joi, 12 ianuarie 2012

Search Engine Marketing IV

XML Trusted Feed reprezintă probabil cea mai recentă formă de marketing prin motoarele de căutare, fiind oferită de companiile specializate în SEM care se află în relaţii directe cu motoarele de căutare ce acceptă acastă formă de transmitere de date. Spre exemplu, Google nu acceptă XML Feeds.

XML Feed este procesul şi actul prin care se transmit informaţii către un motor de căutare utilizând limbajul de programare XML, care prin intermediul unor conteinere formatează informaţia în documente, la fel cum tag-urile fac în limbajul HTML. Ne putem imagina că XML Feed este un tabel în care prima coloană conţine URL-urile paginii iar celelalte coloane reprezintă celelalte variabile ale paginii respective (titlul, cuvintele cheie, descieri, conţinut, etc.).

În momentul în care utilizatorii iniţiază o căutare în motorul de căutare, acesta scanează datele pentru cel mai relevant rezultat, utilizând propriul său algoritm, îl compară cu un indice şi afişează rezultatele.

Printre motoarele de căutare care acceptă utilizarea XML Trusted Feed se numără AltaVista, AskJeeves şi Fast, cu toate că şi acestea permit numai partenerilor anterior aprobaţi să introducă pagini prin această metodă în motoarele de căutare. Mai mult, aceste motoare de căutare solicită un minim de 300-1000 de pagini per site înainte ca partenerul să se poată califica unui astfel de tip de transfer de informaţie.

Unii parteneri acceptaţi de motoarele de căutare ce utilizează XML Feed reuşesc să ocolască cerinţa minimului de pagini prin combinarea mai mulor site-uri de mici dimensiuni şi formarea unui unic site care însumează minimul de pagini. Pentru aceasta, combiăn paginile anumitor clienţi şi le înregistrează în motorul de căutare ca fiind parte din site-ul lor. Acesta direcţionează apoi traficul venit din XML Feed către propriul server, şi mai departe către site-urile mici folosite pentru a crea Feed-ul. Datorită faptului că traficul este direcţionat întâi parteneului motorului de căutare, deţinătorii site-urilor mici folosite, pot pierde controlul asupra poziţionării.

Cu toate acestea, dacă este folosit corect, XML Trousted Feed poate fi foarte eficient, partenerii care au cel mai mare succes cu această metodă fiind cei ce investesc cel mai mult timp şi cunoştinţe optimizând Feed-ul înaintea livrării lui.

Un motiv important pentru care mulţi ar apela la această metodă de SEM este faptul că XML Feed este mai ieftin decât PPC sau SEO. Ceea ce nu ştiu mulţi însă, este că exită probabilitatea ca deţinătorul site-ului să ajungă să plătească mai mult pe termen lung decât oricare altă metodă. Acest lucru se poate întâmpla datorită faptului că există un cost minim de 25 cenţi pe fiecare click făcut pe listare, ceea ce înseamnă că doar în 100 de click-uri pe un URL rezultat prin XML Trusted Feed, costurile depăşesc repede preţul cerut de celelalte metode.

Deşi sunt multe dezavantaje în adoptarea acestei metode în marketingul prin motoarele de căutare, aceasta aduce şi beneficii unor companii, dar şi aceastea trebuie să fie mari, să aibe mii de produse şi un site dinamic pentru a putea aborda această metodă. Statisticile arată că doar un mic procent din site-urile web au avut succes real prin utilizarea XML Trusted Feed.

Optimizarea prin motoarele de căutare stă încă la baza oricărei campanii de marketing prin motoarele de căutare. Prin investiţii făcute în arhitectura şi conţinutul unui site, beneficiile aduse companiei sunt palpabile. Multe companii nu înţeleg faptul că un site dinamic poate reprezenta centrul tuturor eforturilor de promovare realizate pe căi tradiţionale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu