vineri, 13 ianuarie 2012

5 metode să-ţi creşti şansele de angajare prin social media


CV-ul tradiţional nu mai este suficient atunci când vrei să te angajezi, spun recrutorii. În epoca reţelelor de socializare, angajatorii îţi urmăresc profilul online, pe LinkedIn, Facebook sau Twitter.

Prezenţa activă în social media îţi creşte şansele de angajare în firme de prestigiu. Este esenţial să-ţi creezi un profil online care să te reprezinte, spun recrutorii, astfel încât căutarea pe Google a numelui tău să atragă cel puţin 2-3 pagini care să te avantajeze.
"În condiţiile în care competiţia pe joburi este în creştere, trebuie să-ţi construieşti o prezenţă online care să te asigure că angajatorii te-au remarcat în modul dorit", spune specialistul în resurse umane Lance Concannon.
1. Actualizează-ţi CV-ul online din LinkedIn. Tot mai mulţi angajatori tind să facă un research online cu privire la candidaţii selectaţi. Este preferabil să ai un CV actualizat, să postezi fotografii business şi să-ţi adaptezi status-ul în funcţie de mesajul pe care vrei să-l transmiţi.
2. Intră în grupurile de pe Facebook şi LinkedIn alcătuite din profesionişti care activează în domeniul tău. LinkedIn este un instrument eficient pentru a-ţi consolida o reţea profesională care să-i impresioneze pe recrutori. Uneori şi pagina de Facebook îi poate lămuri pe angajatori cu privire la calitatea relaţiilor tale profesionale.
3. Contactează-i pe LinkedIn pe recrutorii preferaţi. Reţeaua de contacte profesionale îţi permite să te "împrieteneşti" online cu recrutorii firmelor care te interesează. Trebuie să cauţi care dintre relaţiile tale te-ar putea introduce în grupul dorit. Îi poţi atrage pe recrutori prin discutarea celor mai noi trenduri din industrie.
4. Comentează pe blog subiectele fierbinţi din industria ta.Este o metodă extrem de eficientă să-ţi creşti vizibilitatea aceea de a-ţi crea un blog profesional. Poţi astfel să te poziţionezi ca expert într-un anumit domeniu şi să arăţi că eşti la curent cu ceea ce se întâmplă în domeniul tău.
5. Fă trimiteri din industrie pe Twitter. Dacă nu te simţi confortabil cu postarea regulată de texte pe blog, poţi să te rezumi la mesaje scurte trimise pe Twitter. Poţi trimite link-uri pe care le consideri relevante pentru domeniul tău, însoţite de scurte comentarii. Dacă scrii pe blog, poţi să-ţi faci remarcate articolele prin Twitter.
Toate acestea sunt metode de a-ţi consolida brandul personal. Este cea mai sigură cale de a-ţi crea noi oportunităţi de angajare, spun specialiştii HR.

Super idee de marketing



     Pierzand timpul pe internet (in scop nobil, promit!), am gasito idee foarte foarte buna de marketing. Am aflat cum o marca de ciocolata a devenit cel mai popular brand de orice fel de pe facebook in Grecia! Foarte interesant, nu? 
     Intr-adevar, marca nu o ducea foarte rau, avea deja 85,000 de fani pana sa lanseze campania, dar a reusit efectiv sa-si tripleze numarul de fani in doar doua luni. Si ideea este foarte simpla. Dar geniala in acelasi timp. A folosit un truc in fata caruia cu totii cadem in plasa. Personalizarea. Parerea mea este ca cel mai bun atu al unui produs, serviciu sau brand este personalizarea. Vorbesc strict in termeni de promovare, nu de functionalitate.
     Mai jos voi posta un scurt video care vorbeste despre campania respectiva. Stim cu totii engleza, deci banuiesc ca nu se supara nimeni. Si, sincer, va recomand sa-l vizualizati. Are doua minute jumatate, dar merita fiecare secunda. E genul de chestie pe care i-ai arata-o cuiva ca sa-l impresionezi.
     Clipul vorbeste de la sine, deci nu are rost sa va mai povestesc. Luati-va portia de popcorn cu cascaval si priviti:






     

NHS Blood and Transplant - studiu de caz


NHS Blood and Transplant

NHS Blood and Transplant este o companie din Marea Britanie ce are ca domeniu de activitate colectarea de sânge de la donatori și transportul acestuia către spitalele englezesti.
NHS Blood and Transplant a observat că în special în timpul sezonului rece numărul donatorilor scade foarte mult, iar numărul deceselor sau a complicațiilor medicale survenite datorită lipsei de sânge crește foarte mult. În acest caz au hotărât să lanseze o campanie de promovare online care să sprijine ideea umanitară a donării de sânge. Pentru lansarea campaniei au apelat la serviciile BurstMedia.
Campania propusă de NHS Blood and Transplant pe piața englezească avea 3 obiective majore:

1.    Mutarea cetățenilor de la ideea că donatul de sânge poate salva vieți la donarea efectivă
2.    Să îi facă pe cei ce vedeau această campanie să se simtă ca și cum mesajul ar fi fost comunicat individual
3.    Creșterea numărului de programări pentru donare de sânge.

Solutia BurstMedia:

BurstMedia a lansat o campanie online de tip CPA(Cost per action)cu 3 piețe țintă diferite:

  1. Adulți cu vârste cuprinse între 22 și 60 de ani
  2. Adulți activi cu vârste cuprinse între 22 și 60 de ani
  3. Tineri cu vârste cuprinse între17 și 21 de ani
Pentru ca toate țintele să fie atinse corect, s-au realizat mesaje și bannere ce au fost plasate în diferite categorii de site-uri, cum ar fi de exemplu pentru tinerii cu vîrste cuprinse între 17 și 21 de ani, unde campania a avut la bază aplicații flash și site-uri de tip gameing, iar pentru populația inactivă Mesaje și site-uri de edcare medicală.

Rezultate:

            Managementul campaniei publicitare a arătat că după 7 săptămâni de la lansarea pe piață, rata de acțiune a populației a crescut de la 1.4% donatori la 8.5% donatori, transformând această campanie într-un adevărat succes.


            Specialiștii în domeniul publicitar consideră că succesul acestei campanii s-a bazat pe 2 lucruri foarte importante:

a)    Concentrarea pe site-uri ce au o rată de conversie foarte bună

b)    Alegerea corectă a piețelor țintă în funcție de comportamentul acestora și de interesele online pe care le au.


joi, 12 ianuarie 2012

Search Engine Marketing IV

XML Trusted Feed reprezintă probabil cea mai recentă formă de marketing prin motoarele de căutare, fiind oferită de companiile specializate în SEM care se află în relaţii directe cu motoarele de căutare ce acceptă acastă formă de transmitere de date. Spre exemplu, Google nu acceptă XML Feeds.

XML Feed este procesul şi actul prin care se transmit informaţii către un motor de căutare utilizând limbajul de programare XML, care prin intermediul unor conteinere formatează informaţia în documente, la fel cum tag-urile fac în limbajul HTML. Ne putem imagina că XML Feed este un tabel în care prima coloană conţine URL-urile paginii iar celelalte coloane reprezintă celelalte variabile ale paginii respective (titlul, cuvintele cheie, descieri, conţinut, etc.).

În momentul în care utilizatorii iniţiază o căutare în motorul de căutare, acesta scanează datele pentru cel mai relevant rezultat, utilizând propriul său algoritm, îl compară cu un indice şi afişează rezultatele.

Printre motoarele de căutare care acceptă utilizarea XML Trusted Feed se numără AltaVista, AskJeeves şi Fast, cu toate că şi acestea permit numai partenerilor anterior aprobaţi să introducă pagini prin această metodă în motoarele de căutare. Mai mult, aceste motoare de căutare solicită un minim de 300-1000 de pagini per site înainte ca partenerul să se poată califica unui astfel de tip de transfer de informaţie.

Unii parteneri acceptaţi de motoarele de căutare ce utilizează XML Feed reuşesc să ocolască cerinţa minimului de pagini prin combinarea mai mulor site-uri de mici dimensiuni şi formarea unui unic site care însumează minimul de pagini. Pentru aceasta, combiăn paginile anumitor clienţi şi le înregistrează în motorul de căutare ca fiind parte din site-ul lor. Acesta direcţionează apoi traficul venit din XML Feed către propriul server, şi mai departe către site-urile mici folosite pentru a crea Feed-ul. Datorită faptului că traficul este direcţionat întâi parteneului motorului de căutare, deţinătorii site-urilor mici folosite, pot pierde controlul asupra poziţionării.

Cu toate acestea, dacă este folosit corect, XML Trousted Feed poate fi foarte eficient, partenerii care au cel mai mare succes cu această metodă fiind cei ce investesc cel mai mult timp şi cunoştinţe optimizând Feed-ul înaintea livrării lui.

Un motiv important pentru care mulţi ar apela la această metodă de SEM este faptul că XML Feed este mai ieftin decât PPC sau SEO. Ceea ce nu ştiu mulţi însă, este că exită probabilitatea ca deţinătorul site-ului să ajungă să plătească mai mult pe termen lung decât oricare altă metodă. Acest lucru se poate întâmpla datorită faptului că există un cost minim de 25 cenţi pe fiecare click făcut pe listare, ceea ce înseamnă că doar în 100 de click-uri pe un URL rezultat prin XML Trusted Feed, costurile depăşesc repede preţul cerut de celelalte metode.

Deşi sunt multe dezavantaje în adoptarea acestei metode în marketingul prin motoarele de căutare, aceasta aduce şi beneficii unor companii, dar şi aceastea trebuie să fie mari, să aibe mii de produse şi un site dinamic pentru a putea aborda această metodă. Statisticile arată că doar un mic procent din site-urile web au avut succes real prin utilizarea XML Trusted Feed.

Optimizarea prin motoarele de căutare stă încă la baza oricărei campanii de marketing prin motoarele de căutare. Prin investiţii făcute în arhitectura şi conţinutul unui site, beneficiile aduse companiei sunt palpabile. Multe companii nu înţeleg faptul că un site dinamic poate reprezenta centrul tuturor eforturilor de promovare realizate pe căi tradiţionale.

Strategii si tehnici de promovare online folosite in domeniul serviciilor recreative de parasutism (V)


5. Motoare de cautare

          Un motor de căutare este un apelabil program căutător, care accesează internetul în mod automat și frecvent și care stochează titlul, cuvinte cheie și, parțial, chiar conținutul paginilor web într-o baza de date. În momentul în care un utilizator apelează la un motor de căutare pentru a găsi o informație, o anumită frază sau un cuvânt, motorul de căutare se va uita în această bază de date și, în funcție de anumite criterii de prioritate, va crea și afișa o listă de rezultate.

Motor de căutare
Cotă de piață
82,7%
6,5%
4,7%
3,7%
0,5%
0,4%
0,0%

          La o simpla cautare a cuvantului parasutism pe motorul de cautare Google observam ca scoala de parasutism Tnt Brothers este prima abia pe a doua pagina, ceea ce ne duce cu gandul ca site-ul celor de la Tnt Brothers nu este chiar aglomerat de cuvantul parasutism, fapt care ii conduce sa ocupe acum, dupa cativa ani de la infintarea firmei, doar aceasta pozitie in topul cautarilor pe Google.
          La cautarea Tnt-Brothers pe acelasi motor de cautare primul rezultat pe care il obtinem este site-ul scolii de parasutism Tnt Brothers, al doilea rezultat fiind pagina de socializare de pe site-ul Facebook. Putinele informatii prezentate au rolul sa ne faca sa accesam site-ul firmei si in acest caz, informatiile reusesc sa ne faca sa accesam pagina web.
          La cautarea  Tnt-Brothers pe motorul de cautare Yahoo Search scoala de parasutism apare ca al doilea rezultat, al treilea rezultat fiind pagina de socializare de pe site-ul  Facebook. La cautarea cuvantului parasutism pe acelasi motor de cautare firma Tnt Brothers aparare abia la mijlocul celei de-a doua pagini.

Politica pe Facebook

După cum era de aşteptat, pe Facebook s-a dezvoltat în ultimul timp din ce în ce mai mult politica. Asta mai ales după ce la sfârşitul lunii septembrie anul trecut Facebook a depus la Comisia Electorală Federală din SUA actele necesare pentru înfiinţarea unui Comitet de Acţine Politică, numit FB PAC. Acest comitet permite angajaţilor FB să-şi facă auzită vocea în cadrul procesului politic, sprijinind candidaţii.
Facebook a cheltuit deja 550.000 de dolari in acest an fiscal pentru a face lobby, fata de 350.000 in 2010. Cu toate acestea, nu se poate compara cu Google sau cu Microsoft, care au cheltuit fiecare cate 3,5 milioane de dolari in acest an fiscal facand lobby. Facebook a angajat recent mai multi consultanti, indreptandu-se catre aceeasi ideologie imbratisata si de Google, conservatoare.
"Daca nu ai cont de Facebook, nu existi" a ajuns si la urechile politicienilor romani, care sunt din ce in ce mai activi pe retele de socializare. Sefi de partide ori parlamentari obisnuiti, ministere ori formatiuni politice, pe Facebrands, la sectiunea 'Politica', sunt inscrise 101 pagini, dublu fata de sfarsitul lui 2010.
Clasamentul profilurilor "politice pe Facebook" este condus de fostul candidat la presedintie din partea Partidului Verde, Remus Cernea, care a strans 31.825. Urmeaza ministrul Turismului, Elena Udrea, cu 27.630 de "like"-uri. Contul de pe reteaua de socializare i-a adus si probleme sefei PDL Bucuresti. Aceasta s-a trezit, in primavara, ca este foarte cald in casa. Iar pentru ca nu stia cum se opreste caldura si nu gasea niciun buton care sa o ajute, a deschis larg geamurile. Patania a impartasit-o, de buna voie, pe Facebook, un motiv suficient ca Elena Udrea sa fie luata peste picior. Ministrul Turismului a reusit insa, in 2011, sa il depaseasca in popularitate pe liderul PNL, Crin Antonescu, care a coborat doua locuri si ocupa locul patru in top, cu 20.920 de fani. Antonescu a fost surclasat si de Cezar Maroti, vicepresedintele de la Miscarea Verzilor, care a adunat 22.313. Miscarea Verzilor se afla pe locul sapte in clasamentul popularitatii virtuale, cu 14.131 de fani.
Tudy-Tim Zarcula, parlamentarul european care a ajuns in atentia presei dupa scandalul cu Oana Zavoranu, este si el foarte popular pe Facebook. 14.661 de internauti au apasat "like" pe Facebook.
Senatorul independent Mircea Geoana, debarcat din PSD si din functia de sef al Senatului, este mai popular, pe Internet, decat orice pesedist. Geoana are 10.925 de sustinatori virtuali, ocupand locul opt in clasamentul profilurilor "politice pe Facebook".
Edilul sef al Capitalei, Sorin Oprescu, are 6.327 de fani pe reteaua de socializare, fiind urmat de fostul premier Calin Popescu Tariceanu, al doilea liberal din top.
Cel mai popular pesedist pe Facebook este Marian Vanghelie, cu 5.537 de fani. Seful democrat-liberalilor, Victor Ponta, ocupa abia locul 21 in clasament (4.880 fani), fiind depasit in popularitate si de Daniel Constantin, liderul PC, care are 5.239 de persoane care au apasat "like" la postarile sale despre actualitatea politica.
UNPR si UDMR sunt, practic, inexistente pe Facebook.

Shopper Marketing


Shopper Marketingul atrage din ce in ce mai mult atentia, inca de la aparitia lui.
Conceptul de Shopper marketing se refera la experienta unica, pe care ar trebui sa o aiba cumparatorul in magazin. Scopul strategiilor de shopper marketing este unul clar si simplu: angrenarea potentialilor cumparatori intr-un rol activ de consumatori de bunuri si  mesaje promotionale.
Shopper Marketingul presupune, asadar, ca aceeasi persoana, pe langa faptul ca e un consumator expus la mesajul de brand in diverse situatii, este si un cumparator cu un mod de gandire si un scop specifice si uneori diferite in momentul in care intra in magazin. Si, mai mult decat atat, acest mod de gandire si scop se pot schimba in functie de loc si moment, dar si de tipul de magazin in care a intrat.
Conform  University of Tennessee, 63% din producatorii bunurilor de larg consum si 86% din retaileri claseaza, shopper marketingul, in topul actiunilor cu un ROI (return on investments) semnificativ. In alta ordine de idei acest concept atrage atentia si convinge din ce in ce mai multi producatori si distribuitori de eficienta lui.
Spatiul de pe raft reprezinta punctul zero in strategia de shopper marketing. Acesta este locul in care oamenii aflati in magazin interactioneaza cu produsul si devin mai pregatiti sa il cumpere. Reusita unei astfel de strategii se masoara in numarul de potentiali clienti convertiti in cumparatori, chiar in momentul in care au pus mana pe produsul aflat pe un raft extrem de bine evidentiat. Consultantii in marketing stiu ca acesta este momentul critic care poate sa reprezinte un catalizator pentru cresterea volumului de vanzari. De aceea, lupta pentru spatiul de pe raft a devenit din ce in ce mai competitiva.
 In strategia de shopper marketing este impetuos necesara intelegerea comportamentului consumatorului, mai precis ce anume influenteaza deciziile sale. Astfel este studiat comportamentul consumatorului aflat in fata deciziei de a alege un produs – ce anume determina transformarea clientului in comparator.
Recesiunea economica la care se adauga schimbarile comportamentale si atitudinale ale consumatorilor au reprezentat factorii catalizatori pentru regandirea unor metode noi de a convinge consumatorii sa cumpere un anumit produs.
 
Care sunt principiile dupa care cumparatorii aleg un brand sau altul? Care sunt secretele in materie de shopper marketing!
 Iata cum poti afla raspunsul la aceste :
Vorbeste cu cumparatorii!! Cea mai buna metoda de a afla  de ce cumparatorii aleg un brand sau altul e sa vorbesti cu ei .
Fa in asa fel incat toti actionarii sa fie implicati…Shopper marketing necesita colaborari din mai multe domenii atat in privinta cumparatorilor cat si a distribuitorilor. Mai precis: Faptul ca un producator investeste resurse, timp, bani si efort pentru a-l determina pe consumatorul final sa-i cumpere produsele nu e suficient pentru succesul unei campanii de marketing. Intermediarii au si ei un rol cheie si de aceea trebuie sa se implice la fel de mult ca si producatorii in pozitionarea si promovarea produselor.
Masoara si analizeaza rezultatele campaniei de marketing in magazin
Nu te concentra doar asupra raftului. Uneori cele mai mari oportunitati de a influenta comportamentul consumatorului nu sunt neaparat next to the shelf.
Nu intodeauna metodele traditionale de advertising sunt si cele mai bune. Prin shopper marketing trebuie sa ajuti consumatorii sa ia decizia de cumparare caci foarte multe decizii de achizitie (in jur de 70%) se iau direct la fata locului/punctul de vanzare. Intru-cat multe din metodele traditionale de marketing (publicitatea in media, PR, distributia de materiale promotionale,  promotiile) nu sunt intotdeuna eficiente pentru a oferi o experienta de neuitat cumparatorului in magazin, politica de shopper marketing pune accent pe idea ca magazinul insusi reprezinta un mediu propice marketingului indoor.

Comert online

MAGAZINE OKAZII

Pentru a veni în sprijinul celor care doreau să deschidă un business online, Okazii.ro a lansat platforma Magazine.Okazii.ro, adresată celor care doreau să treacă la următorul nivel şi să devină vânzători profesionişti pe Internet.

Este ieftin să deschizi un magazin online – oricine poate încerca, însă e mai dificil să ai performanţă fără experienţă în e-commerce şi o echipă profesionistă în spate. Vânzătorii care aleg platforma de magazine online de la Okazii.ro au la dispoziţie cea mai mare piaţă de desfacere din România, peste 2 milioane de potenţiali cumpărători lunar, expunere pe site-uri mari din .ro, plata cu cardul, tool-uri de marketing şi asistenţă profesionistă – toate cu costuri modice. Mare parte din posesorii de magazine online din România care colaborează cu Okazii.ro sunt mai mult decât mulţumiţi de rezultatele înregistrate.

Printre avantajele majore ale magazinelor Okazii.ro se număra:
- Unelte de design şi personalizare magazin
- Management de listare rapid
- Posibilităţi de promovare articole atât în cadrul magazinului cât şi pe Okazii.ro
- Instrumente puternice de marketing: reduceri, cross-promotion, email marketing
- Categorii speciale individualizate

Magazinul Okazii reprezintă o destinaţie atractivă de shopping, unde cumpărătorii pot afla mai multe despre tine, produsele tale şi politica ta. Această secţiune specială, care propune o cale simplă, rapidă şi eficientă de optimizare a afacerii pe Internet, este dedicată mai ales vânzătorilor ce desfăşoară o activitate intensă prin intermediul site-ului, care au rezultate remarcabile şi o experienţă relevantă în vânzări.

Trade marketing. Comunicarea in magazin


Comunicarea in magazine este un proces complex  si nu atat de simplu cum pare la prima vedere. E necesara o cunostere buna a consumatorului, in primul rand, si a metodelor prin care acesta devine “cumparator”.
Deosebire dintre clientul din magazine si cel din afara magazinului este data de stare in care se afla clientul din magazine: “shopping state of mind”. Acest detaliu devine esential  atunci cand clientul trebuie sa se orienteze catre un produs/brand.
       Releventa este una din principalele aspecte cand vorbim de comunicarea in magazine – logica magazinului trebuie sa corespunda cu cea a cumparatorului. Altfel spus magazinele, implicit produsele trebuie sa vina in intampinarea cumparatorului, sa il ajute sa gaseasca si sa alega solutii la nevoile sale, avand in vedere ca mai mult de 70 din deciziile de cumparare sunt luate in magazin.
           Un alt aspect important il constituie vizibilitatea. Magazinul este, in termeni de marketing, un sistem complex cu multe noduri. Fiecare nod trebuie analizat si fructificat. In mod traditional stabilim ca punctul de contact al consumatorului cu produsul este raftul, insa la o vedere mai ampla a magazinului putem descoperi mai multe puncte care pot fi utilizate : intrarea in magazine, parcare, usa de la intrare, zona de cosuri, tavanul, casa de marcat, zona de informare etc. Mesajele de brand sunt expuse in unele supermarketuri si pe manerele carucioarelor; astfe ca mesajul brandului respective poate fi vizualizat de catre client, de la intrarea in magazine si  pana la iesire. O alta noutate este amplasare pe  podea a mesajelor publicitare in format 3D- grafics floor 3D.

            Cumparatorii trebuie sa fie informati si convinsi in magazine, optiunile marketerilor in acest sens sunt din ce in ce mai variate:.
Iata cateva dintre aceste posibilitati:
·        POSM-uri (Point of Sales Materials) plasate pe rafturi sau langa acestea
·        display-uri speciale
·        Rafturi - cum ar fi wobblerul, shelft talker-ul, highlighter-ul, touchscreen, ecrane video.
·       Spatiul liber dintre rafturi - aici se pot crea rafturi proprii, displayuri rotative, standuri pentru promotii, piramide de produse.
·        Podea - floor graphics.
·        Tavan - ceiling hanger.
·        Vitrina magazinului - sisteme de hanging (rame in care sunt dispuse vizualuri promotionale), stickere, cuburi si alte tipuri de suporturi pe care sunt dispuse produse

            Interactivitatea clientilor cu brandul. In cazul  produselor FMGC conservate, sau ambalate, e foarte greu sa faci diferentierea lor calitativa, drept pentru care samplingul este o solutie la indemana.
Decizia de cumparare a unui produs nu tine doare de modul de expunere al produsului respective la raft. Acesta decizie este influentata si de modul in care comunica produsul respective Dezvoltarea acestui tip de comunicare a facut ca ea sa devina obligatorie. Consumatorul devine tot mai imun la ea, dar, daca lipseste, impactul este unul negativ. Practic, consumatorul incepe sa se obisnuiasca si nu mai observa la fel de activ POSM-urile. Dar daca ele lipsesc unui produs, va remarca si il va deranja. Daca un produs pe care il apreciaza nu se promoveaza la raft, consumatorul va fi dezamagit.
Un alt aspect demn de luat in seama este acela ca oamenii nu au timp sa  studieze in amanut mesajele promotionale, drept pentru care ei au nevoie de informatii relevate despre brand exact in momentul cumpararii; adica la raft. O solutie pentru aceasta problema poate fi un consultant care sa poata da informatii consistente despre produsele respective.
O alta solutie este comunicarea prin diferite POSM-uri a unei promotii speciale. Este insa foarte important ca mesajul, actiunile si modul de interactiune cu consumatorii pe care un brand le practica intr-un magazin sa fie relevante. Atat pentru brandul in sine, cat mai ales pentru consumator si contextul in care acesta se afla.

SMO pentru promovarea zonei Lacului Sfânta Ana Articolul 7. SMO integrat in structura site-ului

In articolele anteriorea au fost prezentate cateva idei de promovare a zonei prin Facebook si prin utilizarea blogurilor. Metodele de promovare prezentate au fost parte al SMO-ului de promovare. Aceasta ramura a SMO-ului face referire doar la actiunile externe ce se efectueaza asupra unui site in paginile retelelor de socializare (Wall pe facebook, Tweeturi pe Twitter, etc.), promovarea pe forumuri de discutii si bloguri, si alte siteuri cu caracter de socializare. Astfel prin acest SMO de Promovare se poate mari populariatatea site-ului si se poatye promova zona unie clientala bine definit.
O alta metoda de optimizare pentru retelel sociale este SMO Integrat in structura siteului care se ocupa strict de facilitatile oferite de retelele sociale. Putem enumera printre acestea Like Box-ul de la facebook, care ofera o mini fereastra cu pagina de facebook,butonul de Like al facebook-ului, butonul de Tweet de la Twitter, butonul de Digg de la retea Digg, mai nou butonul +1 de la Google Plus, etc. Aceste pluginuri sunt destule si nu le voi enumera in aceast articol, ele putand fi exemplificate prin pluginul de la sfarsitul articolului, ce va ofera posibilitatea de a da Share la acest articol (chiar va si sfatui sa faceti acest lucru). Ideea este foarte simpla, benefica, crescand astfel posibilitatea vizitatorilor din siteul dumneavoastra de a raspandi siteul din diverse interese: culturale, noutati, amuzamente, etc... De asemeni aceste pluginuri nu se limiteaza doar la cateva butoane ci si la diverse module ale retelelor sociale ce ofera stiri, diverse sondaje de opinie, comentarii, etc.
Se observa ca tehnicile acestia sunt foarte des utilizate de catre majoritatea paginilor de web. Avantajul consta in interactivitatea. O pagina de web static nu este deloc interesanta, vizitatorul devine plictisit, nu este conectat la nici o retea sociala. In schimb conectarea paginii cu mai multe retele sociale. Diferenta dintre Social Media Optimization si Social Enginee Marketing este ca in SMO traficul provine nu din motoarele de cautare ci din alte surse, astfel obtinem o optimizare duala atat din siteurile de socializare cat si din google, tinand cont ca si siteurile de socializare se indexeaza la randul lor.
Avantajele SMO spuse de Rohit Bhargava care a initiat acest termen:
- Intarirea linkurilor ce face referinta la siteul dumneavoastra;
- Posibilitatea ca linkul dumneavoastra sa fie etichetat mult mai usor;
- Imbunatatirea popularitatii continutului din site-ul dumneavoastra;
- Incurajarea de MashUp;
- Conectarea cu mai multe comunitati de utilizatori;
- Distribuirea continutului cu o usurinta mult mai mare;