Săptămâna
aceasta vom discuta despre un alt utilitar pentru crearea chestionarelor si
implicit a cercetărilor online. SurveyBuilder este un alt site pe care
se pot face gratis chestionare online. La fel ca si la celelalte site-uri
prezentate anterior, pentru a incepe construirea un chestionar, trebuie sa ne
inregistram pe site accesând următorul link:
http://surveybuilder.com.
Avantajul
acestui site este că pentru crearea unui cont nou nu se cere decât numele, adresa
de e-mail şi o parolă, ceea ce face ca înregistrarea să fie foarte rapidă; de
asemenea, înregistrarea nu necesită
confirmarea email-ului. Odată înregistraţi, trebuie să intrăm în secţiunea „Build
New Survey”, unde se introduce numele chestionarului şi apoi se alege
opţiunea „Build My Survey”.
În
continuare, trebuie să introducem întrebările, care la fel ca pe celelalte
site-uri sunt de mai multe tipuri. Diferenţele apar ca urmare a faptului că pe
SurveyBuilder avem şi întrebări ale căror răspunsuri sunt imagini. O altă
diferenţă apare la întrebările de tip scală. Deşi site-ul permite definirea
unor întrebări de tip matrice, atât cu alegere unică, cât şi cu alegere multiplă
şi se pot adăuga oricâte coloane dorim,
întrebările de tip scală sunt absente din această aplicaţie. La prima vedere,
opţiunile acestei aplicaţii pentru crearea de întrebări par sărace, dar toate
acestea deoarece meniurile de unde se pot accesa sunt destul de ascunse. Am putea crede că nu se pot crea re-direcţionări
de la o întrebare la altele în funcţie de răspunsul dat de către respondent.
Totuşi, această opţiune există doar că nu este atât de evidentă ca la celelalte
aplicaţii prezentate anterior. Respondentul poate fi re-direcţionat de la o
pagină cu întrebări la alta, in funcţie de răspunsurile date, prin opţiunea
aflată în dreapta jos a fiecarei pagini „Add page logic”. Pentru crearea
acestor legături, utilizatorul trebuie să aibă un minim de cunoştinţe
referitoare la limbajul algoritmic. De asemenea, pentru a selecta dacă o întrebare
este cu răspuns obligatoriu trebuie accesată secţiunea „Options” din
partea dreapta jos a fiecărei întrebări.
Site-ul
SurveyBuilder are şi alte facilităţi precum ataşarea unui videoclip la întrebare
sau paginile pre-definite pentru mulţumiri la sfârşitul completării
chestionarului sau pentru încheierea acestuia în cazul în care respondentul nu
răspunde profilului căutat. Site-ul prezintă şi avantajul existenţei unui
tutorial care în aproximativ 3 minute îţi prezintă esenţialul de care ai nevoie
pentru a crea un chestionar.
Alte
avantaje constau în faptul că prin accesarea secţiunii Survey Layout se
poate activa sau dezactiva un buton „Back” prin care respondentul se
poate întoarce şi modifica răspunsurile date până atunci. De asemenea, de la sectiunea
Survey Settings putem alege dacă un chestionar poate fi completat de mai multe
ori de pe acelaşi computer.
Dupa
terminarea chestionarului, acesta poate fi trimis pentru a fi completat
propriilor contacte printr-un link, prin email sau pe poate fi postat pe reţelele
de socializare.
Site-ul
oferă şi o opţiune prin care se poate construi un profil al respondenţilor şi
numărul de chestionare care trebuie să fie completate, iar apoi dintr-o listă
de aproape 300000 de persoane dispuse să completeze se vor alege cele cu profilul
respectiv ce urmează să primească chestionare. Această facilitate nu mai este
gratis, ea cere un anumit număr de credite în funcţie de numărul de respondenţi
dorit. Prin urmare, această opţiune este una plătită.
După
completarea chestionarului, se poate obţine o analiză a răspunsurilor, care
poate fi filtrată în funcţie de mai multe condiţii atât pre-definite cât şi
create pe loc.
Având
în vedere multitudinea de facilităţi gratuite, site-ul SurveyBuilder
merită să fie luat în considerare pentru construirea cercetărilor de marketing
online.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu