vineri, 13 ianuarie 2012

NHS Blood and Transplant - studiu de caz


NHS Blood and Transplant

NHS Blood and Transplant este o companie din Marea Britanie ce are ca domeniu de activitate colectarea de sânge de la donatori și transportul acestuia către spitalele englezesti.
NHS Blood and Transplant a observat că în special în timpul sezonului rece numărul donatorilor scade foarte mult, iar numărul deceselor sau a complicațiilor medicale survenite datorită lipsei de sânge crește foarte mult. În acest caz au hotărât să lanseze o campanie de promovare online care să sprijine ideea umanitară a donării de sânge. Pentru lansarea campaniei au apelat la serviciile BurstMedia.
Campania propusă de NHS Blood and Transplant pe piața englezească avea 3 obiective majore:

1.    Mutarea cetățenilor de la ideea că donatul de sânge poate salva vieți la donarea efectivă
2.    Să îi facă pe cei ce vedeau această campanie să se simtă ca și cum mesajul ar fi fost comunicat individual
3.    Creșterea numărului de programări pentru donare de sânge.

Solutia BurstMedia:

BurstMedia a lansat o campanie online de tip CPA(Cost per action)cu 3 piețe țintă diferite:

  1. Adulți cu vârste cuprinse între 22 și 60 de ani
  2. Adulți activi cu vârste cuprinse între 22 și 60 de ani
  3. Tineri cu vârste cuprinse între17 și 21 de ani
Pentru ca toate țintele să fie atinse corect, s-au realizat mesaje și bannere ce au fost plasate în diferite categorii de site-uri, cum ar fi de exemplu pentru tinerii cu vîrste cuprinse între 17 și 21 de ani, unde campania a avut la bază aplicații flash și site-uri de tip gameing, iar pentru populația inactivă Mesaje și site-uri de edcare medicală.

Rezultate:

            Managementul campaniei publicitare a arătat că după 7 săptămâni de la lansarea pe piață, rata de acțiune a populației a crescut de la 1.4% donatori la 8.5% donatori, transformând această campanie într-un adevărat succes.


            Specialiștii în domeniul publicitar consideră că succesul acestei campanii s-a bazat pe 2 lucruri foarte importante:

a)    Concentrarea pe site-uri ce au o rată de conversie foarte bună

b)    Alegerea corectă a piețelor țintă în funcție de comportamentul acestora și de interesele online pe care le au.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu