avut o altă idee. Ei au făcut o pagină pentru mascota universitaţii, caţelul Blue II care apare in diferite ipostaze amuzante şi în filmuleţe. Aceste filmuleţe au atras foarte mulle vizite ajungand ca vizitatorii să devină mai târziu studenţi ai univerităţii. In plus de asta pagina este folosită şi pentru a înştiinţa studenţii despre evenimente sportive organizate în universitate, precum şi rezultatele acestora, oferind un loc ideal şi pentru discuţii după meciuri.

Universitatea din Kensas, a decis să afizeze creaţiile studenţilor pe pagina de pe Facebook. Mai exact, se pot descarca sonerii pentru telefon, poze de fundal, iconiţe carţi poştale şi screensavere de pe pagine. Pe fiecare apare logoul Universităţii cu scopul de a întări imaginea instituţiei.

O altă abordare poate veni prin crearea grupurilor de discuţii in interiorul paginii de Facebook. Asa a procedat Universitatea Butler, care a decis să creeze grupiri de discuţii în care nu include doar studenţi şi şi cinoscuţii din alt oras ai acestora pentru a-I informa si pe ei în legătură cu ce se întâmpla cu prietenii lor de la facultate. Astfel toata lumea poate fi la current cu evenimentele organizate aici. Tot pe aceste grupuri se afişează şi rezultate excepţionale atinse de către studenţi. Astfel universitatea devine din ce în ce mai cunoscută iar în acelaşi timp se creează şi o legătură special între studenţi, cunoscuţii acestora şi intre instituţie.

Deoarece universitatea Syracuse are specializări foarte diferite între ele, conducerea a hotărăt că este mai relevant să facă o pagină diferită pemtru fiecare specializare în parte, avănd o pagină comună care face legătura între ele.

Pentru Universitatea din Texas A&M pagina de Facebook este un adevărat portal pentru potenţialii aplicanţi. Conţine toate informaţiile necesare legate de programele de studi, campusul univerităţii pecum şi metodologia de înscriere la facultate explicată pas cu pas, şi prezentată intr-un mod foarte colorat şi simpatic. Folosesc şi o aplicaţie, care crează o comunitate închisă pentru studenţi pe facebook. De fapt fiecare student are acces la 2 platforme, primul conţine informaţii generale, iar al doilea este o platformă personalizabilă şi cuprinde doar subiecte din ariile alese de către student.

Aceste Universităţi s-au folosit de Facebook într-un mod foarte bine pentru a atrage căt mai mulţi studenţi.

De aici apare întrebarea…oare ar putea folosi şi Universitatea Transilvania Facebookul pentru a se promova? Desigur!

În primul rănd ar fi ideal să adopte strategia Universitaţii Syracuse, şi să facă o pagină separată pentru fiecare facultate în parte. Astfel eu voi aplica idei pe o pagina care ar putea fi pagina de Facebook a Faciltaţii de Ştiinţe Economice a Universitaţii Transilvania.

Pagina ar putea să conţină pozele de la evenimetele organizate, cum ar fi deschiderea de an, concursuri, olimpiade, şi conferinţe precum şi pozele studenţilor din diferite stagii de practică, sau burse Erasmus. Astfel viitorii studenţi ar avea o imagine mult mai clara despre viaţa studenţească determinandu-i să se înscrie.

Ca şi informaţii postate, pagina ar pute conţine prezentarea burselor, a concursurilor, olimpiadelor, conferinţelor, cand apar şi să relateze modul lor de desfăşurare şi reultatele obţinute. De asemenea ar fi ideal sa înştiinţeze studenţii în legătură cu noutaţi afişate pe econ.unitbv.ro. Astfel informaţia ar ajunge mult mai uşor la studenţi şi at fi si un loc ideal pentru discuţii intre ei. Ar face posibilă crearea unei legături mult mai strănse între ei. Ar facilita comunicarea între cei care nu se cunosc personal dar totuşi au teme comuine de discutat (ex. Foşti studenţi Erasmus cu viitori studenţi Erasmus precum şi viitori studenţi ai facultaţii cu studenţi actuali, sau studenţi din anul 1 cu studenţi din anul 2.)

Orice activitate desfaşurată pe pagina de facebook a facultăţii este vizibilă prietenilor celui care le-a efectuat, devenind o recomandare celor care sunt încă la liceu în cautarea unei facultăţi.

Din punct de vedere al membrilor, ar trebui acceptaţi doar studenţi şi foşti studenţi ai facultaţii, însă oricine ar trebui sa aibe dreptul să adauge întrebari pe pagină, ajutând astfel viitori studenţi cu cât mai multe informaţii venite chiar de la studenţii actuali, ei avand foarte multă credibilitate.

Desigur este nevoie şi de un moderator care monitorizează în permanenţă discuţiile, şi are grijă de “imaginea” paginii.

Eu consider ca o pagina de Facebook ar fi o metodă foarte bună de promovare a facultaţii, şi ar menţine o legătură constantă între foştii, actualii şi viitorii studenţi ai Facultaţii de Stiinţe Economice.

Voi ce parere aveţi?