miercuri, 9 februarie 2011

Rezultatele irelevante la căutări, principala problemă a Google

Google, numărul unu în căutările pe internet, se află în faţa celei mai mari provocări: să scape de armata de "spammeri" de care s-a înconjurat - adică de proprietarii de site-uri care au învăţat cum trebuie să arate şi ce trebuie să conţină o pagină web pentru a apărea cât mai sus în căutările făcute de utilizatori pe internet, chiar în condiţiile în care pe pagină nici măcar nu se găseşte de fapt răspunsul la întrebări, scrie cotidianul britanic The Guardian.

Calitatea în scădere a căutărilor pe Google a fost subiectul mai multor articole în presa internaţională în ultimele luni, însă gigantul american susţine, într-un mesaj postat pe blogul companiei, că rezultatele furnizate de motorul său de căutare "nu au fost niciodată mai bune". Google susţine că volumul rezultatelor irelevante (spam) la căutările în limba engleză este în prezent mai mic cu peste 50% faţă de cel înregistrat în urmă cu cinci ani. Nivelul spamului înregistrat la căutări în alte limbi decât engleza este şi mai mic, conform Google.

Franţa face o alianţă împotriva PayPal şi Google

Orange, Bouygues Telecom şi SFR - cei mai mari operatori de telefonie mobilă din Franţa s-au aliat pentru a crea un serviciu de plăţi online care să concureze cu serviciile similare PayPal (deţinut de eBay) şi Google Checkout.

Acest serviciu de plati online va fi disponibil doar in Franta, însă ar putea fi furnizate şi pe alte pieţe din Europa printr-un sistem de licenţiere.

In opinia mea mai multe sisteme de plati online este in avantajul utilizatorilor de astfel de plati, cu cat exista mai multe servicii de acest gen cu atat noi avem mai mult de unde alege, iar furnizorii vor fi nevoiti sa ne ofere servicii de calitate pentru a ramane pe piata.

iPhone cu traducător: Google lansează aplicaţia Translate pentru telefoanele Apple

Google a lansat şi pentru telefoanele mobile Apple iPhone aplicaţia Google Translate, care le permite utilizatorilor să traducă fraze sau cuvinte în mai mult de 50 de limbi străine, printre care şi româna.

Aplicaţia are nevoie de o conexiune la internet pentru a realiza traducerile.

Google a deschis un muzeu virtual: Art Project

Art-Project este un muzeu virtual care va permite vizitarea celor mai celebre 17 muzee din lume.
Foarte interesanta ideea.
Gasiti acest muzeu virtual pe www.googleartproject.com
Eu zic sa incercati, mie imi place.

HTC

HTC
by Mihai Serbanescu

http://socialmk.wikispaces.com/HTC

Piata jocurilor a fost mereu o piata importanta. Cel mai usor mod de a face bani este sa exploatezi dependentele oamenilor, lucru care explica de ce prostitutia, pornografia, comertul cu alcool si tigari, si comertul ilegal cu droguri produc atat de multi bani. Asa ca de ce sa nu se faca bani si pe industria jocurilor? Oameni stand la calculator ore in sir fara sa faca nimic constructiv nici din punct de vedere economic, nici solcial spiritual, cultural etc. Un exemplu foarte bun este compania Blizzard si jocul World of Warcraft care are muuuuulti posedati care altceva decat sa isi creasca caracterele, sa le mai puna cate un item si sa mai invete cate un skill, pe care sa le foloseasca ulterior intr-un raid nu fac. O generatie moarta, sute de mii de oameni distrusi.
Cresterea inregistrata de HTC este foarte remarcabila, deoarece acum cativa ani era vazuti ca fiind in partea de jos a producatorilor de mobile, erau destul de necompetitivi pe piata din sua care era dominata de Samsung, RiM, Palm etc, iar acum au devenit un jucator important, si produc telefone mobile foarte bune (si eu sunt posesorul unuia si sunt foarte multumit de el), si destul de diferite intre ele.
Si Samsung a avut o crestere masiva, dar brandul Samsung este unul de renume in doemiul electronicelor, iar succesul din industria smartphones nu vine decat ca o continuare logica a ceea cea a inseamnat Samsung de-a lungul anilor.
Sony prin Xperia Play lanseaza un nou concept de telefon mobil, telefonul consola. E o idee care cred ca va prinde foarte tare, atat la adulti cat si la copii, sau poate in special la acestia din urma. Probabil ca si parintii vor fi dispusi sa le cumpere deoarece sa nu mai trebuie sa le ia si telefon si consola si pot lua un singur produs. Sunt foarte curios cum o sa evolueze conceptul mai ales datorita noilor procesoare dual core care se anunta pentru piata smartphone.
Nevoia de conectivitate a crescut enorm piata mobila, o piata care va mai creste si in urmatorii ani.

OSS

OSS
by Mihai Serbanescu

http://socialmk.wikispaces.com/OSS

A da sau a nu da bani. Aceasta este intrebare, si raspunsul este de obicei a nu da bani. De ce sa dai bani cand poti folosi ceva gratuit? (ma refer aici la OSS si nu la piratare). Este o intrebare foarte buna. Un motiv des invocat de cei care produc software platit este ca sofwarul grautit are probleme bug-uri ca nu exista suport etc. Eu sunt un mare folositor de sisteme OSS printre care Joomla!, Wordpress si OpenOffice. Despre Joomla! Si Wordpess pot spune ca au o comunitate atat de mare si atat de dormica sa ajute incat nici un sistem platit nu va reusi vreodata sa se compare cu ei. Forumurile de suport au zeci de mii de abonati, iar activitatea pe ele este enorma.
Cat despre OpenOffice, aici ar putea exista o problema, si anume modul in care sunt reconoscute documentele create in Microsoft Office. Integrarea nu este inca perfecta si mai exista probleme, ceea ce pentru o firma ar ptea crea anumite dezavantaje. Si mai exista problema noilor angajati care sosesc in firma si car enu au atins OpenOffice niciodata si nu stiu cum sa il folosesasca, fapt care va necesita o scurta instruire (dar care pt un utilizator de Office normal nu ar trebuie sa dureze mai mult de 1-2 zile).
Prcentele vorbesc de la sine, si mai ales pentru domeniul web exista tot mai multe tooluri cu care poti crea aplicatii server side, complet gratuite si foarte puternice, si care ofera posibilitatea unui novice in ale calculatoarelor (mai ales in partea de programare) sa creeze o bucatica de soft.
Cifrele vorbesc de la sine, actiunele unor mari companii sunt si ele graitoare. Google tot anunta lansarea unui sistem de operare gratuita, cu toate ca ceea ce propun ei Chrome OS nu este inca un competitor serios pentru Microsoft Windows, insa este posibil sa vedem ceva in viitorul apropiat.
Gimp se lupta destul de bine pe piata software-ului de editare grafica, nu este la nivelul Adobe Photoshop, dar este cea mai puternica aplicatie gratuita pe care o cunosc.
Domeniul IT va oferi tot mai multe solutii gratuite in viitor, ceea ce va crea probleme marilor producatori de software.

SmartPhone Hacking

SmartPhone Hacking
by Mihai Serbanescu

http://socialmk.wikispaces.com/SmartPhone+Hacking

Cred ca termenul de hacker este unul gresit. Hackeri si cei care fac phising sunt niste fini cunoscatori ai psihologiei umane si niste artisti in pacaleli (termenul englezesc de conartist suna mult mai bine). Faptul ca in prezent au fost luate in colimator smartphonurile nu reprezinta nici o noutate. Mai ales tinand cont de faptul ca telefonele nu au nici un fel de firewall si sunt foarte putini cei care folosesc software antivirus pe smartphoneuri.
Exista o pepiniera impresionanta de oameni inconsienti care sunt dispusi sa isi introduca datele bancare pe site-uri care au o denumire asemanatoare cu banca lor (cu cate o litera inversata, sau in plus sau in minus) si care au un design asemanator. Exista multe cazuri de astfel de phising si numarul nu cred ca este in scadere ci in crestere vertiginoasa, ca sa nu mai vorbim de keyloggere sau alte programe de genul.
Cum tot mai multe perosane sunt conectate la internet, este normal ca acesta sa fie purtatoru urmatorului virus. Canalul viral este asigurat, si ne conectam la el zi dupa zi fara nici o frica, si suntem dispusi sa oferim o varietate de informatii prin domeniul lui, sa cheltuim o gramada de bani pe site-uri online.
Citeam acum cateva saptamani o noua amenintare descoperita de politisti si anume amenintarea retelelor sociale. Exista persoane care ofera informatii cum ar fi cand sunt plecati in concediu, sau scaola pe care o urmeaza copiilor, ceea ce deschide o portita infractorilor pentru a sti cand e casa goala sau pentru o eventuala rapire.
In toate tarile comuniste oameni au dorit libertate si sa nu mai fie supraveghiati in toate aspectele vieti lor, air acum ei ofera toate acele informati benevol, prin domeniul retelelor sociale si ale blogurilor.
Cei de la Cisco au anuntat inca de prin 2007-2008 producerea de sisteme care sa asigure criptarea si securitatea la nivel hard (nu stiu exact cum doresc sa faca acest lucru) si afirma ei ar fi imposibil de spart un astfel de sistem.
Inca mai avem de asteptat un sistem de operare sau un antivirus care sa ne ofere protectie 100%, probabil niciodata nu va exista asa ceva pentru ca naivitatea unor oameni vor da hackerilor o paine pentru mult timp de acum incolo.

Primele zece cuvinte căutate de români pe Google

Youtube, jocuri şi yahoo, filme, e-mail, Facebook si hi5 – acestea sunt cuvintele cele mai căutate de români pe Google în ultimul an.
Cuvinte care anul trecut se regaseau in top precum "dictionar" sau "poze" au disparut din top. Disparitia cuvantului "dictionar" din top 10 ma face sa ma gandesc ca romanii nu mai sunt interesati de limbiile straine.
Mi s-a parut interesanta analiza preferintelor in functie de zona geografica.

SNAP

SNAP
by Mihai Serbanescu

http://socialmk.wikispaces.com/SNAP

Inca o idee inovativa pentru inutilitatea care au devenit retelel sociale. Retele sociale au pornit de la grupurile de discutii si au ajuns in prezent la a ne sufoca viata. Nu mai poti face nimic fara un cont de twiter sau facebook. Vom ajunge in cativa ani sa nu mai schimbam numere de telefon, adrese de email, adrese web, adrese postale ci doar conturi de retele sociale. Mediul este deja infestat de ele.
Au bineinteles si multe aspecte benefice dar frenezia de care au fost cuprinse le transforma mai degraba in ceva grotesc decat intr-un inger de Boticelli.
Ideea in sine este buna, oricum lumea pierde mai mult timp in prezent pe retelele sociale decat socializand efectiv. Un banc bun spunea ca, cu cat ai mai multi prieteni pe retelele sociale cu atat ai mai putini in realitate. Foarte adevarat, iar ceea la ce s-a ajuns in prezent, sa postezi pe twiter ca te-ai trezit cu fata spre stanga, inclinat la un unghi de 25% pe directia nord – nord vest depaseste orice limita a imaginabilului. Zgomotul produs de retelele sociale acopera cu mult muzica pe care ar trebui sa o redea.
Probabil acest start-up va atrage un numar mar de firme, si ma gandesc aici in special la producatori de articole de imbracaminte si incaltaminte precum Adidas, Nike etc, precum si multe magazine din domeniul re-tail si o nisa importanta a comertului on-line. Ideea pare promitatoare si cred ca va prinde, dar ceva trebuie schimbat in domeniul retelelor sociale pntru a usura accesul la informatia relevanta, deoarece altfel firmele se vor pierde intr-un zgomot de fond si nu cred ca vor fi duspuse sa investeasca in acest serviciu.

iPhone pentru Verizon

iPhone pentru Verizon
by Mihai Serbanescu
http://socialmk.wikispaces.com/iPhone+pentru+Verizon

O veste extraordinara pentru utilizatorii de iPhone, sau mai bine zis pentru fani iPhone care folosesc Verizon si doresc sa aiba un iPhone. Verizion a facut cele mai mari investitii in ultimul timp in reteaua sa de telefonie mobila, ajungand la ora actuala cel mai performant furnizor din SUA. Retelele Verizon suporta in prezent cele mai mari viteze. Probabil acest lucru a fost foarte important pentru cei de la Apple cand au decis sa colaboreze cu Verizon. Sau poate si faptul ca pozitia de monopol detinuta de AT&T reprezenta o problema.
Faptul ca telegonul a fost cumparat de sute de mii de persoane din primele ore nu reprezinta o noutate. Toate produsele lansate de Apple in ultima vreme au fost cumparate pana la epuizare stocului inca din primele zile. Totusi ramane de vazut daca pe viitor Apple nu va fi dispus a vanda iPhone si prin T-Mobile care au si ei o cota importanta din piata GSM din SUA.
Este surprinzator pentru mine faptul ca Apple folosesc si componente produse de Qualcomm. Procesorul insa nu se numara printre ele deoarece Apple isi produce propriile procesoare (momentan familia A4). Momentan pe piata acestor procesoare exista 3 jucatori importanti Apple (care produc doar pentru ei) si Qualcomm si nVidia (cu procesoarele Tesla – care produc pentru toata lumea)
Cresterea Qualcomm in domeniul telefoniei si a procesoarelor va fi tot mai mare. Cred ca in viitor vom vedea eventual calculatoare intregi produse de Qualcomm sau poate va patrunde pe piata procesoarelor pentru calculatoare si laptopuri pe care momentan se lupta Intel cu AMD (desi Intel detine o cota foarte mare din ea), sau poate Qualcomm va face un parteneriatcu AMD. Ramane de vazut, cert este ca firma isi creaza tot mai multe posibilitati de expansiune.

Google Translate

Google Translate
by Mihai Serbanescu

http://socialmk.wikispaces.com/Google+translate

Cu aceasta ocazie Google redefineste din nou utilitatea telefoanelor mobile. Faptul ca acum poti avea porpriul translator de voce cu tine peste tot este genial. Si varianta transatorului in care scriai era foarte buna, dar acum cu aceasta posibilitate de voice imput, chiar poti purta o conversatie si nu trebuie sa vorbesti pana cand incep sa te doara mainile.
Softul propus de cei de la Google a fost lansat intai pentru Android, sistemul de operare pentru smarthphonuri produs si distribuit gratuit de catre Google. Prin aceasta miscare Google dovedeste din nou posibilitatile pe car ele are in domeniul soft. Poate acest Android este doar o incalzire pentru mult anuntatul Chrome OS, un sistem de operare pe se pare ca cei de la Google ar vrea sa il lanseze pentru netbookuri si care ar consta dintr-un browser si toate aplicatiile sa ruleze on-line. Sau poate Goole se incalzeste sa lanseze un sistem de operare full, sa redefineasca complet notiunea de sistem de operare si sa ofere o competintie foarte importanta pe o piata dominata de Microsoft. Poate vom vedea un build al unui sistem Linux sau poate un sistem de operare scris de la zero si care sa schimbe cu mult experienta oferita in prezent de calculatoare. Poate pentru asa ceva Google va colabora cu Dell in a scoate un calculator cababil sa ruleze un astfel de sistem.
Faptul ca in februarie softul a fost oferit si pentru sistemul iOS prin intermediul App Store dovedeste inca odata angajamentul Google in a oferi servicii de calitate tuturor persoanelor conectate la un gadget oricare ar fi el, smarthphone, tableta, calculator.
Acum cei de la Google vor trebui doar sa mai perfectioneze sintetizatorul de voce pentru a il face accesibil si persoanelor care vorbesc cu accent si sa il dezvolte pentru mai multe limbi.

Google ne aminteste de Jules Verne


La 183 de ani de la naşterea lui Jules Verne, Google îi dedică marelui scriitor o serie de logo-uri inspirate din celebrele sale romane science-fiction.

Logo-ul si gestul in sine sunt de apreciat.
Tableta Dell
by Mihai Serbanescu
http://socialmk.wikispaces.com/Tableta+Dell

O noua tableta? Omul creaza maimuta imita. Apple a lansat iPhone, success instant acum toata lumea produce smartphonuri cu touchscreen. Apple a lansat iPad, acum toata lumea produce tablete.
Pana acum atat pe piata smartphones cat si pe piata tabletelor nimeni nu a adus ceva nou fata de Apple, nici din punct de vedere al calitatilor oferite si nici al performantelor tabletelor si smartphonurilor. Toate se invart cam in aceiasi raza, fiind mici diferente intre ele. Toate copiile folosesc procesoare Qualcomm si ruleaza sistemul Android.
Se pare ca Dell sunt primi care vor schimba ceva in acest domeniu. Solutia oferita de ei cu processor Intel si ruland Windows pare destul de promitatoare.
Din pacate insa sistemul de operare inca nu exista, si exista posibilitatea ca atunci cand va fi lansat sa aiba anumite probleme. Mai exista insa laptopuri care ruleaza windows si beneficiaza de touchscreen, deci probabil integrarea lui pentru sisteme portabile gen tablete nu va fi atat de dificila.
Dell a fost depsait in ultimi ani de Apple la categoria cel mai mare producator de calculatoare din lume, si sincer Dell nu a venit cu nimic nou pe piata laptopurilor in ultimul timp. Extraordinar de multe modele si categori, care practic se bat intre ele, jucand pe aceiasi piata. La categoria laptopuri Apple are doar trei produse si anume Mac Air, Mac Book si Mac Book Pro fiecare fiind complet altceva. Nu exista asemanare intre ele si nici nu isi fac competitie unul altuia fiind adresate diferitelor segmente de piata.
Suprinzatoare a fost pentru mine si lansarea Dell pe piata telefoanelor mobile, insa imi place ceea ce au de oferit, fiind telefoane destul de puternice, iar pe viitor probabil vom vedea si alte produse chiar mai performante. A existat chiar si un zvon ca Dell pregateste lansarea unui telefon in colaborare cu Google (momentan Google au scos cu HTC si cu Samsung), zvon care sper ca se va infaptui in curand, mai ales ca anul acesta ne pregatim pentru telefoane cu procesoare dual-core (LG a fost primul producator care a anuntat unul), deja avem telefoane cu placa video dedicata (Google Nexus S produs de Samsung), rezoltuii de 960*480 (iPhone 4), multe imbunatatiri aduse de sistemele Android, Windows Mobile, iOS.
Cel mai deosebit lucru la acest anunt al companiei Dell mi se pare ideea de a oferi un laptop fara tastatura. Pana acum tabletele nu au fost decat niste telefoane mobile mai mari dar fara GSM. Dell este prima firma care propune crearea unui laptop fara tastatura. Acest lucru ar fi deosebit pentru persoanele care au nevoie de tableta pentru a lucra pe ea si nu doar pentru distractie. Posibilitatea de a avea un Adobe, Corel, Autodesk pe o tableta mica si usoara pe care o poti cara cu tine este deosebita.
Sa speram ca produsul final va fi la aceiasi calitatea (sau preferabil superior) promisiunilor facute.

„Eroul revoluţiei” – managerul de marketing de la Google Egipt, eliberat după 12 zile de detenţie

Wael Ghonim (30 de ani) este considerat iniţiatorul protestelor care cer demisia lui Hosni Mubarak, după ce, la 25 ianuarie, a deschis o pagină de Facebook în care proclama "revoluţia tinerilor pe internet".Pagina prin care Ghonim a stârnit revoluţia se numea "Kolona Khaled Said" ("Toţi suntem Khaled Said") - după numele unui opozant (tânăr internaut) al regimului Mubarak, ucis în bătaie de poliţie, în vara lui 2010.Ulterior, o altă pagină de Facebook a fost deschisă de "fanii" curajosului director de la Google. În vreo 20 de ore, pagina "Vreau să îl deleg pe Wael Ghonim să vorbească în numele revoluţionarilor din Egipt" strânsese circa 130.000 de "prieteni". De la aceste două pagini a început, practic, "revoluţia" egipteană.

Se pare ca Facebook castiga din ce in ce mai mult teren. Probabil ca Facebook va aparea in cartile de istorie ca una dintre premisele revolutiei din Egipt.

FujiFilm X 100

FujiFilm FinePix X 100
by Mihai Serbanescu

http://socialmk.wikispaces.com/FujiFilm+X100

Fiind un fan al camerelor Fuji (am avut anterior s100, s200 si h10) am asteptat cu nerabdare lansarea noului Fuji. Nu am stiut exact in care categorie va aparea, dar am presupus mult timp ca o sa fie o continuare a lui h10. Se pare ca Fuji a dorit sa aduca ceva complet nou cu care sa uimeasca piata si se pare ca a reusit.
Dezvoltarea noului viewfinder hybrid este o adevarata performanta a ingineriei si este probabil o inventia pe care o vom vedea in curand introdusa sip e alte aparate (gen Nikon sau Canon).
Pentru un fotograf profesionist avanajele oferite de un astfel de viewfinder sunt incomensurabile. Poti incadra o scena perfect cu ajutorul variantei optice, dupa care cu ajutorul variantei electronice poti seta proprietatile aparatului. Insa avand in vedere faptul ca vorbim de o lentil fixa, reglajele necesare vor fi usoare pentru un fotograf entuziast.
Lentila nerectractabila este de asemenea un aspect important al acestei camera deoarece acest lucru inseamna ca atunci cand pornesti aparatul esti gata de fotografiat, nu mai trebuie sa astepti dupa motorasele electrice sa iti “armeze” lentil.
Senzorul folosit este unul dintre cele mai bune produse de Fuji si un lider pe piata camerelor entry-level. Ofera o procesare rapida a imagini, cu mici aberatii cromatice (in special purple fringe).
Consider ca Fuji a dezamagit totusi multi fani (in special pe mine) cu aceasta camera. Din punctual meu de vedere aparatele bridge sau semipro, ar trebui sa beneficieze de o lentil versatile (aemanator cum era pe h10 cu echivalentul ei de 24-720) lucru care iti oferea multe avantaje si iti dadea posibilitatea sa experimentezi pe o plaja larga. O lentil fixa iti limiteaza mult posibilitatea de a crea.

Google angajează români.

Google angajeaza aproximativ 50 de romani. Google a infiintat o firma in Romania, Google Bucharest, administrata de 5 persoane fizice, 3 americani, 1 britanic si un irlandez. potrivit acestui articol expertii din domeniul IT au fost printre romanii ale caror salarii nu au fost afectate de criza. Sunt date si cateva exemple din Bucuresti: un senior software developer are un salariu brut de circa 2500 euro, iar cel mai mare salariu din domeniu este cel al unui sef de departament dintr-o companie software, aproximativ 5400 de euro, brut. Personal, cred ca salariile despre care se vorbeste in acest articol sunt cam exagerate.
Se mai vorbeste in acest articol si despre faptul ca romanii sunt renumiti ca programatori.

Bucataria care se roteste cu 180 de grade



Bucataria care se roteste 180 grade...o alta inventie inedita alaturi de celelalte inovatii din domensiul designului interior. Ce-i drept, multe dintre aceste inovatii sunt de remarcat insa total neutile din simplu motiv ca pretul este imens. Sa ne gandim ca cei care au nevoie de obiecte mici, care sa economiseasca spatiul automat stau intr-o locuinta mica, deci nu au veniturile necesare pentru a achizitiona un astfel de obiect inovativ. Totusi, aceste obiecte sunt de remarcat, este important sa stim ca exista solutii pentru orice problema, putem achizitiona chiar si o bucatarie de 1.8 metrii patrati complet utilata si functionala. Acesta bucatarie se preteaza in special persoanelor care nu petrec mult timp in bucatarie sau celor care prefera sa foloseasca spatiul in alte scopuri. Exista femei carora nu le place inghesuiala, in special cea din bucarie. Aceasta bucatarie compacta se inchide cu 2 usi si totul dispare, ramane ca un simplu dulap cu usi. Cum ar fi ne imaginam o bucatarie completa incorporata in 1.8 metri patrati, o masa care se transforma in oglinda si invers si un Globus- birou, masa, scaun etc, si toate intr-un singur spatiu. Cred ca atunci ar fi suficinet sa train intr-o camera de 3 metri patrati, si poate daca ne vom invita prietenii ii vom intampina cu alta inovatie pentru a le face loc: masa de bucatarie care se face canapea, biblioteca de sufragerie care se transforma in ring de dans si altele. :)) Oricum, consider de toate aceste inventii sunt doar un motiv pentru a le arata celorlalti ca se poate, ca exista solutii in orice problema, trebuie doar sa ne gandim cum putem sa compactam totul.

Alegerea consolei – Wii, DS, PSP

Dintre cele 3 console Wii, DS şi PSP, cea mai buna este Wii.
Pentru PSP nu se mai fac jocuri puternice şi a inceput sa fie destul de uitat, iar la DS grafica este destul de ciudată.
Wii este o consolă de jocuri, cea de-a cincea produsă de Nintendo, care a intrat la vânzare pe 19 noiembrie 2006 în SUA, iar în Europa a ajuns şase zile mai târziu. Lansarea consolei Wii s-a dovedit un succes comercial atât în SUA, cât şi în Europa.
Pe 12 septembrie 2007, Financial Times a anunţat că Wii a devenit cea mai vândută consolă din generaţia curentă.
stiri-it-nintendo-wii

Este normal să fie atât de bine vândută, deoarece a reprezentat un impact destul de mare asupra gamerilor şi nu numai. Această consolă este folosită nu numai la jocuri, dar şi la programe de întreţinere şi condiţie fizică. Senzorii consolei îţi pot spune dacă mişcările executate sunt corecte sau nu. Faptul ca jocurile nu mai presupun statul în faţa unui ecran şi apăsarea unor butoane, ci sunt mişcări reale care te fac să trăieşti intens jocul sau participi activ la acesta, este un lucru nemaipomenit.

Nevoia de comunicare. Nevoia de a spune


Prin nevoia de a spune putem intelege nevoia de a ne exprima sentimentele, gandurile si ideile celor din jurul nostru si astfel ca suntem ascultati si intelesi cu ceea ce dorim sa transmitem.

Nevoia de comunicare. Nevoia de a fi recunoscut, apreciat


Aceste doua nevoi sunt elementare pentru fiecare dintre noi iar daca sunt satisfacute capatam mai multa incredere in propria persoana. Prin aceste doua nevoi putem simti ca ne diferentiem oarecum de cei din jurul nostru.

Componentele comunicarii non-verbale


Mimica, gestica, atitudinea si vestimentatia sunt elemenete care contureaza un portret foarte clar a fiecarei persoane. Toate acestea tin de stilul personal al fiecaruia.

Nevoia de comunicare. Nevoia de a fi ascultat, inteles, auzit


Comunicarea este foarte importanta pentru fiecare dintre noi, iar pentru ca aceasta sa se realizeze corect este necesara ascultarea si intelegerea interlocutorului.

Google oferă 20.000 de dolari persoanei care reuşeşte să spargă browserul Chrome

Prin oferirea acestui premiu Google demonstreaza defapt ca acest browser are un sistem de aparare foarte bine pus la punct, iar cine va reusi sa il sparga va primi un premiu si cu siguranta acea persoana va fi angajata in cadrul companiei. Este o tehnica ingenioasa mai ales caci prin acest intermediu google isi intareste imaginea.

Reclama pe bicicleta

O data cu preocuparea tot mai mare pentru mediul inconjurator, tinerii si nu numai au inceput sa utilizeze ca mijloc de deplasare bicicleta. In Brasov, studentii chiar au la dispozitie in fata caminelor biciclete pe care le pot folosi. Asa cum autobuzele sunt pline de reclame, la fel pot fi si bicicletele daca circula la fel de des pe strada.
Deocamdata in Romania nu sunt amenajate piste speciale pentru biciclete insa in alte state europene, acestea exista iar oamenii le folosesc in siguranta. In tari precum Olanda si Belgia acest mijloc de transport este foarte utilizat de aceea constituie o oportunitate buna pentru companii sa isi faca reclama.

SuperBowl

SuperBowl 2011 a fost o ocazie extraordinara de a vedea cele mai tari reclame ale anului iar pentru doar 30 de secunde de difuzare a reclamei televiziunea Fox a incasat nici mai mult nici mai putin de 3 milioane de dolari.
Printre companiile care si-au permis acest lux este Diamler Chrysler care a filmat un spot cu raper-ul Eminem la volanul noii masini importate din Detroit, accentul s-a pus foarte mult pe fata necunoscuta a acestui oras. De asemenea VW si bineinteles Coca Cola si Stella Artois s-au folosit de cel mai vizionat campionat din SUA pentru a-si prezenta reclama.
Asadar, companiile au cheltuit sume enorme insa pentru acest eveniment, la care au participat foarte multe celebritati , in opinia mea este o investitie care isi va dovedi eficienta in timp.

Tempo Advertising semnează noua platformă de comunicare a BCR

Termenul de Internet Banking a devenit din ce in ce mai cunoscut printre clientii bancilor deoarece faciliteaza foarte mult desfasurarea operatiilor bancare prin salvarea timpului dedicat acestor operatii. Desi toate bancile au un sistem de acest gen, BCR vrea sa iasa in evidenta si sa transmita consumatorilor ca este important cu cine faci banking mai ales din punt de vedere al securitatii. Sunt foarte multe cazuri in care hackerii reusesc sa afle parolele si sa intre in conturile clientilor si sa le goleasca, asadar securitatea este foarte importanta.
De asemenea, BCR se evidentiaza prin servicii speciale oferite clientilor.
Campania realizata de Tempo Advertising utilizeaza toate mijloacele cunoscute pentru consolida brandul BCR prin diferentiere.

Social media marketing - un canal de comunicare aflat pe "val"

Aceasta metoda de a promova produsele si serviciile unei firme prin intermediul retelelor de socializare este una extrem de eficienta, dovada fiind multe companii din SUA care si-au bazat intreaga campanile de marketing pe social media marketing. Facebook-ul este foarte recunoscut in Romania si ocupa timpul liber al foarte multor persoane, de aceea este o modalitate buna de a atinge publicul tinta.
Pe aceste retele de socializare se pot crea grupuri specializate, se pot dezbate teme de interes comun grupului si , astfel, se pot obtine multe informatii necesare firmei in stabilirea strategiilor de marketing.
In afara de retelele de socializare, social media marketing are in vedere si blogurile realizate de companii cu scopul de a oferi informatii, de a educa consumatorii se de a oferi solutii in caz de nevoie. Acest tip de marketing este folositor si pentru a imbunatati SEO, lucru foarte important pentru orice companie

10 sfaturi pentru a crea o reclama de succes

Reclama este un mijloc important de promovare a unui produs si de aceea in fiecare zi fiecare persoana este bombardata zilnic de zeci de reclame.Drept urmare, consumatorul a devenit indiferent si nu mai acorda importanta oricarui banner vazut pe strada decat daca este foarte interesant. In acest articol ne sunt prezentate obiectivele de baza care trebuie atinse intr-o reclama, insa doar acestea nu sunt suficiente pentru a realiza o reclama de succes.
In opinia mea, o reclama de succes se bazeaza pe umor, un bun exemplu ar fi reclamele vodafone care o au ca protagonista pe Cristina. Daca o reclama este amuzanta, pontul din acea reclama va fi folosit in multe grupuri de tineri ca o modalitate de a face pe cineva sa rada. Asadar, reclama respectibva va fi amintita de foarte multe ori in foarte multe grupuri.
De asemenea bannerele cu un mesaj amuzant sau , de ce nu, ironic, vor avea un mai mare impact decat un mesaj banal

Războiul reclamelor BMW vs. Audi continuă

Concurenta acerba dintre Audi si BMW este cat se poate de cunoscuta, insa, asa cum vrea sa arate si banner-ul pus intentionat pe showromm-ul Audi, BMW are un design cu mult superior in opinia mea si o eficienta dovedita fata de Audi. Comparand fiecare clasa, in special cea a autovehiculelor de tip SUV, BMW ofera modele cu un design aerodinamic si mai practic decat Audi. De asemenea, compania germana a prezentat la salonul auto din Bruxelles din acest an (la care am participat) un prototip ‘breathtaking’ . Campania lor de promovare din acest an la salonul auto mentionat anterior a fost una mult mai activa, punandu-se accent pe culori, pe bucuria de a trai, pe siguranta oferita de BMW, fata de Audi care au avut o simpla expunere la acest salon unde singura noutate este noul Audi A7, care nu difera foarte mult de clasa 6, desi este un autovehicul cu un design interesant.
In ceea ce priveste campania agresiva fata de Audi, mi se pare corect atata timp cat se considera superiori ei trebuie sa arate practic um de diferentiaza fata de Audi.

Ascultarea activa


Mai mult de jumatate dintre comunicarile verbale ajung la o neîntelegere. Nu
este deci suficient sa asculti ceea ce se spune, ci trebuie sa asculti activ. Dintre
tehnicile de optimizare a comunicarii, practica ascultarii active este extrem de utila în
mai multe situatii.

Sa fii pe aceeasi lungime de unda…

Între ceea ce eu gândesc,
Ceea ce vreau sa spun,
Ceea ce cred ca spun,
Si ceea ce spun,
Între ceea ce vreti sa auziti,
Ceea ce auziti,
Ceea ce credeti ca întelegeti,
Ceea ce vreti sa întelegeti,
Si ceea ce întelegeti

Adresele IP pe stil vechi au fost epuizate, la 30 de ani după alocarea primelor numere

Este si normal ca dupa o utilizare atat de frecventa a internetului din ultima vreme, a aparitiei de noi gadget-uri, plaja IP-urilor sa se epuizeze, prima adresa fiind alocata acum 30 ani. Problema din acest punct de vedere nu exista fiindca a intrat in uz noul standard IPv6 care ofera o plaja mult mai mare de IP-uri, nemaifiind necesara crearea unui alt sistem de acest gen pe viitor. Personal ma gandesc ca era nevoie de acest standard IPv6, si consider benefica anticiparea finalizarii de IP-uri din standardul IPv4 si proiectarea unui nou standard.

Lupta pentru piata reclamelor pe mobil

Piata reclamelor pe mobil nu este inca destul de dezvoltata deoarece companiile de telefonie mobila inca nu dezvaluie numerele de telefon si datele personale ale abonatilor , asadar ar trebui inventata o modalitate de trimitere a mesajelor prin alte modalitati decat cea prin companie de telefonie.
Se pare ca Google si Apple fac cercetari si eforturi sa gaseasca o modalitate sa dezvolte aceasta modalitate de a promova produsele prin intermediul telefoanelor mobile deoarece este o oportunitate foarte buna de a ajunge la un numar cat mai mare de consumatori, la urma urmei, majoritatea persoanelor detin un telefon mobil.
Apple a reusit intr-un anume fel sa faca reclama la Nike, pe iphone 4 exista o aplicatie care calculeaza ‘heartrate-ul’ prin simpla atingere a iphone-ului si printr-un senzor de miscare. Sunt sigura ca, asa cum este aceasta aplicatie companiile vor investi in crearea de noi aplicatii care pot fi sustinute de revolutionarul iPhone

Nevoia de comunicare. Nevoia de a influenta

Fiecare persoana simte nevoia de a influenta alte persoane la un moment dat pentru a-si demonnstra ca are puterea de a schimba o opinie, un gand si astfel persoana in cauza capata mai multa incredere in sine.

Eficienta reclamelor in centrele comerciale

Centrele comerciale de tip ‚’mall’’ ofera multe posibilitati de petrecere a timpului liber.Pe langa magazine, mallurile sunt dotate cu cinematografe, restaurante, cafenele, locuri special amenajate pentru copii iar in perioada de iarna, si cu patinoare. Datorita acestor facilitati, mallurile sunt foarte frecventate de consumatori, mai ales in perioada de iarna. Evident, aceasta este o buna oportunitate pentru firme de a-si promova produsele prin bannere sau chiar prin demonstratii la care pot participa si consumatorii. In malluri se organizeaza o multime de concursuri sau concerte, de aceea este un loc extrem de atractiv pentru consumatori de mai multe categorii de varsta. Fata de bannerele puse la intamplare pe strada in diferite zone, cele din mall sunt cu siguranta mai vizualizate. Se pare ca si marcile de automobile prefera sa isi faca reclama in mall prin expunerea unui model de autovehicul, astfel, el va fi vizualizat de zeci de mii de persoane lunar.
In opinia mea, reclama din mall este foarte eficienta si ajunge direct la publicul tinta, spre exemplu o firma care isi promoveaza produsele prin Unirea Shopping Center va fi cunoscuta in toata tara deoarece se pare ca acest mall, care are sedii in toate marile orase este cel mai vizitat

Distantele spatiale in comunicare

Cele 4 tipuri de distante spatiale care exista in comunicare sunt unele foarte importante, iar in cazul in care acestea sunt incalcate, persoana in cauza poate avea parte de discomfort. Cele 4 tipuri de distante spatiale sunt folosite de fiecare persoana in functie de apropierea sentimentala cu interlocutorul.

Nevoia de comunicare, Nevoia de intimitate

In opinia mea, intimitatea joaca un rol foarte important in viata fiecaruia. De aceea trebuie sa avem foarte mare grija cu persoanele care sunt in jurul nostru si cu care comunicam; trebuie sa existe o bariera sigura care sa delimiteze spatiul personal.

Facebook 2,8 milioane utilizatori in Romania

Se pare ca numarul utilizatorilor romani ai retelei de socializare Facebook creste continuu, parerea mea datorita popularitatii acestui site. Oriunde in jur auzim de Facebook, la tv, la radio, in cadrul grupului de prieteni, la scoala, la servici, deci este aproape imposibil sa nu ne creem un cont pe facebook, si datorita acestui proces se creaza continuu utilizatori de Facebook. Un proces absolut normal si dorit de catre cei de la Facebook.

Femeia din spatele Facebook

De regula din retelele de socializare se obtin bani in urma publicitatii facute in carul acestora. Facebook, reteaua de socializare cu cei mai multi utilizatori, datorita directorului de operatiuni a reusit sa obtina aprox 1.5 mld de dolari de pe urma publicitatii. O miscare inteligenta a celor de la Facebook de a numi in acesta pozitie o femeie, mai ales pentru istoricul acesteia la companiile precedente. O persoana cu influenta si foarte capabila.

Predicţiile tehnologice ale următorilor cinci ani: Omul care „iese” din celular şi GPS-ul viitorului

Dacă o conversaţie telefonică tradiţională cu un prieten nu satisface nevoia de interacţiune cu persoana respectivă, un apel-hologramă va da, cu siguranţă, rezultate mai bune.
Compania IBM a anunţat că, în următorii cinci ani, prezentarile 3D vor lua infatisarea prietenilor in timpul unei conversatii telefonice. Cu aceste holograme sau prieteni holograme se va putea purta discuţii în timp real. Cu cât avansează tehnologia 3D, camerele holografice devin tot mai mici, astfel încât vor ajunge să încapă în telefoanele mobile.
Gestionarea fotografiilor, căutarea pe internet vor părea operaţiuni primitive.
Dupa parerea mea, gandul la aceste holograme este destul de inspaimantator, insa daca ne gandim la tehnologie si la viitorul ei, ar fi o realizare importanta.
"Cercetătorii de la IBM consideră posibilă chiar şi eliminarea definitivă a bateriilor şi crearea dispozitivelor electrice „battery-free". Acestea se vor încărca prin " necrofagie energetica".
Aceasta se refera la faptul ca unele ceasuri de mana nu necesita baterie, ele încărcându-se concomitent cu mişcările încheieturii. Ar fi un lucru bun ca telefoanele mobile sa nu mai aibe nevoie de baterie, acestea sa se incarce doar prin "agitare". Momentul în care telefonul va "murii" va fi de domeniul trecutului. Daca cei de la IBM nu reusesc sa elimine bateria de tot, aceasta va fi înlocuită cu acumulatori care transformă oxigenul în energie. Acesta este un lucru bun, deoarece telefoanele nu vor mai fi atât de grele datorită bateriilor, nu se va mai pierde timp cu încărcarea lor.
Pe langa toate acestea, cei de la IBM vin cu o îmbunătăţire pentru GPS-uri. "Conducătorul auto va şti dacă (unde şi când) s-a produs un accident în zonă, numărul participanţilor la trafic, dar şi comportamentul acestora. Identificând direcţia celorlalţi şoferi, GPS-ul va afişa situaţia traficului rutier viitor şi va propune rute alternative pentru utilizator, evitând neplăcerile la care ar fi supus în lipsa aparatului. "
Acest GPS va ajuta un şofer să găsească cel mai bun traseu pentru a ajunge în timp la destinaţie, dar şi să găsească un loc bun într-o parcare.
Ca ultima predicţie, cei de la IBM doresc să folosească căldura emanată de calculatoare pentru a încălzi o clădire pe timp de iarnă sau la răcirea temperaturii cu aparatele de aer condiţionat, în anotimpului cald.




Site-ul care te provoacă să nu faci nimic pentru două minute

Acest site inventat de un student, pe nume Alex Tew, este special făcut pentru a relaxa vizitatorii 2 minute. Site-un are pe fundal o imagine cu un apus , pe fundal muzică ambientală, iar în centrul ecranului un cronometru. Vizitatorii trebuie să stea nemişcaţi şi fără să vorbească, timp de 2 minute. Dacă acest lucru nu se întâmplă, pe monitor va apărea un mesaj de eroare şi cronometrul va porni din nou.
Alex Tew a primit premiul de "Cel mai enervant om de pe Internet". Parerea mea este că acest site nu este o idee foarte buna, mai ales pentru cei care se plictisesc repede sau nu au răbdare.
Cine intră pe acest site dacă ştie despre ce este vorba?Poate va intra să-şi satisfacă curiozitatea însă nu cred că peste câteva zile îşi va mai aminti de el. Consider că dacă vreau să mă relaxez, în nici un caz nu mă gândesc la acest site.
Internetul este făcut pentru a se transmite informaţii şi totodata pentru a te relaxa pe diferite site+uri, dar consider că aceasta nu este o metodă întocmai reuşită.

Globus



Desi este un produs creat in 2007 oamenii nu sunt familiarizati cu notiunea de "globus", un accesoriu masa, birou, scaun etc. Globus este un produs revolutionar ce inglobeaza mai multe componente functionale intr-unul singur. Chiar prin designul inovativ ne dam seama ca este vorba despre o inventie unica ce poate fi folosita in mod special in apartamentele inghesuite sau in birourile stramte. Probabil ca doar oamenii cu venituri mari ar putea achizitiona un astfel de accesoriu, deoarece nu a vaut succes aceasta inovatie probabil ca pretul este destul de mare. Cred totusi ca astfel de inovatii fac bine domeniului tehnologic, invetatorii sunt stimulati in permanenta sa creeaza noi inventii, sa vina cu noi solutii inovatoare din domeniul designului interior si solutiilor de optimizare a spatiilor.

GfK Romania, Barometrul de Incredere a Consumatorului: Sperante reduse pentru 2011

Indicele de incredere este calculat pe baza a patru indicatori masurati de Barometrul de Incredere a Consumatorului si este realizat de GFK pentru Comisia Europeana, reprezentand media aritmetica a raspunsurilor la intrebarile privind situatia financiara a familiei, situatia economica generala, asteptarile privind somajul si estimarile legate de intentia de economisire in urmatoarele 12 luni. Astfel, indicele general de incredere a populatiei a atins, in 2010, o medie anuala de -54, ceea ce reprezinta, pentru romani, cel mai pesimist an din ultimul deceniu.

Aceste date sunt representative pentru populatia din Romania cuprinzand persoane cu varsta de 15 ani si peste, esantionul pe care s-a facut studiul cuprinzand 1000 de persoane.

In urma analizei datelor , se observa ca mai mult de doua treimi dintre romani spuneau ca situatia financiara a familiei lor este mai dificila decat in urma cu 12 luni, in vreme ce doar 6% credeau ca aceasta este mai buna.

In ceea ce priveste perspectivele financiare, mai mult de jumatate dintre persoanele intervievate considera ca acestea se vor inrautati, cu 20 procente mai multi decat in decembrie 2009, dar cu 10% mai putini decat in lunile de vara 2010, cele mai pesimiste din tot anul.

In ceea ce priveste starea generala a economiei, noua din zece respondenti afirma faptul ca aceasta a cunoscut un regres anul trecut fata de 2009, si numai 1.5% afirma ca situatia a cunoscut o imbunatatire in ultimul an, in vreme ce sperantele pentru 2011 sunt si ele destul de reduse, 8% asteptand sa le mearga mai bine.

Referitor la asteptarile privind evolutia inflatiei, se observa o tendinta negativa. Mai multi romani decat in decembrie 2009 estimeaza o crestere de preturi in 2011 – 72%, fata de doua treimi care credeau acest lucru in urma cu un an.

Din punctul de vedere al somajului, luna decembrie este mai optimista. Cifrele din 2009 si 2010 sunt aproape la fel.

In ceea ce priveste atitudinea respondentilor fata de economisire, nu au fost inregistrate schimbari majore, astfel, 80% dintre romani sunt de acord ca nu este o perioada favorabila pentru a pune bani deoparte, iar 26% dintre ei considera spun ca au datorii, acesta procent fiind cel mai mare din ultimii sapte ani.

Cresteri usoare pe bursa. Efectele listarii FP, vizibile pe termen lung

Indicii Bursei de Valori au facut aprecieri pentru toti indicii, cu exceptia BET-FI, acesta pierzand 0.26 procente.

Cele mai importante tranzactii au fost facute de Deal cu titlurile Fondului, fiind tranzactionate 66.5 milioane de titluri FP, la valoarea de 0.633 lei/actiune, valoarea totala a tranzactiilor fiind de 42 de milioane lei, exchivalentul a 10 milioane de euro.

Indicele celor mai lichide zece titluri listate la Bursa de Valori, BET, a crescut cu 1.11% pana la 5748,33 puncte, in timp ce indicele BET-C a crescut cu 1.91% pana la 3360.15 puncte.

Indicele de investitii financiare, BET-FI, a scazut cu 0.26% pana la 22 612,06 puncte.

Indicele celor mai lichide 25 de titluri, BET-XT, a crescut cu 1.03 procente pana la 508.29 puncte, iar indicele BET-NG care reflecta evolutia a zece titluri din sectorul energetic de la Bursa a crescut cu 1.54% pana la 803.23 puncte.

Fondul Proprietatea a generat cea mai mare lichiditate pe piata, de 23 milioane lei, fiind tranzactionate aproximativ 36 de milioane de titluri.

Actiunile SIF 5 Oltenia a fost cea de-a doua mare lichiditate de pe piata, de 23 milioane de lei, actiunile pierzand 0.29% pana la 1.386 lei.

Titlurile Banci Transilvania au aratat o lichiditate insemnata, peste 2.5 milioane de lei, cotatia crescand cu 0.36%, ajungand la valoarea de 1.405 lei.

Cele ce au cunoscut o crestere cu 0.5% la 1.01 lei au fost actiunile SIF Banat-Crisana.

O scadere au cunoscut si actiunile Bursei de Valori Bucuresti, care au scazut cu 0.02% pana la 4.389lei/actiune, avand o lichiditate de 250 000 euro.

Astfel, in momentul inchiderii sesiunii de la Bucuresti, bursele de la Paris si Frankfurt erau in scadere cu pana la 0.4%, piata din Londra avansa cu 0.3%. O evolutie indecisa au cunoscut si bursele din Europa Centrala si de Est.

Multinationalele se uita din nou la piata de birouri din Romania

In Romania, piata spatiilor de birouri incepe sa atraga din nou atentia companiilor multinationale, care isi redirectioneaza hub-urile din regiune catre piata locala, a declarat Catalina Jigman, sefa departamentului de birouri in cadrul consultantului imobiliar CB Richard Ellis Romania.

Se primesc semnale din partea multinationalelor, care isi redirectioneaza hub-urile. Astfel lucrurile au inceput sa se aseze pe spatiile de birouri si se vor atrage mult mai multe corporatii, reinoirile contractelor si renegocierile vor cunoaste o scadere in perioada urmatoare.

Referitor la rata de neocupare a spatiilor de birouri, aceasta rata s-a situat in jurul valorii de 17%, in ciuda faptului ca stocul de spatii pentru birouri a urcat la doua milioane de mp. CBR estimeaza ca pentru anul 2010 rata de neocupare ca scadea la 14-15%, aceasta scadere continuan pana in anul 2012.

In ceea ce priveste anul 2010, cererea de spatii de birouri in Bucuresti a ajuns la 177 000mp, la acestea adaugandu-se 74.600 mp, acestia reprezentand reinnoiri, renegocieri si inchirieri in cladiri clasa C.

Pentru anul 2011 consultantul imobiliar doreste sa isi extinda echipa de brokeri si sa lanseze departamente de property si project management.

Vanzarile globale de smartphone-uri au avansat cu 72% in 2010

Datorită creşterii vânzărilor de telefoanel mobile, Research in Motion (producatorul BlackBerry) si Apple au ocupat locurile patru, respectiv cinci in topul celor mai mari producatori de telefoane mobile, detronand companiile Sony Ericsson Mobile Communications si Motorola Mobility Holdings.
După cum arată datele statistice, telefoanele care folosesc software-ul Google Android, au depăşit nivelul atins de Nokia Symbian.
"Android a obtinut in perioada octombrie-decembrie o cota de piata de 32,9%, in crestere cu 615% fata de perioada similara din 2009, cand avea doar 8,7% din piata. Nokia ocupa pozitia a doua, cu 30,6% din piata, dupa o scadere de aproape 14 procente fata de 2009.
Urmatoarele locuri sunt ocupate de Apple iOS (16%) RIM Blackberry (14,6%) si Microsoft (3,1%)."
Foarte multe companii producătoare de telefoane mobile au ales să-şi echipeze în mod standard produsele cu sistemul de operare Android, printre acestea numărându-se Motorola Inc, Samsung Electronics, HTC şi LG Electronics, datorită faptului că este un software bun şi preferat de toţi utilizatorii.

Revista blogurilor de business

In ceea ce priveste pretul produselor alimentare de pe rafturile magazinelor, BusinessDay.ro face o comparatie intre Romania si UE. Asftel se observa ca in Romania, multe dintre produsele alimentare se vind la preturi comparabile cu cele din tarile vestice, desi salariile sunt mult mai mici.

Riscograma.ro arata motivul pentru care iubim noi profiturile, ne prezinta mecanismele atingerii bunastarii, dar si sacrificiile ce apar pe parcurs.

Pagina de Media ne arata ca in Romania, patru companii se bat pentru masurarea audientei TV. In prezent, audienta este masurata de GfK Romania.

Cele patru companii care au confirmat că vor trimite oferte au experiență în cercetare la nivel internațional. Aceste companii sunt Nielsen Company (fostul AGB), GfK, Kantar Media si MediaResearch. Aceste oferte vor fi analizate de o comisie din care fac parte reprezentați ai posturilor de televiziune, ai agențiilor de publicitate și ai Consiliului Național al AudiovizualuluiCNA.

Criza din Egipt si efectele in economia globala. Top 7 consecinte

In momentul in care a inceput criza economica in Egipt si a rebeliunii sociale, evolutia conflictului influenteaza atat comertul global cat si pietele bursiere.

Dupa cum stim, Egipul extrage si rafineaza petrol in cantitati reduse, nu exporta produse petroliere si nu apartine Organizatiei Tarilor Exportatoare de Petrol.

Canalu Suez, care trece prin Egipt, este o cale navigabila folosita pentru a exporta petrolul din zona Golfului Persic.

Orice dereglare a liniilor navale poate conduce la cresterea pretului petrolului si poate influenta negativ redresarea economica globala, in perioada post-recesiune.

Cu toate ca tulburarile din Egipt nu au avut efete majore asupra tranzitului prin Canalul Suez, s-au inregistrat greve in porturile din Alezandria si Damietta.

Nu se poate vorbi de o criza pe Canalul Suez, deoarece transporturile maritime ar putea fi redirectionate in jurul continentului african.

Temerile raspandirii crizei din Egipt catre alte state s-au calmat, si astfel indicele Dow Industrial Average a crescut cu 1,25%, iar S&P 500 a castigat 1,67%. Piata Nasdaq a inchis cu un avans de 1,89%.

In ceea ce priveste bursele europene, indicele de referinta FTSEurofirst 300 a inchis marti in crestere cu 1,4% datorita datelor economice pozitive din SUA si zona euro, care au ameliorat temerile privind riscurile politice din Orientul Mijlociu, iar in Asia indicele Nikkei al bursei de la Tokyo a inchis in urcare cu 1,8%.

Romania, cel mai mare exportator de medici din Europa

Cu peste 8000 de specialisti plecaţi deja în anul 2007, România devine cel mai mare exportator de absolventi de medicină din Europa. In anul 2010 alţi 300 de medici sunt pe cale de a părăsi ţara noastră.

Vasile Astarastoae, preşedintele Colegiului Medicilor din România a spus că suntem cei mai mari exportatori de medici, si ca in ultimii trei ani au plecat peste 8000 de medici.

Cseke Atilla, ministrul Sănătăţii, a spus că şi în alte ţări din Uniunea Europeană există probleme în privinta plecării masive de medici, acest fenomen manifestandu-se ca urmare a accederării Romaniei la Uniunea Europeană.

În ţara nostra sunt 4000-5000 de absolventi de medicina anual, si 70% dintre ei au locuri subvenţionate de stat, si un singur student presupune un consum de bani publici 8000 de euro pentru cei şase ani de facultate, bani care se pierd daca acel medic nu va profesa în România.

In comparatie cu un student de medicină în Franţa, acel student presupune cheltuieli de 14000 de euro anual.

Conform estimarilor Colegiului Medicilor, în următorii trei ani ar putea pleca alti 3000 de medici in cazul in care condiţiile din sistemul sanitar nu se ameliorează.

România se afla în prezent pe ultimul loc in ceea ce priveşte asistenţa medicala, cu 1.9 medici la mia de locuitori, având un nivel foarte scăzut fata de cel înregistrat la nivel european, de 3.5 medici la mia de locuitori.

Unul din 10 utilizatori de Internet realizeaza tranzactii bancare online

In urma unei cercetări de piaţă realizată de TradeAds Interactive reiese faptul că pentru a efectua tranzacţii bancare online, internetul este folosit de 10% dintre români, iar 9% accesează web-ul prin intermediul echipamentelor mobile, acest segment e utilizatori fiind în creştere.

Acest sondaj s-a desfăsurat în perioada 10-27 ianuarie, având la baza un chestionar ce conţine 22 de intrebări, acesta fiind livrat online. Numărul respondeţilor ce au participat la acest sondaj este de 5356.

Cei mai multi dintre cei chestionaţi utilizează calculatoare tip desktop, 63.6%, şi numai 39.3% folosesc laptop-urile şi notebook-urile pentru navigarea pe internet.

Cea mai utilizată acivitate pe internet este corespondenţa prin instant messaging.

In urma sondajului efectuat de TradeAds Interactive se observă faptul că internetul este cea mai mare sursă de acces la informaţii. Ziarele şi revistele online sunt citite de peste 40% dintre respondenţi şi doar 30 dintre aceştia utilizează reţelele sociale.

Potrivit studiului, femeile sunt preocupate să navigheze pe internet ca să se documenteze pentru diversele activităţi pe care le desfăsoară la locul de muncă sau acasă, în timp ce bărbatii folosesc internetul pentru a se distra in timpul liber.

Cele mai căutate informatii pe care oamenii le caută pe internet sunt legate de sănătate - 53.8%, educaţie - 50.8%, artă - 46.6% şi divertisment – 46.6%.

Din datele ce reies din acest studiu, observăm faptul ca femeile preferă informaţii despre artă, călătorii, divertisment, educaţie, familie, sănătate, shopping, iar bărbatii accesează informaţii din domeniul auto, tehnologie, sport şi business.

De asemenea se mai observă că tinerii până în 30 de ani sunt receptivi la informaţiile despre shopping, sport, auto, cei cu vârste cuprinse între 30-50 caută informaţii despre educatie, familie, imobiliare, business iar cei care au vârsta peste 50 de ani caută informatii despre sănătate, călătorii şi divertisment.

In ceea ce priveşte informarea respondenţilor, 41% dintre ei afirmă că bannerele publicitare îi informează, 13.4% spun că sunt ajutaţi să aleagă diferite produse comerciale. 21.8% dintre respondenţi consideră că bannerele nu au nici un impact asupra lor, în timp ce 23.8% le consideră supărătoare.

In urma studiului efectuat, se observă că perceptia românilor asupra publicităţii rămâne neschimbată în 2010 faţă de 2009.

Google a încercat să cumpere Twitter cu 4 mld dolari

Probabil ca nu mira pe nimeni faptul ca Google a incercat sa cumpere Twitter, cum in urma cu 5 ani a cumparat si Youtube-ul. Dorinta de a detine cat mai multe proprietati web, face ca aceasta mare companie sa poate oferi sume extrem de mari pentru a intra in posesia lor. Faptul ca Twitter a refuzat cea din urma oferta de 4 mld de dolari ne duce cu gandul ca aceata mare companie ne rezeva surprize pe viitor si ca are planuri mari, in ceea ce priveste reteaua de socializare Twitter.

Apple şi Toshiba bat palma pentru o fabrică

Apple si Toshiba cei doi mari producatori isi unesc fortele pentru a pune bazele unei fabrica care isi va incepe productia din vara acestui an. In urma acestei "aliante" se doreste productia proprie de LCD-uri pentru Apple, cu siguranta unirea acestor doua forte va aduce numai beneficii,intarind astfel ideea ca produsele obtinute in urma acestei colaborari vor fi de o calitate superioara.

Comunicarea moderna

Iluzia comunicarii…asta aduce tehnologia moderna si nimic mai mult. Oamenii au impresia ca daca vorbesc 20 minute la mobil sau stau 5 ore in fata calculatorului pe messenger sau alt program de genul asta au comunicat. Nimic mai fals. Nu au facut decat sa se amageasca. Dar probabil ca acum a vorbi la mobil e mai degraba o moda decta o necesitate. Persoane care locuiesc in acelasi oras, sau in acelasi bloc, prefera sa se sune si sa vorbeasca decat sa se intalneasca 30 minute fata in fata, desi timpul in acel moment le permite.

Părerea mea este că, pe de-o parte prin folosirea acestor mijloace ai impresia, senzaţia că tu comunici însă, de fapt nu ajungi să stai faţă în faţă cu o persoană, nu ajungi să îi transmiţi sentimentele şi emoţiile tale şi de asemenea nu poţi să îi “citeşti” gesturile, mimica acesteia. Iar pe de altă parte consider că sunt foarte potrivite din punct de vedere al utilităţii, deoarece în situaţii de urgenţă, când interlocutorul este foarte departe de tine, aceste mijloace de comunicare sunt cele mai indicate.

Dacia are probleme pe pieţele emergente, însă se bucură de succes în statele dezvoltate

Dacia are probleme pe pieţele emergente, însă se bucură de succes în statele dezvoltate

Firma Dacia a fost înfiinţată în 1966, la Colibasi, în judeţul Arges, fiind marca în jurul căreia s-a creat şi s-a dezvoltat industria de automobile din ţara noastră. Inca de la început, au existat strânse legaturi de colaborare între Dacia şi Renault, constructorul francez aflându-se la originea industriei de automobile din România.

Dacia este marca low-cost ce susţine vanzarile Renault şi se bucură de succes pe piaţa statelor dezvoltate, state in care consumatorii incearcă să facă economii, însă pe pieţele emergente Dacia are probleme.

In urma cu şase ani, Renault a încercat să cucerească pietele emergente producând maşini accesibile la pret şi cu dotari modeste. Astăzi, Renault are probleme în ceea ce priveşte vânzarea modelului în unele state în curs de dezvoltare, cum ar fi India, modelele de maşini fiind cumpărate de clienţii din tările bogate, care incearcă să economisească bani, acest lucru mişcorând vânzările modelelor mai scumpe ale firmei Renault.

In cursul anului trecut, s-au vândut mai multe modele de masini fără pretenţii, modele ce fac parte din categoria “entry”, acestea având un preţ cu doua treimi mai mic decât preţul maţinilor echipate standard.

In anul 2010 s-au vândut 684882 de masini din variantele low-cost, jumatate din acestea fac parte din marca Dacia, aceste modele fiind destinate pieţelor europene, iar pieţelor statelor emergente sunt destinate modelele low-end Renault. De asemenea, şi Dacia a fost destinată pieţelor emergente, piaţa din Europa de Vest fiind doar o idee secundară, dar a devenit o piaţă de succes.

Dupa ce s-a lansat noul model Logan, produs in România, importatorii independenţi au cumpărat maşini pentru a le revinde în statele vestice. La un an mai tarziu, a început şi firma Renault să vândă aceste modele, dar la un preţ fix, fără oferte speciale.

Marjele produselor ieftine sunt bune, ca procente, cu toate ca preţurile mici înseamnă profituri reduse.

In 2010 s-au raportat vânzări record, de 2.63 milioane unităţi, datorită preţurilor reduse, mai ales în urma crizei economice din 2009, când a pierdut 3.1 miliarde de euro.

In Franta, cea mai ieftină versiune a Loganului costă 7600 euro, pe când un Clio, un echivalent Renault pe piaţa românească, poate fi achiziţionat cu 13900 euro, cele două autovehicule având aceeaşi dimensiune şi acelaşi motor.

Producţia Logan a început din anul 2004, când Renault a cumpărat participaţia majoritară la Dacia în anul 1999, iar mai tarziu a cumpărat şi acţiunile rămase.

Vânzarea autovehiculelor ieftine este o problemă pentru toţi constructorii din industria auto. De exemplu în India, masina de 2500 de dolari, Nano, a cunoscut scăderi ale vânzărilor, asta dupa ce mai multe unităti au luat foc.

Masa care se impacheteaza in oglinda


Cum sa avem un apartament cu toate accesorile utile si necesare dar fara sa fie aglomerat si ticsit de mobila? Compania italiana Porada a venit cu o solutie inovatoare: combinarea a doua piese de mobier intr-una singura. Fie ca vorbim despre o masa clasica sau despre o oglinda imensa ce decoreaza casa vorbim despre acelasi lucru? Utilitatea acestei piese de mobilier este data de marimea spatiului ramas liber dupa servirea mesei, este usor de montat/ demontat, este practica, moderna si nu in ultimul rand unica. Consider ca pe viitor, aceste inovati din domeniul designului interior vor lua amploare, designerii vor incerca sa amenajaze spatiile folosind toate accesoriile necesare dar fara sa ingreuneze atmosfera. Traind in mediul urban nu putine au fost situatiile cand am observat apartamente amenajate intr-o aglomeratie de mobila, fara bun gust si fara utilitate. Iata ca, aceste inovatii din domeniului designului interior incep sa fie si utile, nu doar extravagante; pana acum doar oamenii cu un nivel social si cu venituri ridicate puteau apela la o companie specializata in servicii de design, insa o data cu cresterea concurentei si cu diversificarea ofertei oricine poate sa-si decoreze casa intr-un mod placut.

The Social Network - de la pesimism la nominalizare

Cu privire la filmul The Social Network, personal consider ca acest film a fost un real succes, un film realist, care dezvaluie etapele creerii si dezvoltarii retelei de socializare Facebook. Columbia Pictures inregistrand 184 mil dolari in urma acestui film, dar consider ca acest succes se datoreaza popularitatii retelei de socializare.

Despre reclamele online in 2015

Neal Mohan (vice presedinte Google) si Barry Salzman (Media managing director la Google) au prezentat 7 predictii despre afisarea reclamelor online in anul 2015:

1. 50% din reclamele online vor include filmulete video si vor fi platite intr-un sistem Cost-Per-View. Astazi, sunt uploadate pe Youtube 24 de ore de informatie video in fiecare minut.

2. 50% din reclamele targetate catre o audienta specifica se vor baza pe licitatia in timp real a costurilor.

3. Telefonul mobil va deveni dispozitivul numarul 1 de afisare a reclamelor.

4. Cinci noi masuratori vor aparea pentru a evalua campaniile online. Unele exista deja: ratele de angajament si interactiune in rich media, vizualizarile video, si impactul asupra cautarilor pe web. Altele pot include o analiza sentimentala pentru a masura influenta virala si tonul consumatorilor cu privire la un brand pe internet. Sau, masurarea traficului real din magazin prin tehnologia “geo-based”.

5. 75% din reclamele online vor avea conexiuni in retelele sociale. Pe termen lung, toate reclamele vor deveni sociale.

6. 50% din campaniile de brand vor folosi rich media in reclame. In ultimul an a fost inregistrata o crestere de 6% pe acest segment. Rich media este publicitatea online care se bazeaza pe interactivitate(mai mult decat un link) si/sau sunet si animatie, folosindu-se software plug in.

7. Industria reclamelor online va atinge cifra de 50 de miliarde


Tendinta este deci ca si atunci vom folosi retelele de socializare care acum sunt folosite de foarte multe companii atat sa se promoveze cat si pentru a comunica cu clienti sai, in 2015 dupa cum afirma cei doi vom folosi mai mult telefonul mobil pentru a viziona reclame, avand in vedere ca acum noua tehnologie in ceea ce priveste telefonia mobila a avansat foarte mult...putem naviga pe internet putem conumica prin 3G, cu siguranta vom folosi in continuare telefonul mobil pentru a ne informa cu privire la ultimele noutati ale marilor companii si pentru a urmarii noile reclame la produsele lansate. Cu ajutorul retelei de telefonie companiile pot alege sa trimita reclamele doar la numite persoane astfel pot folosi o segmenatre mai clara a clientilor sai.

In Romania Vodafone ofera companiilor de publicitate aceasta posibilitate, compania detine informatii despre venitul potential al utilizatorului, varsta, sexul, domiciliul sau tipul de telefon utilizat ceea ce faciliteaza segmentarea clientilor.

Sursa: http://www.endd.ro/category/de-ale-web-ului/


4 trucuri pentru a scrie un text de reclama eficient

Reclama este o modalitate de a face ca informatiile despre tine, producatorul sau distribuitorul unui produs, sa ajunga la potentialul cumparator.

Probabil ca cei care au incercat vreodata sa scrie un text de reclama cunosc starea de neliniste care ne-ofera ecranul imaculat al calculatorului. In acel moment iti vin in cap o serie de intrebari la care cu greu le gasesti raspunsuri: de unde sa incepi ? cu ce sa incepi? Ce ar atrage atentia cititorilor? Care este ideea de la care sa porniti?

De obicei un consumator de reclame vede in ziua de azi peste 2.000 de reclame pe an, dar multe dintre ele nu pot fi retinute din lipsa de originalitate. De aceea am hotarat sa va prezint 4 pasi initiali pentru a scrie un text de reclama eficient:

1. ganditiva intai la titlul reclamei

- el trebuie sa fie interesant si are rolul de a sintetiza informatia, astfel mputanduva inspira in redactarea textului.;

- Transmite-ti intr-un limbaj simplu ceea ce vreti sa exprimati deorece cititorii nu se obosesc nicodata sa descifreze un titlu incurcat;

2. enumerati noutatiile pe care le ofera produsul dumneavoastra

- pentru a capta in continuare atentia cititorului mentionati in prima parte a textului beneficiile, noutatiile si avantajele produsului dumneavoastra;

- puteti folosi exemplul piramidei inversate, adica precizati informatiile de valoare la inceputul textului iar la final mentionati cateva cuvinte despre firma dumneavoastra si un nr de telefon pentru a putea fi contactat ;

3. spuneti ceea ce este evident

- repetati in text de mai multe ori numele produsului si avantajele acestuia, astfel incat consumatorul sa cunosca avantajele produsului in momentul cand se va intalni prima data cu acesta.;

- Daca este posibil precizati rezolvarea unei probleme pe care o alta marca nu o poate solutiona;

4. nu va limitati la texte scurte, scrieti texte lungi

- multi considera ca daca textul unei reclame este lung atunci numarul de cititori o sa scada. E adevarat, insa scaderea este foarte mica.

Tineti cont de: folosirea frazelor si a paragrafelor scurte, evitati termenii foarte specializati, utilizati intodeauna timpul prezent, adresativa la persoana a doua in text.

Din punctul meu de vedere reclama este sufletul comertului si consider ca o reclam bine facuta este garantia succesului. Prin intermediul reclamei aflam cine fabrica, cine vinde, de unde poate fi cumparat si la ce pret un produs. Cu cat este mai detaliata, cu atat mai bine deorece informeaza ca clientii despre avantajele produsului, provocandu-i astfel sa isi incerce.

http://www.manager.ro/articole/marketing/cele-mai-eficiente-4-trucuri-de-marketing-818.html