joi, 2 decembrie 2010

Google Earth 4.3


Google Earth 4.3: Inovaţii la greu pentru o explorare mai usoară
Google face un pas important înainte şi lansează noul Earth 4.3, care oferă o experienţă imersiva si un ajutor de nadejde pentru cei care doresc sa exploreze lumea virtual. Google Earth 4.3 aduce unele inovaţii semnificative, cum ar fi afişarea locurilor ăntr-un mod realistic 3D, ajustarea luminozitatii dupa bunul plac al utilizatorului, un nou control al navigaţiei virtuale şi multe altele.
Google Earth erau plictisitoare când vine vorba despre soare şi luminozitate. Noul 4.3 oferă ajustarea poziţiei Soarelui, astfel încât locurile de vis pot fi vizitate la rasarit sau apus, cu toate modificarile orizontului, respectiv cerului.
Controlul e chiar cool, dar la ce bun dacă ajungem pe o anumită stradă şi nu avem ce vedea? Aici intervine randarea 3D cât mai aproape de realitate prin SketchUp, care afişează clădirile în mod tridimensional.

miercuri, 1 decembrie 2010

Romautentic.ro


Voi încheia tema postărilor legate de marketingul de gherilă în spiritul zilei naţionale sărbătorită astăzi! Am căutat un exemplu autentic de marketing de gherilă şi de departe cel mai reuşit este cel al ciocolatei ROM - Senzaţii tari româneşti din 1964!
Ingredientele campaniei:
  • spiritul naţional viu al românilor
  • un nou ambalaj cu steagul american
  • promovarea cauzei pe Facebook, bloguri, ştiri, youtube
Site-ul romautentic.ro prezintă întreaga desfăşurare a campaniei, precum şi reacţiile şi opiniile românilor. Cel mai interesant mi se pare sloganul pe care îl au pe site: ROM se întoarce pentru voi - Cine s-a ofticat e român adevărat!
Scepticii considerau că Rom şi-a făcut publicitate gratuită datorită discuţiilor, însă este puţin probabil să-i facă pe români să reacţioneze vehement pentru întoarcerea la vechiul ambalaj. De cealaltă parte, membri echipei care au creat campania consideră că Rom păstrează acelaşi spirit liber şi îşi asumă să facă afirmaţii curajoase în continuare, chiar dacă aceasta incită la controversă, a declarat Adrian Boţan, Creative Partner la agenţia McCann Erickson, care s-a ocupat de transformarea mărcii de ciocolată. În plus, Boţan crede că orice brand are nevoie de lucruri noi. Campania este o metaforă a românului de astăzi: dacă ai haine sau maşini străine te simţi mai cool. Poate că visul american este prea departe, dar iată noi îl aducem azi mai aproape, a mai spus şeful creaţiei de la McCann într-un interviu pentru ziarul Adevărul.
Foarte inedită abordarea din punctul de vedere al efectului de marketing creat: numeroşi susţinători pe Facebook, site şi în stradă efectiv. Celor care erau sceptici şi considerau că această metodă va fi sortită eşecului, managerii ciocolatei Rom le pot râde în nas, pentru că această campanie de marketing de gherilă a avut un impact media uriaş!

Deşi iniţial trebuie să recunosc că am luat toată campania ca pe o glumă, când am văzut în magazine noul ambalaj cu steagul american am luat-o foarte în serios. Am rămas plăcut surprinsă de toată controversa creată, de mulţimea de oameni care s-au alăturat cauzei de pe facebook (vrem vechiul Rom înapoi) şi impactul media extrem de puternic al marketingului de gherilă aplicat cu succes de agenţia McCann Erickson în România! Campania pur şi simplu a adus românii mai aproape de valorile demult uitate...într-un stil autentic românesc! :)

Surse:
http://www.adevarul.ro/financiar/media/Cadbury_umbla_cu_Romul_vopsit_0_349165692.html
http://www.romautentic.ro/reactii#ziare
http://www.money.ro/cadbury-a-schimbat-ambalajul-ciocolatei-rom_735436.html


Campania: Stop cancerului la sân!

Nu puteam să nu vorbesc despre Facebook când vine vorba de promovarea metodelor neconvenţionale de susţinere a cauzelor sociale sau umanitare. Probabil că aţi văzut cu toţii în luna octombrie postările prietenilor I like it on... sau poate chiar voi aţi avut o astfel de postare pentru a susţine campania împotriva cancerului la sân. Toate postările se refereau la locul unde obişnuieşti să-ţi laşi geanta, cu toate că exista o oarecare aluzie sexuală - pentru a atrage atenţia evident! Au existat şi păreri contra acestei idei, tocmai din cauza acestor conotaţii sexuale, însă eu personal, consider că a fost un real succes şi a atras cu siguranţă atenţia. În cercul de prieteni de pe Facebook cred că mai mult de 50% au avut o postare de genul I like it on..., eu una nu am fost foarte originală cu I like on the floor :D, însă nu era chiar un concurs de creativitate :).

Concomitent cu această campanie a fost dansul mănuşilor roz cu peste 12 milioane de vizualizări pe youtube! În spitalul din Oregon, Portland, cadrul medical a improvizat un dans purtând mănuşi roz - culoarea utilizată în aceste campanii împotriva cancerului la sân. Simpatici, plini de viaţă cu un mesaj clar: Nouă ne pasă de bolnavii de cancer la sân!
Toate aceste metode neconvenţionale au ajutat enorm la senzibilizarea şi informarea publicului larg cu privire la această boală. Trebuie să recunosc că dintre toate aceste canale (youtube, echipamente roz de fotbal), tot Facebook-ul a avut impactul cel mai mare şi a rămas instrumentul cel mai cunoscut de promovare a acestei cauze umanitare.

Surse:
http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla-marketing/facebook-breast-cancer-campaign/
http://www.facebook.com/#!/BreastCancerAwareness

GoldenPalace.Com - pro sau contra?

Un alt casino GoldenPalace.com a găsit o metodă neconvenţională de a se promova, ca urmare a faptului că i-a fost restricţionat accesul de la media tradiţională. Casinoul din Insulele Caraibe a avut numeroase încercări de a atrage atenţia clienţilor săi. Una destul de controversată a fost cea când au plătit cu 25.000$ clienţii pentru a-şi tatua logo-ul (GoldenPalace) pe organele interne (!) cu scopul donării banilor pentru acte caritabile. Însă cea mai faimoasă metodă a fost aceea când au cumpărat de pe e-bay un sandviş care semăna cu imaginea Fecioarei Maria...cel puţin bizar aş spune!

Care a fost efectul obţinut?
Evident că acest casino a primit o atenţie din întreaga lume pentru această achiziţie ciudată, pe toate canalele de media mari, gen, USA Today, BBC, China Daily,CNN, FOX. Casinoul a profitat de pe urma expunerilor în media pentru o perioadă destul de lungă. Mai mult, au creat şi tricouri cu imaginea Fecioarei Maria de mai sus şi au creat un tur în jurul lumii cu "mâncarea binecuvântată", care a culminat cu organizarea unui Campionat Mondial de mâncat brânză prăjită (2005). Premiul a fost mai mult unul simbolic - 10.000$.

Ce am putea totuşi reţine din acest exemplu?
Se pare că religia poate fi folosită cu succes în crearea unui fenomen la nivel mondial. În numele actelor caritabile, casino-ul şi-a creat o imagine pozitivă în rândul consumatorilor şi a beneficiat de o promovare gratuită pe media tradiţională!
Personal, mi se pare că au mers prea departe cu sandvişul sfânt şi mi se pare incredibil că această metodă a prins atât de bine şi a avut un astfel de succes! Acest exemplu se încadrează, în opinia mea la categoria exemplelor controversate ale marketingului de guerrilla şi întăreşte imaginea mai puţin etică a marketingului.

http://www.mrlukeabbott.com/marketing/10-low-budget-guerrilla-marketing-examples/
http://bottomlinevine.com/2008/11/10-marketing-stunts-sucesses-failures/

PokerShare.com şi Casinoshare.com

CasinoShare este un site al PokerShare.com care în 2006 a avut o idee inedită de promovare. Oferirea de facilităţi, bonusuri, beneficii consumatorilor este una din tehnicile marketinguli de gherilă şi vom vedea în acest exemplu cum se poate realiza acest lucru.
În 2006, PokerShare lansează site-ul CasinoShare, care pe atunci nu era decât un alt casino online pentru care care nu găseau o modalitate eficientă de promovare prin media tradiţională. Aşadar, folosind tehnica oferirii unui beneficiu gratuit au creat o adevărată nebunie în rândul şoferilor. Cum? Au oferit 8000 de galoni (1 galon=3,8 litri) de combustibil câtorva sute de new-yorkezi! Aşadar, locuitorii din New-York au creat cozi imense la benzinării pentru a primi combustibil de 40$.

Care a fost efectul? După primele ore ale dimineţii, poliţia din New York a decis să oprească tot acest haos creat în trafic de site-ul CasinoShare.com - cel mai generos casino online. Numeroase persoane au rămas fără combustibil şi au trebuit să se resemneze, chiar dacă erau politicieni, poliţişti, etc.

Ce învăţăm din această campanie?
Generozitatea este un punct cheie în marketingul de guerrillă. Peste tot am citit despre acest element - gratuităţile - ca fiind foarte important pentru a atrage consumatorii pe site-ul tău, mai ales atunci când clinţii au la dispoziţie o mulţime de site-uri din care să aleagă! Oferirea gratuită de combustibil la anumite benzinării consider că a fost o metodă foarte eficientă, având în vedere că au apărut în numeroase canale media (Fox News, The New York Times, the Washington Post) şi au reuşit să ajungă în casele a peste 9 milioane de consumatori! De asemenea, câteva săptămâni mai târziu a fost reluată metoda în Los Angeles şi frenezia creată a fost la fel de mare.
Sunt de părere că metoda folosită a avut efecte de marketing uriaşe, care nu s-ar fi obţinut prin oferirea unor cupoane pe site (mai ales că era unul nou creat).
Asta înseamnă marketing de guerrillă: o eferveşcenţă în jurul unui nou produs/ servicu printr-o idee inovatoare de promovare!

Surse:
http://www.ojr.org/ojr/people/robert/200810/1543/
http://www.entrepreneur.com/marketing/marketingideas/article159484-2.html

Half.com


Conceptul marketingul de guerrilla sună cunoscut pentru mulţi dintre noi. Pe scurt, acest concept se referă la tehnicile promoţionale neconvenţionale care se bazează mai mult pe eficienţă în materie de timp, energie şi imaginaţie, şi mai puţin pe bugete uriaşe de marketing! Am găsit multe exemple interesante prin care urmăresc să vă fac cât mai cunoscut acest concept şi, de ce nu, poate vă vin idei de promovare a propriei afaceri/ viitoare afaceri :).

Primul exemplu prezintă cazul sitului Half.com. Mai sus vedem plăcuţa de intrare într-un sat (pe numele real Halfway), al cărei denumire a fost cumpărată pentru o perioadă de 1 an de zile de Half.com. Preţul plătit a fost de 100.000$, 20 de laptop-uri şi alte facilităţi financiare (mai mult sau mai puţin onorate).
Care a fost efectul? Datorită efectului de buzz creat de media în jurul acestei noi denumiri, Half.com a devenit foarte cunoscut şi, la numai 5 luni de la această achiziţie a fost cumpărat de gigantul e-bay pentru o sumă impresionantă: 300 milioane $! Foarte eficientă s-a dovedit a fi
crearea primului oraş dot-com pentru Half.com!

Ce putem învăţa din acest exemplu?
Consider că acest exemplu a fost unul de succes datorită ideii inovatoare şi bugetului de marketing suficient de mare avut la dispoziţie. Cred că efectul a fost mult mai pozitiv prin achiziţia denumirii oraşului, decât în cazul investirii banilor în publicitatea tradiţională. Mai mult, pe lângă foloasele financiare care au rezultat din promovarea primului oraş dot-com, locuitorii satului s-au bucurat de un trafic considerabil de turişti şi o recunoaştere la nivel internaţional!

Surse:
http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla-marketing/18-of-the-most-memorable-guerrilla-marketing-campaigns/
http://www.entrepreneur.com/marketing/marketingideas/article159484-2.html

luni, 29 noiembrie 2010

Facebook pasi mari catre marketingul bazat pe localizare

Retelele de socializare se indreapta rapid catre marketingul spre localizare! Sa luam de exemplu Facebook-ul care anul acesta a lansat Places , un serviciu util in opinia mea care te ajuta sa afli locatia prietenilor tai si sa vezi daca acestia sunt prin apropiere, etc.

De curand Facebook a lansat si serviciul Deals ce ofera posibilitatea de a impartasi prietenilor ofertele speciale si discounturile comerciantilor. Consider ca acest serviciu este la fel de util pentru ca poti afla in timp real de aceste oferte si cu siguranta poate deveni un instrument de crestere a vanzarilor pentru companii.

Cum functioneaza acest serviciu? Va invit sa urmariti filmul de mai jos.




Vor avea de castigat firmele daca aleg sa realizeze promotii prin intermediul acestui nou canal? Eu zic ca DA, va prinde la consumatori! Cu toate acestea penetrarea acestor servicii in Romania depinde si de accesul consumatorilor la smart phone-uri.

Surse:

http://www.digitalreport.ro/1058/facebook-deals-un-pas-mare-pentru-marketingul-bazat-pe-localizare/

duminică, 28 noiembrie 2010

Yahoo.ro afectat de criza economică

La începutul anului 2008, se purtau discuții privind lansarea portalului de Yahoo! și în Romania. Pe atunci, Bobby Voicu era desemnat reprezentantul comunității Yahoo! în România. Obiectivul lui era de a lansa acest portal în toamna anului 2008. Ce s-a întâmplat?...Ei bine, a venit criza...În februarie anul 2009, Bobby Voicu a anunțat că nu mai reprezintă Yahoo! în țară.

Însă să nu credeți că proiectul s-a oprit aici. El a fost reluat anul acesta și se dorește ca portalul românesc de Yahoo! să fie lansat la începutul anului 2011. În prezent se caută un manager de conținut, care spre deosebire de Bobby Voicu să fie mai degrabă un “supervizor” al conținutului în limba română, o persoană care să selecteze conținutul relevant pentru români, mai degrabă decât un liant între comunitatea românească Yahoo! și companie. Însă nu vă închipuți că portalul ne va uimi prin complexitatea lui. Dimpotrivă, portalul yahoo.ro va fi o versiune simplă, “light” , așa ca pentru români, care nu o să conțină multe baze de date, cum ar fi cataloage detaliate cu prețuri la mașini în România. Personal, acest lucru m-a făcut extrem de curioasă și astept cu nerăbdare să se lanseze portalul românesc să văd ce anume va conține mai exact și cât de “light” va fi.


Sursa:

http://economie.hotnews.ro/stiri-it-8002187-portalul-romanesc-yahoo-trebui-lanseze-inceput-2011-prezent-cauta-supervizor-pentru-continutul-romana.htm