duminică, 18 martie 2012

Site-urile de socializare, preferate de angajatori


În societatea modernă în care trăim rețelele de socializare nu se folosesc doar ca mijloc de comunicare, acum ele servesc drept baze de date pentru angajatori.Pe o piață a muncii în care cu greu gasești un job , specialiștii ii avertizează pe cei cu profilurile neadecvate , conversațiile indecente și pozele mult prea îndrăznețe nu îi vor ajuta pentru a se angaja intr-o companie cu renume.

Motivul este unul simplu. Angajatorii '' investighează '' candidații inainte de ai angaja printr-o simplă cautare pe internet , acesta poate fi norocul celor care nu sunt in căutarea un job în momentul respectiv.

Angajările prin intermediul site-urilor de socializare constituie o metodă ce se bucură de popularitate în rândul companiilor. Potrivit unui studiu, site-ul preferat pentru cei care fac recrutări în acest mod este LinkedIn.Pe acest site sunt recrutați în general oameni cu experiență față de cea mai populară platformă Facebook ,aceasta fiind exploatată în special de tineri.

Peste 80% din angajatori îl folosesc, în timp ce 55% apelează la Facebook şi 45%, la Twitter. Şi în România reţeaua LinkedIn e preferată de aproape 70% din angajatorii care utilizează platformele de socializare ca instrumente de recrutare. Potrivit studiului, motivul principal care îi determină pe angajatori să apeleze la site-urile de socializare pentru a face angajări este costul redus al recrutării. Totodată, angajatorii au acces la o bază largă de candidaţi şi posibilitatea de a aduna referinţe importante despre aceştia. Angajările făcute apelând la aceste site-uri sunt pentru acoperirea poziţiilor entry şi middle management, poziţii cu un nivel mai scăzut de specializare.