joi, 12 ianuarie 2012

VI.JACK DANIEL’S: SITE-UL PERSONALITATII

In cartea sa din 1983, intitulata Ogilvy on Advertising( Despre Publicitate cu Ogilvy), autorul David Ogilvy demonstreaza ca brandurile sunt adevarate personalitati. Cu cat este mai puternica personalitatea acestora cu atat este mai puternic si brandul. Exemplul pe care-l ofera cititorilor este cel al brandului Jack Daniel’s , explicand ca personalitatea diferentiaza acest whisky de toate celelalte.Tocmai de aceea cei de la Jack Daniel’s au dedicat in sit-ul lor oficial o considerabila parte omului Jack si personalitatii sale.

In site-ul companiei Jack Daniel’s intalnim rubrici separate dedicate vietii cat si personalitatii omului Jack.

Pe o posibila lista a trasaturilor acestei personalitati existente si in site trebuie incluse urmatoarele aspecte:

Traditie Simplu Fara pretentii Loialitate

Tennessee Masculin Incredere

Calitate De moda veche Autenticitate

In site intalnim diferite evenimente cum ar fi acea calatorie in jurul lumii pentru a purta discutii cu grupurile-tinta si pentru a cere opinii. Este vorba chiar si de a arata fotografii unor diverse personae, intrebandu-le cine sunt consumatorii de Jack Daniel’s. Indiferent de tara raspunsul ar fi identic:”Oamenii de peste tot il indica drept consummator pe tipul dur, liber, care are, eventual, o motocicleta Harley, pe asa numitul Mr.Cool”.

Faptul ca oamenii identifica acelasi tip de client nu ar trebui sa constituie o surpriza , pentru ca brandul propaga valori similare, daca nu chiar identice, in toata lumea.

Fiind un brand international la inceput cand accesam site-ul avem 3 intrebari , dintre care 2 referitoare la tara de provenienta si limba vorbita, iar in opinia lui Chapman aceste branduri internationale sunt construite pe asa numitele” adevaruri universale”, care formeaza „esenta brandului”, si aici foloseste agentul publicitar cuvintele cheie:” Pentru un Jack, esenta brandului inseamna a mentine, fara pretentii, increderea, autenticitatea si loialitatea”.

Partea interesanta cu privire la produsele companiei este ca „ adevarurile universale” sunt percepute diferit de la o tara la alta .

De pilda, cercetatorii din domeniul marketingului au descoperit ca germanii apreciaza cel mai mult calitatea produsului, in timp ce australienii sunt atrasi de sugestia fortei masculine, iar japonezii vad in acest brand o imagine a individului „cool”.

De aceea Jack Daniel’s are o personalitate pe deplin dezvoltata, cu o suma de trasaturi variate care atrag oameni diversi. Aceasta dimensiune a brandului este intarita si de faptul ca este legat de o personalitate in carne si oase , de Jack Daniel’s, cel care a descoperit procedeul filtrarii apei prin carbune de lemn, conferind gustul deosebit al bauturii.

Site-ul cuprinde descrierea intregului proces de fabricare a celebrei bauturi dar si aspecte cu privire la inovatii, cuprinzand astfel un alt secret (inovatia) care a stat la baza succesului castigat.

Subiectele prezente pe site in rubrica Jack Daniel’s sunt: Ziua de nastere, Seiful, Mormantul fiind prezentat chiar si arborele genealogic.

Ca si sursa bibliografica pentru acest articol am consultat cartea:”Mari succese ale unor branduri renumite”-Matt Haig, Ed.Meteor Business,2010.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu