sâmbătă, 5 februarie 2011

Google a deschis un muzeu virtual: Art Project

Impresionant pot spune, Google nu se lasa ma prejos, vrea sa cuprinda intradevar toate informatiile din lume asa cu si-au propus fondatorii de la inceputul proiectului. Tot timpul vin cu o idee si o si implementeaza, nici nu ma mai mira faptul ca Google aduce ceva nou pe langa toate serviciile ce le ofera.
Iata astazi sau gandit si la ideea de a deschide un muzeu virtual. Nu toti aveam posibilitatea de a merge peste hotare si mai ales de a vizita anumite muzee, dar prin intermediul lui Google de azi vom putea vedea.

Cele mai noi metode de marketing digital

O strategie eficientă de marketing este vitală pentru orice companie ce dorește să obțină profituri cât mai mari. Cheia succesului o reprezintă captarea interesului consumatorilor, printr-o promovare convingătoare a produselor sau serviciilor oferite. Pentru atingerea acestui obiectiv, marketingul digital prezintă numeroase avantaje ce susțin utilizarea acestei metode. Marketingul digital este un termen folosit dar nu foarte bine definit, acesta cuprinzând aspecte ca publicitatea prin bannere, SEO, cost/click, email, social media, RSS, blogging, video streams, wireless text messaging, etc. Acestea fac parte, pe lângă alte diverse metode de a ajuta companiile să ajungă la clienții lor, din vasta gamă de tehnici utilizate în marketingul digital.
Pe măsură ce intervin schimbări în comportamentul consumatorilor, iar preferințele acestora sunt din ce în ce mai exigente, apar noi metode de promovare prin mediul digital, categorie ce cuprinde pe lângă mediul online, și telefonia mobilă. Întrucât telefonul mobil joacă un rol foarte important în stilul de viață al oamenilor, publicitatea prin intermediul acestuia poate fi optimizată în funcție de locație. Astfel, poți primi mesaje cu reducerile practicate de anumite magazine din zona respectivă sau diverse recomandări de restaurante. Personal, nu favorizez această tehnică, pentru că, în calitate de consumator, nu deți un grad de control asupra mesajelor pe care le primești, întrucât bazele de date sunt achiziționate de la companiile mobile de către terți, ce trimit diverse oferte, o mare parte din acestea neatractive.
Metodele inovative de promovare online cuprind, de asemeni, și marketingul cu ajutorul joculețelor și widget-urilor, ce asigură o interactivitate ridicată și captează interesul utilizatorilor. Deși această tehnică, aș putea spune, că se adresează unei nișe de consumatori, a fost utilizată cu succes de Barack Obama, în campania prezidențială. Pe lângă acestea, un rol important în stabilirea trendului în marketingul digital, îl are canalul YouTube, ce a inspirat, de-a lungul timpului, numeroase campanii ale unor branduri cunoscute ca: Menthos, Cola și Cadbury.
În cele din urmă, inovația în marketingul digital, se axează pe utilizarea canalelor social media: Facebook, Twitter, MySpace, Linkedln, prin intermediul cărora campaniile pot atinge foarte precis publicul țintă datorită specificațiilor pe care utilizatorii le dau atunci când își crează conturile.
De aceea, orice companie ar trebui să se bazeze pe aceste tehnici, dar să țină cont că acestea diferă în aplicare și furnizare a rezultatelor. De asemeni, marketingul digital este în continuă dezvoltare și noi tehnologii sunt create constant.
Ca și marketer, sunt entuziasmată de evoluția acestuia pe viitor și de cum marketingul va arăta în perioada următoare.

Grupul Intercontinental Hotels apeleaza la marketingul bazat pe localizare

Faptul ca unul dintre cele mai renumite grupuri hoteliere, Intercontinental, apeleaza la servicii de marketing bazat pe localizare demonstreaza faptul ca aceste servicii tind sa fie din ce in ce mai apreciate si utilizate atat de catre companii cat si de catre utilizatori. Parteneriatul dintre Intercontinental si PlacePunch presupune transmiterea de mesaje utilizatorilor prin intermediul Twitter atunci cand acestia dau check-in in cadrul hotelurilor ce apartin grupului.

In opinia mea, serviciul PlacePunch este foarte util prin functiile pe care le indeplineste: realizarea programelor de loializare, transmiterea mesajelor, construirea unor liste de e-mailuri, o mai buna cunoastere a clientilor etc.
In decembrie 2010, Intercontinental a lansat si o aplicatie gratuita Concierge Insider Guides pentru iPad, ce permite turistilor sa obtina recomandari privind restaurante, magazine, localuri de noapte precum si sfaturi privind cultura locala, atractii si evenimente. Mai mult, faptul ca aceasta aplicatie permite de asemenea sa explorezi orase si destinatii unde sunt amplasate hoteluri din grupul Intercontinental consider ca demostreaza ca aceasta companie manifesta preocupari in ceea ce priveste inovativitatea proceselor. Aceste preocupari vin tocmai in ideea de a creste gradul de satisfactie al clientilor si de retentie a acestora.
Sursa:

vineri, 4 februarie 2011

Google Latitude - pas mare in spatiul serviciilor bazate pe localizare

Nou lansata aplicatie Google Maps 5.1. pentru Android face ca serviciul Google Latitude sa fie din ce in ce mai apreciat de utilizatori. Astfel utilizatorii pot acum nu doar sa impartaseasca locatia pe baza coordonatele de latitudine si longitudine marcate printr-un punct ci si sa afiseze o fotografie si o legenda aferenta acesteia. In opinia mea, faptul ca aplicatia a fost actualizata va duce la imbunatatirea perceptiei utilizatorilor asupra acesteia. Faptul ca Google a adaugat si posibilitatea de a primi notificari atunci cand utilizatorii ajung la locatia dorita constituie de asemenea un plus fata de celelalte retele concurente.

Celelalte functii suplimentare introduse precum posibilitatea de a da check-in-uri automate pentru anumite locatii alese de utilizatori dar si posibilitatea de a da check-out astfel incat sa se elimine unul dintre dezavantajele principale ale retelelor de localizare, reprezinta intr-adevar o evolutie a serviciului. Datorita faptului ca Google va oferi si stimulente sunt forma anumitor statuturi precum "Regular", "VIP" sau "Guru" va atrage cu siguranta si mai multi utilizatori.

Desi concurenta in randul retelelor bazate pe localizare este una acerba, iata ca Google Latitude reuseste sa ne surprinda din nou printr-o combinatie de caracteristici inedite! Asteptam si alte propuneri din partea sa!

Sursa:

http://venturebeat.com/2011/02/01/google-latitude-check-in

joi, 3 februarie 2011

ShoppingNews.ro - primul site de stiri de shopping din Romania

Sunt de parere ca este un lucru excelent crearea acestui site. In acest fel se realizeaza o legatura mai stransa intre shopper-i si comercianti, este totul mai organizat si pe acest site gasesti, produsele noi care au aparut pe piata, parerile si opinile altor cumparatori. Sunt realizate rubrici speciale in care vizitatorii isi pot exprima punctele de vedere cu privire la anumite produse sau servicii. Vizitand acest site si analizand informatiile gasite aici cred ca ai putea lua decizii de cumparare mult mai intelepte.
Exista o categorie Today's best, in care sunt postate cele mai bune oferte gasite in magazine.
Parerea mea proprie si personala este aceea ca, acest site va deveni o afacere foarte profitabila intr-un timp destul de scurt....FELICITARI celor de la J'adore Publishing
Va recomand cu incredere sa accesati acest site...

Cardurile „contactless” aduc în România comerţul viitorului

Deviza aceasta "timpul inseamna bani" se aplica uneori. Dar haideti sa ne gandim, cat timp s-ar econimisi cu acest nou tip de card "contactless"; cu cat timp se reuce perioada in care se realizeaza o tranzactie...30 de secunde, maxim un minut. Am putea spune: "da, este o reusita acest card, ma ajuta mult", dar cum se intampla des in aproape toate magazinele sa pertreci o perioada buna de timp stand la coada la casa, nu cred ca acele 2 minute mai sunt atat de impoartante.
Sunt curios care vai fi pretul unui asemenea card, cat va trebui sa platim pentru a ne bucura de beneficiile unui card "contactless". Sunt de parare ca se va creea un cerc de "oameni importanti", care vor vrea sa aibe un asemenea card, oferindu-le un statut...
O alta intrebare care imi vine in minte este: "care firme de pe la noi vor beneficia de aparatele necesare perfectarii tranzatiilor contactless". Eu daca as fii sa gandesc din postura unui comerciant nu as vedea aceasta investitie nici pe departe in topul planurilor mele.
Nu vad aparitia acestui nou tip de card, ca pe cea mai mare inventie aparuta vreodata. Nici nu vreau sa ma gandesc la costurile pe care le ridica acest proiect si nu stiu daca va fii un succes. Cei de la Visa au declarat ca pana la acest momentul au fost emise 15 milioane de carduri "contactless".
Eu vad ca unica diferenta intre aceste tipuri de carduri, doar modul de utilizare, cel cu banda magnetica, se trage prin POS, acel cu cip se introduce in POS, iar acesta nou, va trebui scanat, dar ganditi-va ca cel mai mult dureaza procesare cardului, iesire bonului... deci cred ca am fost exagerat de indulgent cand am zis ca timpul necesar unei tranzactii se va reduce pana la un minut...
Desi sunt sceptic, le doresc celor de la Visa mult succes cu lansarea pe piata romaneasca a noului card, cardul "contactless" ...

Anul internetului mobil și al ieșirii statului din acționariatul Romtelecom

Ministerul Comunicatiilor si-a manifestat la finele anului trecut interesul de a vinde pachetul de actiuni detinut la Romtelecom. Parerea mea este ca tehnologia evolueza mult prea repede ca Romtelecom-ul sa poata tine pasul. Anul trecut Aple a continuat sa fie in centrul atentiei cu noi produse, iPhone-uri si noua jucari iPad. Pe piata telecom, anul 2010 se pare ca a fost anul smartphone-urilor, 2011 se prevede a fii anul internetului mobil. In momentul de fata telefoanele "destepte" reprezinta cca 10% din totalul mobilelor vandute la nivel national si cca 17% din valoare. Din aceasta relatare putem trage doua concluzii foarte importante: prima ar fii legata de pretul unui smartphone si cea de a doua se refera la puterea de cumparare a romanilor. Dar bine stiut de toata lumea ca acest tip de telefoane nu se adreseaza tuturor romanilor, ci numai unei anumite clase sociale, trierea se face prin pret.
Conform informatiilor furnizare Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii, la jumatatea anului trecut erau 3.23 milioane de utilizatori aveau un abonament la servicii de internet mobil, la sfarsit de 2010 numarul lor a crescut la 17%.
Cifrele ne arata ca aceasta dezvoltare a smartphoneuri-lor si a internetului a lovit si in furnizorii de televiziune prin cablu. Acestia inregistrand anul trecut 100.000 de cereri de reziliere a contractelor de furnizare a serviciilor de televiziune prin cablu. Tehnologia avanseaza mult prea repede, daca stam putin si ne gandim ca acum nu 15 ani cine avea televiziune prin cablu era un norocos, atunci era ceva revolutionar, dar acum totul este invechit si demodat.
Pachetul de actiuni pe care Ministerul Comunicatiilor vrea sa il scoata la vanzare este de 46%, reprezentatii ministerului au evaluat valoarea actiunilor la cca un miliard de euro, pe cand presa din Grecia, tara de unde provine posibilul cumparator, a declarad ca valoarea pachetului de actiuni s-ar situa undeva in jurul sumei de 300 de milioane de euro.
Eu sunt de parere ca in cazul in care vanzarea se va realiza si pretul este unul corect, este un lucru bun, deoarece statul roman nu va putea tine pasul cu companile concurente, si nu va putea avea succes pe aceasta piata...

Erste Bank si OMV finanteaza 30 de burse in Romania, in valoare totala de peste un milion de euro

O investitie de o asemenea amploare este mai mult decat binevenita pentru tineretul din Romania. Cei care au calitatile necesare pentru a deveni un antreprenor bun sau un manager de exceptie si nu au posibilitati financiare pentru a putea studia si acumula informatiile necesare pentru a devenii ceea ce si-au propus, au aceasta posibilitate, aceasta bursa in valoare de 35.000 de euro.
Mi se pare un lucru foarte bun si util, sa investeti in tineretul cu potential. Tinerii au de partea lor, entuziasmul, dorinta de reusita si afirmare, sunt mult mai receptivi la tot ce este nou. Tinerii au nevoie de putina sustinere si incredere pentru a se putea dezvolta, investirea in personal este un lucru foarte benefic.
Cele doua firme austriece, Erste Bank si OMV sunt foarte bine situate pe piata romaneasca, Erste Bank a castigat licitatia pentru achizitionarea BCR-ului si OMV a cumparat pachetul majoritat al Petrom-ului, un simbol al ecomoniei si industriei romanesti. Se pare ca numai o mentalitate occidentala se poate gandi sa investeasca in tineri, nicio firma romanesca nu a realizat acest lucru sau macar sa fii incercat. Romanii sunt mult prea concentrati pe obiective pe termen scurt, pe reducerea costurilor si exclud din start investitii pe partea de instruierea si pregatirea angajatilor.
Aceste burse iti acorda sansa sa studiezi la una dintre cele mai prestigiose universitati de profil din Europa, pentru multi poate fii o sansa unica...

miercuri, 2 februarie 2011

O noua aplicatie sociala bazata pe localizare

Noua aplicatie goGlyph 1.0. lansata in magazinul Apple este o aplicatie gratuita de localizare geografica pentru iPhone, iPad si iPod. In opinia mea aceasta aplicatie este interesanta in special datorita faptului ca permite utilizatorilor sa vizualizeze mesaje chiar daca se afla la o distanta de 1000 m de locatia respectiva! De asemenea un alt avantaj ar fi faptul ca iti poti salva locatiile preferate pentru a le accesa mai tarziu. Faptul ca aceasta aplicatie utilizeaza si o harta eletronica pentru dispozitive mobile IOS (sistemul mobil de operare Apple) este de asemenea un beneficiu acordat de aceasta aplicatie. Vor apela firmele, institutiile etc. la acest mijloc de promovare? Ramane de vazut in special datorita multitudinilor de servicii bazate pe localizare existente in acest moment pe piata.

Pentru a vedea cum functioneaza aceasta noua aplicatie, vizualizati filmul explicativ de mai jos:





Sursa:
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=13695

marți, 1 februarie 2011

3D fara ochelari


Prin multe articole am citit ca 2011 este anul an care imaginea tridimensionala va putea fi folosita acasa de fiecare dintre noi. Aceasta tehnologie este foarte o inovatie care te face sa privesti o imagine foarte apropiata de realitate si care te implica in acea imagine.
Multi producatori de de display-uri au anuntat ca anul acesta vor sa realizaza produse care sa foloseasca imaginile 3D, noutatea fiind ca vor sa lanseze astfel de produse care sa nu mai foloseasca ochelarii speciali 3D, imaginea sa fie posibila deci cu ochiul liber.

Ca orice noua tehnologie si aceasta are dezavantaje, daca deplasaţi capul intr-un unghi diferit de cel perpendicular, efectul imaginii 3D dispare.

Sony a lansat de curand camera video „Bloggie" fara ochelari, un player Blu-ray portabil 3D cu ecran de 10,1 inci, un laptop VAIO, dar si exemplul suprem de gadget 3D fara ochelari, obiectivizat prin perechea de ochelari 3D cu ecran OLED pentru fiecare ochi, destinata platformei PlayStatio.

Cel mai vandute dispozitive 3D fara ochelari sunt : aparatul 3D Fine Pix REAL3D W3 de la Fuji si jocul Nintendo 2DS.

Sursa: http://www.romanialibera.ro/stiinta-tehnica/gadgets-206.html