duminică, 8 ianuarie 2012

3 metode de a folosi continutul dinamic in programul de email marketing



Tot mai multe companii care desfasoara programe de email marketing vor sa foloseasca continut dinamic. Acesta este un deziderat admirabil, pentru ca folosind continutul dinamic puteti sa va respectati promisiunea de a oferi mesaje personalizate abonatilor dumneavoastra, care sa le respecte preferintele si care sa fie relevante in raport cu nevoile lor, fara a face o nesfarsita serie de versiuni creative pentru acelasi mesaj comunicat.
Cu toate acestea, specialistii de marketing spun adesea ca nu stiu de unde sa inceapa. Si asta se intampla pentru ca de obicei omit sa-si faca un plan care sa include trei tactici fundamentale:
· Determinarea segmentelor cheie care sunt eligibile pentru continut dinamic
· Strangerea tuturor datelor necesare pentru a crea versiuni diferite pentru acelasi concept creative
· Sa aiba capacitatea de a crea continut specific pentru fiecare segment, pentru a raspunde promisiunii de a furniza continut dinamic
Daca urmati acest plan, ar trebui sa puteti integra continutul dinamic cu succes in programul dvs. de emailing, evitand riscurile folosirii continutului dinamic fara o atenta planificare.
Pasul 1: Identificarea Segmentelor Cheie
Primul pas care asigura succesul in planificarea continutului dinamic este identificarea segmentelor pentru care planificati diferite versiuni ale continutului. In mod traditional, specialistii de marketing din domeniu se bazeaza pe comportamentul anterior pentru a-si segmenta lista. Segmentarea se poate face pe criterii simple, - prospecti vs. consumatori sau tot atat de complexa ca dupa modelul RFM (cat de recent a achizionat – frecventa – monetar) pe fiecare linie de produs.
Specialistii in marketingul B2B trec dincolo de aceste metode traditionale de segmentare si se folosesc deasemenea si de segmentarea comportamentala. Sectiunile pe care le citesc abonatii in newsletter ofera oportunitati excelente de a segmenta lista si de a livra continut dinamic in functie de preferintele de lectura ale acestora.
Odata ce ati identificat segmentele cheie carora planuiti sa le adresati mesajul dvs., pasul urmator este sa identificati cum trebuie sa difere continutul pentru fiecare segment. De exemplu, puteti sa-i trimiteti o oferta de up-grade la un serviciu unui abonat care este in baza de mult mai demult, si o oferta de testare produs pentru prospecti.
Daca aveti informatii privind ultima achizitie facuta, puteti sa le faceti sugestii similare pentru o viitoare achizitie. Daca au cumparat un produs de la dvs., puteti folosi continutul dinamic pentru a recomanda produse complementare din aceiasi linie.
Pasul 2: Integrati datele
Multi specialisti in email marketing stapanesc tehnicile de segmentare, dar se blocheaza cand vine vorba despre integrarea datelor in instrumentele de trimitere pe care le au.
Principalul scop al unei utilizari eficiente a continutului dinamic este sa identifice acele date cheie care diferentiaza segmentele. Este recomandat sa va consolidati datele cu o valoare standard recognoscibila in baza de date pentru a putea sa identificati varianta corecta a continutului dinamic care trebuie folosita pentru un anumit abonat.
Puteti folosi pentru consolidare urmatoarele idei:
· Activitatea de click
· Ultima deschidere si ultimul click
· RFM (comportamentul de achizitie)
· Scorul abonatului in functie de ultima achizitie
· Mesajele tranzactionale cu datele de produs relevante
· Ultima achizitie de produs
· Triggere dupa X numar de zile de inactivitate
· Stadiul la care a fost abandonat un formular online
Pasul 3: Planificati continutul
Odata ce ati stabilit triggerele, puteti sa dezvoltati continut care raspunde nevoilor specifice ale fiecarui segment.
Aceasta poate fi o sarcina dificila pentru echipa de creatie. Identificarea a 10 segmente poate duce la 10 variante de template, chiar daca modificati doar o componenta a NL.
O planificare buna este deci necesara pentru a incorpora continutul dinamic in programul dvs. de emailing.
Luati in considerare urmatorii pasi pe partea de creatie:
· Identificati acel continut care ramane neschimbat
· Creati continut care sa nu se modifice major
Concluzie
Adaugarea continutului dinamic in programul dvs de emailing este modalitatea perfecta prin care va puteti face continutul mai relevant. Nu trebuie sa uitati ca este recomandat sa planificati in avans, pentru ca numai astfel veti putea sa incorporati continutul dinamic in programele de email marketing, fara a va suprasolicita resursele tehnice si creative.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu