miercuri, 11 ianuarie 2012

De ce să investim în Google Plus?

Acum un an de zile a aparut o nouă rețea de socializare marca Google, care este în continuă creștere de când a aparut. Licru, care nu este foarte surprinzator, având în vedere faptul că provinde de la unul dintre ”Giganții” internetului.

Tocmai din acest motiv este foarte important ca și firmele să ia în considerare această noutate adusă de Google plentru a-l folosi ca un sistem de promovare. Cu atât mai mult cu cât aceasta este singura rețea socială care îmbină motorul de căutare cu e-mailul și crează o sinergie între acestea.

Prima reactive a oamenilor când aud de această rețea de socializare ar fi că ”eu deja am o pagina pe Facebook, și Tweeter care oricum necesită multă atenție și consumă mult timp, nu am nevoie de încă una” La prima vedere pare a fi o pagină la fel ca Facebook, însă are câteva caractaristici care merită luate în considerare, și care poate ar schimba atitudinea menționată mai sus.

Prima dintre acestea ar fi că Google+ are un număr mai mic de utilizatori. Acest lucru se referă și la utilizatori, gen paginile unor firme. În acest caz acel ”wall” nu se unple cu tot felul de alte reclame, evenimente, zile de nastere etc…..și anuntul postat este vizibil mai mult timp. Un alt aspect este și conținutul precum și natura utilizatorilor. Google+ este un mediu mult mai profesional, mai orientat către business. Datorită numărului mai redus de utilizatori firma poate alcătui cu ușurină o relație mai apropiată cu audiența sa. Link

Al doua caracteristică Google+ ar fi prezența unor aplicații noi, cum ar fi ”Hangout” și ”audio/video chat. Aplicația Hangout permite discuții în care fiecare participant să fie vizibil pe webcam și să discute de parcă ar fi față în față într-o camera. Acest lucru ar putea permite prezentarea unui produs, unei noutăți și permite obținearea unui feedback instantaneu de la cei invitați. Această aplicație a fost utilizată cu succes de catre cei de la Black Eyed Peas. (Pentru video click aici)

Al terilea motiv pentru care merită investit in Google+ este acela că Google+ este strâns legat de alte produse Google, cum ar fi: Google Places, Google Maps, Web & Image Search sau Youtube. Unul dintre cele mai noi modificări este adăugarea acelui buton de recomandare +1 când se dă căutare pe imagini, și acel +1 apare la fiecare imagine în parte. Astfel când o firmă adaugă poze noi pe pagina proprie de pe Google+ si pozele sunt recomandate, acestea vor aparea cu prioritate în momentul în care se afișează lista cu rezultate de pe web search. Acest lucru ajută la tipărirea mărcii în mintea oamenilor. (Brand awareness)

Până la urmă, dacă Google+ se potrivește sau nu afacerii tale depinde foarte mult de piața ta țintă, și de creativitatea cu care folosești acest serviciu. În cele mai multe cazuri, firmele trebuie să înțeleagă pe deplin ce tip de piață țintă au, aceștia cât timp petrec online, și ce fel de conținut îi interesează. Dacă se crează combinația ideală între reclamă socializare și optimizare SEO, Google+ poate fi un instrument care depășește rezultatele oferite de Facebook sau Tweeter.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu