luni, 9 ianuarie 2012

Art 7. Cum să atragem noi clienţi?


În articolele precedente am scris despre comerţul online, despre cele mai utilizate magazine online (e-bay), dar cred că este la fel de important să ştim şi cum atragem noi clienţi pentru afacerea.

Mi-a atras atenţia un articol pe http://mashable.com/2011/12/30/new-customer-tips/, unde Ronald Brown ne dă căteva sfaturi de cum să ajungem la consumatori, şi spune că acest lucru ţine mai mult de artă decât de ştiinţă...

1. Segmentarea

Cu cât acţiunile de comunicare sunt mai bine personalizate conform profilului audienţei dorite, tinând cont de produsul comercializat, cu atât vom avea mai mult succes.

Prezentarea produselor din paginile magazinului online trebuie, de asemenea, să fie cât mai segmentată, astfel încât orice client să găsească cu usurinţă orice produs.

Pe lângă segmentarea clasică – bărbat/femeie/copil/brand/ putem încerca să introducem criterii originale de împărţire a publicului ţintă, în care acesta să se regăsească cu uşurinţă. De ex. Gifts.com îşi segmentează, spre exemplu, produsele şi comunicarea în funcţie de personalitatea cumpăratorului/persoanei care va primi cadoul.

2. Testarea ipotezelor

Pe lângă segmentarea publicului ţintă trebuie să acordăm atenţie şi detaliilor pe care le putem transforma în ipoteze. Nu trebuie să ne mulţumim că au crescut vănzările, trebuie să fim tot timpul la curent cu nevoile consumatorilor, concurernţa etc.

3. Feedback-ul clienţilor

Este necesar să acordăm atenţie şi feedback-ului din partea consumatorilor... chiar dacă în ţara noastră acest lucru a devenit important doar de puţin timp, consider că cea mai rapidă metodă pentru a câştiga încrederea cumpărătorilor online este de a posta feedback-ul din partea celorlalţi cumpărători.

4. Soluţii repetate

De cele mai multe ori se pierd mulţi bani când se încearcă introducerea unei game noi de produse, din acest motiv se recomandă dezvoltarea tuturor soluţiilor în paşi mici, mai exact Ronald Brown este de părere că putem câştiga clienţi noi prin iterarea soluţiilor.

În concluzii pentru a avea şanse construirii unui business de succes, şi pentru a câştiga clienţi noi trebuie să luăm în considerare următoarele aspecte:

- Să nu intrăm pe o nişă supra aglomerată.

- Când suntem la început şi intrăm pe o piaţă supra aglomerată şi nu venim cu un model de business nou şi un buget considerabil nu putem face faţă concurenţei.
Este aproape întotdeauna mai bine să intrăm pe o piaţă unde nevoia nu este acoperită de ofertă sau sa venim cu o implementare atipică.

Legat de multi specializare: întotdeauna un client va prefera să discute cu un specialist. Cu cât zona de produse acoperita de un magazin online este mai restrănsă apare percepţia de specialist care, deşi nu este întotdeauna o percepţie reală, este în beneficiul magazinului online.

- Este o greşeală des întălnită şi investiţia mică în dezvoltarea soluţiei de comerţ online.
Sunt mulţi cei care consideră că dacă există o idee bună este suficient şi pentru platforma de comerţ online să folosim o soluţie ieftină şi, eventual, un template puţin modificat.
Trebuie să recunoaştem că este o realitate a zilelor noastre, oamenii ar trebui să înţeleagă că platforma de comerţ online pe care o vor implementa reprezintă o mare parte din nucleul business-ului pe care tocmai îl încep.

O astfel de soluţie trebuie să ofere un suport solid pentru business-ul pe care îl vei derula iar design-ul este şi el foarte important, este mai puţin important sa fie spectaculos dar este foarte important să ofere o experienţă plăcută utilizatorului şi să facă site-ul să fie uşor de utilizat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu