miercuri, 9 februarie 2011

4 trucuri pentru a scrie un text de reclama eficient

Reclama este o modalitate de a face ca informatiile despre tine, producatorul sau distribuitorul unui produs, sa ajunga la potentialul cumparator.

Probabil ca cei care au incercat vreodata sa scrie un text de reclama cunosc starea de neliniste care ne-ofera ecranul imaculat al calculatorului. In acel moment iti vin in cap o serie de intrebari la care cu greu le gasesti raspunsuri: de unde sa incepi ? cu ce sa incepi? Ce ar atrage atentia cititorilor? Care este ideea de la care sa porniti?

De obicei un consumator de reclame vede in ziua de azi peste 2.000 de reclame pe an, dar multe dintre ele nu pot fi retinute din lipsa de originalitate. De aceea am hotarat sa va prezint 4 pasi initiali pentru a scrie un text de reclama eficient:

1. ganditiva intai la titlul reclamei

- el trebuie sa fie interesant si are rolul de a sintetiza informatia, astfel mputanduva inspira in redactarea textului.;

- Transmite-ti intr-un limbaj simplu ceea ce vreti sa exprimati deorece cititorii nu se obosesc nicodata sa descifreze un titlu incurcat;

2. enumerati noutatiile pe care le ofera produsul dumneavoastra

- pentru a capta in continuare atentia cititorului mentionati in prima parte a textului beneficiile, noutatiile si avantajele produsului dumneavoastra;

- puteti folosi exemplul piramidei inversate, adica precizati informatiile de valoare la inceputul textului iar la final mentionati cateva cuvinte despre firma dumneavoastra si un nr de telefon pentru a putea fi contactat ;

3. spuneti ceea ce este evident

- repetati in text de mai multe ori numele produsului si avantajele acestuia, astfel incat consumatorul sa cunosca avantajele produsului in momentul cand se va intalni prima data cu acesta.;

- Daca este posibil precizati rezolvarea unei probleme pe care o alta marca nu o poate solutiona;

4. nu va limitati la texte scurte, scrieti texte lungi

- multi considera ca daca textul unei reclame este lung atunci numarul de cititori o sa scada. E adevarat, insa scaderea este foarte mica.

Tineti cont de: folosirea frazelor si a paragrafelor scurte, evitati termenii foarte specializati, utilizati intodeauna timpul prezent, adresativa la persoana a doua in text.

Din punctul meu de vedere reclama este sufletul comertului si consider ca o reclam bine facuta este garantia succesului. Prin intermediul reclamei aflam cine fabrica, cine vinde, de unde poate fi cumparat si la ce pret un produs. Cu cat este mai detaliata, cu atat mai bine deorece informeaza ca clientii despre avantajele produsului, provocandu-i astfel sa isi incerce.

http://www.manager.ro/articole/marketing/cele-mai-eficiente-4-trucuri-de-marketing-818.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu