miercuri, 11 ianuarie 2012

Marketing prin e-mail (art 7)

Crearea si realizarea mesajelor eficace


Crearea mesajelor este o etapa esentiala, ea determinand, in parte succesul sau esecul unei campanii. Pentru ca o campanie sa aiba succes, ea trebuie sa urmareasca cateva etape pe care le voi prezenta pe parcursul acestui articol.

Una dintre intrebarile esentiale care trebuie pusa este urmatoarea:In ce format se trimit mesajel: HTML sau Text?
Raspunsul se poate observa in tabelul de mai jos care reflecta o comparatie intre cele doua din punctul de vedere al avantajelor si inconvenientelor







Analizand acest tabel se poate observa ca avantajele formatului HTML sunt mai numeroase, asadar este mai indicat este acest format.





  1. Oferta trebuie sa fie simpla si vizibila imediat -in primul paragraf al mesajului, precum si explicarea acesteia in cateva randuri


  2. Strctura mesajului trebuie sa fie simpla


  3. Stilul trebuie sa fie clar - trebuie evitate frazale alambicate si cuvintele prea complexe


  4. Este de preferat utilizarea unor margini destul de largi si limitarea la 60 de caractere pe rand pentru ca toata fraza sa apara pe pagina ecranului


  5. Este indicata folosirea mai multor paragrafe mici, in locul unui bloc text fara pauza


  6. Mesajul trebuie redactat aerisindu-l prin interlinii, aliniate si apatieri


  7. Fonturile folosite cel mai des sunt Arial, Verdana, Times New Roman si Courier New


  8. Trebuie acordata o atentie deosebit la grafica mesajului


  9. Este indicata personalizarea mesajului pe cat mai mult posibil


  10. Dimensiunea e-mailului este de asemenea de luat in seama , deoarece unui e-mail de 30-35 Kb ii ia, in general 4 secunde sa se descarce Pntru a menaja rabdarea destinatarului, est indicat ca acesta sa nu depaseasca 50 Kb, dimensiunea maxima recomandata pentru o descarcare este de 7 secunde


  11. In e-mail trebuie oferita si posibilitatea internautului de a se dezabona care va aparea la sfarsitul mesajului


In concluzie este foarte necesara respectarea acestor principii care se va dovedi benefica atat pentru intenaut, cat si pentru firma care lanseaza oferta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu