joi, 12 ianuarie 2012

Marketing prin smartphone-uri şi alte device-uri inteligente

Pot fi smartphone-urile folosite pentru marketing eficient?

QR Marketing pentru Clickshop.ro - ROMTELECOM - Metroul Bucureşti


Aceasta era întrebarea, acum 1-2 ani. Azi, răspunsul este cu siguranţă da!

Motive (pentru piaţa din SUA):

· Sunt folosite pentru consumul de media . 1 din 6 minute de media e vizionat de pe un smartphone.

· Peste 80% din utilizatorii de smartphone-uri accesează frecvent Internetul, şi sunt mulţumiţi de performanţa device-ului în acest task.

· Smartphone-urile sunt folosite peste tot, sunt omniprezente în viaţa posesorilor lor:

o 95% îl folosesc în timpul liber

o 82% îl folosesc la muncă

o 81% îl folosesc când fac shopping

o 80% îl folosesc acasă

o 65% îl folosesc în timpul navetei la muncă

Ce fac mai exact utilizatorii cu smartphone-urile lor? Cei mai mulţi îl folosesc la taskuri triviale, scurte:

· navigare

· accesarea serviciilor media sociale

· accesul la ştiri

· accesul la informaţii locale(restaurante, cinema, etc.). 55% din utilizatori folosesc smartphone-ul pentru a identifica aceste informaţii.

Este greu de crezut însă că aceste business-uri locale vor avea puterea financiară de a-şi promova serviciile prin mobile-advertising – cu excepţia poate a francizelor la nivel naţional sau a corporaţiilor multi-naţionale.

Mai promiţătoare pare a fi varianta reclamei pe canale mai personale, precum serviciile de socializare, email, sms şi mms. Mai mult, legătura dintre aceste servicii, sau ceea ce este numit „media-meshing, amplifică utilizarea lor.

Exemplu de marketing pentru smartphone-uri din România

Va informez ca maine, intre 11:00 si 12:00, vom derula o campanie de SMS Marketing pentru Viper SmartStart prin intermediul operatorului Vodafone Romania.

Mesajul text va fi transmis catre 15000 de clienti Vodafone, utilizatori de Smartphone.

1) Esantionul a rezultat in urma aplicarii urmatoarelor criterii de segmentare:

- Status client = activ

- Acord dat de client pentru primirea de mesaje publicitare = da

- Tip de client = postpaid

- Varsta = 18ani+

- Localitate = Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara

- Valoare medie lunara a facturilor = 15Euro+

- Tipul telefonului utilizat = Smartphone (Iphone 3+ si toate Smartphone-urile cu Android 1.6+)

- Tipul de servicii utilizate = Internet mobil

2) Text Sender (max.11 caractere alfanumarice): Falcon

3) Text SMS (max.160 de caractere): Porneste-ti masina de oriunde cu Smartphone-ul tau si Viper SmartStart! Afla cum pe www.directed.ro/!

4) www.directed.ro/ este microsite-ul Viper SmartStart special dezvoltat pentru internet mobil (va rog accesati-l de pe un Iphone sau Smartphone cu Android 1.6+)

5) Cei ajunsi pe microsite-ul Viper SmartStart gasesc urmatoarele date de contact: nr tel fix si mobil pentru fiecare showroom si adresa de e-mail weborder@falcon.ro

6) Evaluare campanie: revin maine dimineata cu un formular ce trebuie completat de colegii din showroom-uri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu