vineri, 2 decembrie 2011

-MARKETING PE INTERNET-
Google Sites te ajută la crearea şi personalizarea site-ului

            În acest articol m-am gândit să acord o atenţie deosebită posibilităţii de a construi în cel mai simplu mod un site şi de a-l personaliza prin intermediul serviciului aplicaţiei Google Sites, oferit de compania Google.
  Acest serviciu foloseşte tehnologia JotSpot, un mic start-up în domeniul web, fondat de Joe Kraus şi Spencer Graham, cofondatori ai Excite. Ideea afacerii Jot Spot era să genereze conţinuturi şi articole cam după principiul asemănător Wikipedia.
   Google a achiziţionat Jot Spot în 2006 iar în 2008 a lansat Google Sites despre care vreau să vă spun mai multe acum. În foarte scurt timp serviciul a devenit disponibil gratuit separat de Google Apps şi fără ca utilizatorii să aibă nevoie de un nume de domeniu.
   Aşa că, oricine poate construi acum un site cu un aspect decent cu ajutorul aplicaţiei Google Sites. Brandul Google însoţeşte în schimb numele site-ului la fiecare pas sub forma: sites.google.com/site/numele site-ului tău. 
  Dacă vrei să începi de acum să îţi construieşti un site trebuie să îţi faci un cont Google Mail după care accesezi aplicaţia Google Sites. Încă de la început te întâmpină un video care îţi explică mai multe despre această aplicaţie şi cum o poţi folosi, cum poate arăta site-ul tău:
             

 Iată un tutorial care îţi indică exact paşii pe care trebuie să îi urmezi pentru a-ţi crea site-ul: 


             
              Ceea ce trebuie să cunoşti este faptul că site-ul tău va conţine un mare logo Google sus, lângă titlul dat de tine şi o bară de căutări dispusă în dreapta, marcând un fel de regulă a companiei.             
 Interesant de ştiut şi util în acelaşi timp este faptul că beneficiezi de o opţiune care îţi permite accesul la versiunile site-ului salvate anterior.            
 Cât despre spaţiul de stocare, te anunţ că ai o limită de 100 MB pentru contul tău gratuit. Iar dacă vrei mai mult, îţi faci cont pe Google Apps Premium, plăteşti 50 de dolari pe an şi mai obţii 500 de MB în plus, pentru fiecare utilizator pentru care plăteşti.
  După ce ai creat site-ul te poţi ocupa să inviţi alţi useri să-ţi vizualizeze site-ul, să devină colaboratori sau chiar proprietari. Ca proprietar, poti să schimbi template-uri, poţi să inviţi useri să colaboreze sau poţi şterge site-ul. Un colaborator însă nu poate decât să adauge sau să dea jos pagini de pe site. Ca să inviţi useri pe Google Sites adaugi pur şi simplu contacte direct din contul tău Gmail.
  Un alt beneficiu oferit de Google Sites este posibilitatea de legătură a contului cu cel de Google Analytics cu ajutorul căruia poţi monitoriza îndeaproape traficul pe site.
  Dacă vrei să imporţi documente Word sau Excel trebuie să ştii că nu este posibil, însă pentru această problemă există soluţia alternativă Google Docs.
  Aplicaţia Google Sites nu îţi oferă prea multă libertate pe partea de design dar e foarte uşor de accesat. Aşa că, dacă nu te preocupă în mod special un web design ca la carte şi te mulţumeşti cu o interfaţă super simplistă, Google Sites este un serviciu potrivit pentru tine pentru a-ţi crea un site. 
  Dacă eşti mai pretenţios, atunci documentează-te despre Freewebs sau aşteaptă articolul următor în care voi scrie despre acesta.

Strategiile de marketing folosite de marile companii


Strategiile de marketing folosite de marile companii

M-am întrebat întotdeauna cum de o companie reușeste să ajungă opțiunea preferențială în mintea consumatorului. Voi discuta despre ce elemente comune folosesc companiile din top și cum le putem noi aplica în activitățile noastre pentru a atinge nivelul de atenție dorit.

Pentru început, voi discuta despre patru principii folosite de marile companii ce le-a ajutat să devină opțiunea preferențială în piața în care își desfășoară activitatea.

Primul principiu – The power of less – Puterea a mai puțin

Pâna acum nu a existat nici o eră în care să se poate face foarte multe lucruri într-un timp foarte scurt. De asemenea, nu a existat o eră în care să fim copleșiți de informații și sarcini, supraîncărcați de e-mail-uri și lucruri de văzut și citit, foarte stresați de către incredibilele cereri ale vieții noastre.

De ce Google este la nivelul la care este....Simplu.... Cel mai mare competitor al acestuia este Yahoo!. Câte butoane și informații are Yahoo! Pe prima pagină și câte Google?

Astăzi putem scrie numele unui compozitor într-un motor de căutare și într-o fracțiune de secundă putem găsi toată istoria acestuia, tot ce a compus, unde a facut școala, etc fără prea multe bătăi de cap. Uităm că în urmă cu 10 ani paginile web erau pline de text, liste lingi de propoziții subliniate, obisitor de urmărit. Căutând ceva pe internet era aproape imposibil. Nu exista un mod anume de a căuta ceva pe internet. Tot ce puteai face era să urmărești link după link în speranța de a găsi ceva util.

Cum funcționează Google?

În 1997, Lary Page și Sergey Brin, studenți la universitatea din Stanford, au dezvoltat printr-un proiect de cercetare, așa numitul concept Page rank , un algoritm matematic complex prin care le oferă paginilor web un rang în funcție de relevanță. Pagerank-ul poate spune despre importanța paginii web prin câte link-uri din exterior întrumă către ea și cât de importante sunt link-urile respective. Această invenție a transormat accesul în informație. Astfel au fost capabili să creeze un motor de căutare ce poate estima importanța site-ului web bazânduse pe legăturile de intrare.

Când facem o căutare pe Google nu căutăm internetul, căutăm în baza de date a Google sau indicele internetului. Acesta se face prin programe software numite paianjen – Pajanjenii încep prin accesarea câtorva pagini de internet, apoi urmăresc link-urile din paginile respective, urmând paginilie către care îndrumă acestea și așa mai departe până când se obține o foarte bună parte din informația de pe internet. Pentru a selecta informația dorită de utilizator, Google își pune următoarele întrebări: de câte ori conține această pagină cuvintele cheie, dacă apar cuvintele în titlu, dacă sunt încadrate, dacă sunt subliniate, dacă paginile respective conțin sinonime pentru cuvintele cheie,dacă este această informație într-un site de calitate superioară sau inferioară, care este pagerank-ul paginii respective. În final se combină toți acești factori pentru a produce un scor mediu al fiecărei pagini și a afișa rezultatele căutării, în aproximativ jumătate de secundă. Google se concentrează să trimită rezultate utile și imparțiale. Nu acceptă să fie plătiți pentru a pune reclame pe pagina principală, să fie actualizate mai des informațiile unor anumite pagini sau să crească numărul de vizualizări ale altor pagini. Doar câteodată se mai pot găsi după introducerea cuvintelor cheie câteva reclame în lateral dreapta și în partea de sus.

De ce este numărul 1?

Google a aplicat acest principiu – Putearea a mai puțin – a marginalizat restul opțiunilor accesibile utilizatorilor – Google weather, Google e-mail, Google maps, Google docs, etc și s-au concentrat asupra unui singur lucru – Bara de căutare, investind mare parte din energia pentru acest lucru. Practic vorbind, primul lucru pe care îl observă un utilizator accesând Google, este bara de căutare, astfel, Google este cel mai puternic motor de căutare de pe pământ. Bilioane de utilizatori folosesc Google pentru orice fel de informație. Misiunea companiei este aceea de a organiza informațiile lumii pentru a le face accesibile și utile. Proiectul unor studenți, conduce lumea internetului.

Similar cu Google – Apple are o istorie interesantă.

Apple a fost aproape de faliment înainte ca Steve Jobs să intervină în partea de conducere. Când acesta a preluat conducerea, a eliminat o grămadă din departamentele pe care se focusa Apple rezumânduse doar la cele esențiale, care, în opinia lui ar putea să scoată Apple din faliment și să o facă profitabilă. Astfel lucrurile în Apple sunt păstrate simplu și ușor de înțeles. Inclusiv site-ul lor este simplu, focusându-se pe produsele noi apărute sau informațiile noi, ce se găsesc în centru paginii, iar la începutul și baza paginii sunt navigațiile și alte informații.

Cel de-al doilea principiu este – Slightly – better syndrome

3 puncte importante de atins in marketingul social

Marketingul social este un mod de conectare cu o comunitate sau chiar mai mult, o unealta de crearea a unei comunitati / culturi. In ambele cazuri totul se invarte in jurul unui brand care si-a propus construirea unei imagini puternice si de succes. Acest lucru se realizeaza prin crearea si sustinerea de relatii emotionale cu consumatorii, astfel incat acestia in mod natural simt nevoia de a imprastia persoanelor cunoscute lor, informatii pozitive referitoare la respectivul brand.

Formula de succes in marketingul social cuprinde 3 puncte principale care pot fi setate ca si obiective atunci cand o companie se lanseaza in marketing social. Acestea sunt:

1. Dezvoltarea relatiilor interpersonale

2. Crearea de conexiuni emotionale

3. Nivel inalt de satisfacere a cosumatorilor


1. Dezvoltarea relatiilor interpersonale

Pentru a reusi sa construiesti fidelitate pentru un brand, consumatorii trebuie sa fie implicati in acest proces. Adica, cel mai simplu, trebuie sa exista comunicare directa cu acestia, conversatiile fiind extrem de folositoare. Marile branduri au reusit sa atinga un mare succes implicandu-se in comunitatile din jurul lor si astfel fiind mereu la curent cu ce gandesc clientii lor.

Dezvoltarea unei comunitati se bazeaza pe schimbul de informatii intre persoane cu aceleasi interese, astfel nu este de mirare ca subiectele practicate in marketingul social se leaga de lucruri cunoscute de toti membrii (stiri locale, evenimente sportive sau culturale, actiuni de caritate etc.). Cu alte cuvinte calea cea mai sigura de a arata ca faci parte dintr-o comunitate este preluare de initiative cu efecte pozitive asupra acesteia. Cauzele sociale care pot fi subiectul unei astfel de implicari sunt numeroase, important este sa se refere la ceva de care comunitatea respectiva este pasionata fiindca castig trebuie sa fie de ambele parti, altfel nu exista motivare.

Modul in care compania trebuie sa se comporte in marketingul social este unul cat se poate de autentic. Exprimarea opiniei in discutiile legate de chestiuni uzuale nu duce decat la deschiderea consumatorilor si imprietenirea cu ei, lucru care se si doreste de altfel prin astfel de marketing.


2. Crearea de conexiuni emotionale

Principalele tipuri de conexiuni emotionale care trebuie create pentru a ajunge la un succes garantat in marketingul social sunt:

angajati – comunitate

angajati – angajati

comunitate - comunitate

Acestia sunt partile implicate in realizarea marketingului social si orice tip de relatie inter sau intra care se formeaza intre acestia poate avea anumite efecte asupra modului in care se vor indeplini sau nu obiectivele dorite.

Nivelul de comunicare indicat nu este neaparat doar cel de adresare catre intreaga comunitate, ci trebuie sa se extinda si in relatiile separate cu fiecare individ in parte. Asa este cel mai simplu sa se creeze cel mai inalt nivel de relatii, adica cel care implica conexiuni emotionale.

Aici sunt cateva idei care pot fi implementate in vederea formarii de conexiuni emotionale:

- Organizarea de intalniri propriu-zise cu muzica, mancare si jocuri

- Implicarea celor mai activi membri, cerandu-le opinia in legatura cu rezolvarea unor probleme sau oferindu-le invitatii speciale la anumite evenimente

- Trimiterea de mesaje personalizate membrilor (ex: felicitari de ziua lor)

- Realizarea de traininguri angajatilor care se ocupa cu marketingul scocial pentru asigurarea nivelului personal dorit in relatia cu comunitatea

- Compasiunea si solidaritatea aratata membrilor comunitatii este intotdeauna binevenita.

Exemple de intrebari care stabilesc relatii emotionale pot fi urmatoarele:

- Cand erai copil ce iti doreai sa faci cand vei fi mare?

- Cum te simti cand copilul tau vine acasa un cu o nota de 10?

- Daca ai putea sa faci un lucru fara a exista sansa de greseala, care ar fi acela si de ce?

- Ce te face sa sari in sus si sa tipi de bucurie?

Bineinteles ca exista mii de alte intrebari care pot fi puse cu scopul de a incepe conversatii bazate pe emotii, dar ideea de baza este ca oamenii care pariticipa la acestea sa se simta bine vorbind despre temele respective.

Inca un detaliu bine de retinut este faptul ca nu este suficient doar a se arunca o astfel de intrebare, ci participarea la discutiile survenite reuseste sa atinga scopul initial de a realiza conexiuni emotionale.

3. Nivel inalt de satisfacere a cosumatorilor

Crearea relatiilor de lunga durata cu consumatorii se realizeaza in special prin oferirea acestora un nivel inalt de satisfactie.

Cateva metode prin care se poate atinge acest de-al 3-lea punct al unui marketing social reusit, pot fi cele care urmeaza:

- Diferentierea fata de ceilalti competitori prin modul deosebit de tratare al clientilor

- Memorarea de informatii specifice fiecarui client in parte. Prin fiecare vizita pe care o face un client se poate afla ceva nou despre el, iar centralizarea acestor informatii este o metoda de retinere a acestora, pentru folosirea lor in viitoarele ocazii oportune.

- Oferirea de zambete este un lucru foarte simplu care reuseste sa schimbe sensul lucrurilor in directii pozitive

- Politetea pare sa nu mai fie la moda, dar de fiecare data cand este folosita reuseste sa ne transpuna intr-o stare parca superioara

- Generozitatea sincera se gaseste foarte greu si este apreciata cu mult drag cand este intalnita

- Crearea unui buget directionat strict catre obiectivul de satisfacere al consumatorilor

- Realizarea unei culturi organizationale bazata pe satisfacerea clientului

- Analizarea activitatii de satisfacere a clientilor la perioade de timp bine stabilite

joi, 1 decembrie 2011

Comerț online(partea a3-a)

Modele de comerţ electronic

Atunci când se doreşte demarararea unei afaceri pe Internet, trebuie stabilit cu mare atenţie modelul afacerii. Există deja multe modele pentru derularea afacerilor pe Internet.
Acestea pot fi clasificate în funcţie de numărul de furnizori, prestatori de servicii către clienti, astfel:
− unu - către - unu (e-shop)
− mai mulţi – către - unu (e-mall)
− mai mulţi – către - mai mulţi (e-licitaţie)

Comertul electronic se poate desfăşura graţie diferitelor aplicaţii dezvoltate pe internet. Pot fi identificate 8 tipuri semnificative de comerţ electronic:
- magazin electronic (e-shop);
- aprovizionare electronică (e-procurement);
- magazin universal electronic (e-mall);
- piaţa unui tert (3rd party marketplace);
- licitaţie electronică (e-auction);
- comunităţi virtuale (virtual communities);
- furnizor de servicii cu valoare pentru canale de comerţ electronic;
- platforme de colaborare;
- brokeraj electronic.

· Magazinul electronic ( e-shop) - Ideea de bază a comertului electronic este aceea de a transpune afacerea fizică, materială, în pagina de Internet. Acesta este gestionat de către o companie pentru marketingul şi vânzările propriilor servicii sau produse.

Principalele caracteristici ale comerţului electronic sunt:

- asigură o viteză ridicată de derulare a tranzacţiilor
- permite accesul la noi segmente de piaţă
- conferă o flexibilitate crescută politicilor comerciale
- determină reducerea costurilor de aprovizionare, de distribuţie, de promovare
- implică simplificarea procedurilor de tranzacţionare
- contribuie la creşterea competitivităţii la nivel de firmă şi implicit de ţară
- determină creşterea valorii tranzacţiilor prin stimularea cumpărătorilor

- oferă posibilitatea de a configura produse sau servicii şi de a vedea imediat preţurile reale ale acestora, în comparaţie cu preţurile mai multor ofertanţi.

Strategii si tehnici de promovare online folosite in domeniul serviciilor recreative de parasutism (II)


TNT Brothers Dropzone, localizat in Cornetu, la 17km de Bucuresti, pe soseaua Alexandria, este locul perfect pentru parasutistii de toate nivelurile de calificare, chiar si pentru cei care zboara pentru prima oara cu parasuta.  
Cu vreme buna, un avion performant, numeroase facilitati si o altitudine de 4000m, au capacitatea de a oferi multa distractie si salturi memorabile, atat individuale cat si pentru grupuri. Ofera servicii ca si salturi cu parasuta in tandem, salturi individuale, cursuri pentru obtinerea licentei de parasutism si cursuri de perfectionare in parasutism, servicii pentru achizitionarea/inchirierea si intretinerea echipamentului de parasutism, servicii de inregistrare video si foto a salturilor.Preturile unor astfel de servicii pot ajunge si la cateva mii de euro, functie de serviciul ales si de durata de prestare a acestuia, din acest considerent se pot considera servicii de lux.

 1.  Pagina de socializare de pe site-ul Facebook a Scolii de parasutism Tnt Brothers (http://www.facebook.com/tntbrothers)

În acest moment Facebook este cel mai mare site de socializare din lume, ajungând la 700 de milioane de utilizatori de pe glob. In Romania numarul de utilizatori  a crescut in ultimul an foarte mult, putini isi amintesc de faptul ca in Februarie 2009, Facebook avea in jur de 120-130.000 utilizatori, in 2010 deja urca la 900.000 utilizatori, iar acum in 2011 tinde spre 4.000.000 de utilizatori . Evoluţia numărului de utilizatori la momentul de faţă este într-un trend ascendent.
Exista site-ul www.facebrands.ro care este alaturi de firmele interesate sa isi promoveze serviciile pe Facebook, acesta punand la dispozitie statistici menite sa ajute firmele sa ajunga la segmentul  tinta de utilizatori. Statisticile sunt efectuate cu ajutorul informatiilor personale setate pe pagina proprie de catre utilizatori.
In topul oraselor din Romania d.p.d.v. al numarului de utilizatori de Facebook, realizat de www.facebrands.ro aflam ca pe locul 1 este Bucuresti cu 1.114.720 utilizatori, reprezentand 31.7% din numarul total de utilizatori Facebook din Romania.

Gr. 1 Repartizarea utilizatorilor Facebook romani pe grupe de varsta(sursa: www.facebrands.ro)


Gr. 2 Rata de adoptie Facebook structurata pe grupe de varsta  (sursa:www.facebrands.ro)

Asadar cu acces la acest tip de statistici  managerul Scolii de parasutism Tnt Brothers a inteles ca o pagina pe Facebook este un mijloc de promovare pe internet necesar, care poate fi eficient cu o implicare pe masura si nu in ultimul rand cu un buget redus, lucru care nu este de neglijat.
         Azi Tnt Brothers are activitate pe pagina de Facebook pentru cei peste 3000 de fani, mentinand o legatura permanenta cu acestia intr-un mod util si usor atat pentru  firma, cat si pentru clientii sai.

Pop-up art.3


Cum fac bani din pop-up-uri?

            Dacă în articolel trecute am discutat despre ce sunt reclamele de tip pop-up, despre avantajele și dezavantajele pe care le prezintă aceste sau chiar despre disignul acestora, în articolul de astăzi vom vorbi despre cu ce mă ajută pe mine, ca deținător al unui site sau blog, aceste reclame.
            Fără să luăm în calcul opinia utilizatorilor de internet despre astfel de reclame, putem vedea că o astfel de reclamă ne poate ajuta să obținem venituri fără a face aproape nimic.
            Pentru a face bani din reclame de tip pop-up există mai multe posibilități:
1)     Reclama Directa
Tipul acesta de reclamă se referă la acele reclame pe care le afișați la comandă. Asta înseamnă că sunteți plătit direct de către cel care dorește să cumpere spațiu publicitar pe website-ul Dvs. Sincer să fiu cumpărătorii sunt greu de găsit (mai ales la noi în țara) dar nu imposibil. Dorințele cumpărător sunt în general: numărul de vizitatori mare și/sau nișă website-ului (să corespundă cu produsul sau serviciul pe care cumpărătorii îl oferă).

2)    Reclamele CPM (Cost per Mile)
Reclamele  de tip CPM reprezintă acel tip de reclame în care tu, ca deținător al unui website, ești plătit pentru a afișa reclama respectivă (banner sau text) de 1000 de ori. cu alte cuvinte pagina pe care este afișată reclama trebuie să aibă 1000 de vizite (nu vizitatori). Costul nu este foarte ridicat pentru acest tip de reclamă. În general se oferă sume între 0.5$ și 5$ per 1000 vizite. După cum v-ați dat seama succesul unui astfel tip de reclamă depinde numai de numărul de vizite. Iată mai jos câteva rețele ce oferă acest tip de reclame:   
·         BurstMedia
·         Value Click
·         Tribal Fusion
·         Advertising.com
·         Right Media
·         Casale Media

3)    Reclame PPC (Pay per Click)
Reclamele PPC reprezintă acel tip de reclamă (banner sau text) în care tu, ca deținător al unui website, obții profit doar dacă cineva face click pe aceste reclame. Profitabilitatea acestui tip depinde de numărul de vizitatori pe care îl ai, de CTR (click trough rate) și de CPC (cost per click). CTR-ul depinde în general de designul paginilor și de poziționarea reclamei (vizibilă cu/fără scrool down). CPC-ul pe de altă parte depinde de nișa website-ului. Câteva nișe profitabile sunt: anunturile, chestiile gratis și știrile. Iată câteva dintre rețele de reclame ce pun la dispoziția Dvs. tipul PPC:   
·         Google Adsense
·         Yahoo! Publisher Network
·         Chitika
·         BidVertiser

Deasemenea pentru a putea colabora cu firmele specializate în promovare pe internet cum sunt cele menționate in cazul reclamelor de tip PPC sau CPM, nu este suficient doar să deținem un site sau un blog. În acet caz pentru a fi luați în seamă și pentru a putea începe colaborarea trebuie ca site-ul nostru să înregistreze și un anumit trafic, iar cand spun asta spun că traficul necesar este de cel puțin 50000 vizitatori lunar. Așa că deși la prima vedere este ușor de a obține bani din reclame pop-up, nu este așa simplu de îndeplinit condițiile cerute de firmele specializate.
În cazul în care îndeplinim toate condițiile și putem începe colaborarea, e bine de știut că astfel de reclame pot veni în diferite forme. Astfel putem avea reclame CPM, PPC, pagini cu anunțuri și chiar sondaje de opinie, ppentru care se plătește de la 0.5-5$ pentru o mie de vizualizări. O altă formă, foarte interesantă pe care reclamele de tip pop-up o pot lua sunt reclamele audio. Așa cum îi spune si numele, o astfel de reclamă are la bază un fisier audio, care pornește în momentul în care un vizitator accesează un site. Din punctul meu de vedere astfel de reclame pot fi cele mai profitabile, deoarece sistemul de plata unul PPP (pay per play) iar costul este între 4 și 6 $ pentru o mie de audiții, deci este mai mare decât în celelalte cazuri.

În speranța că informațiile și sfaturile mele v-au fost utile, vă urez un trafic cât mai mare pe site-urile și blogurile dumneavoastră, și spor la bani!

Android OS – istorie și model de business. Partea 1: Istoria dezvoltării Android OS

Etapa Android Inc.

Ideea dezvoltării unui nou sistem de operare pentru device-uri mobile a apărut în California, în apropierea celebrei Silicon Valley. Palo Alto este localitatea celebră pentru:

· Stanford University, una din cele mai prestigioase facultăți din lume, mai ales în domeniul IT

· Sediul unora din cele mai puternice companii IT: Hewlett-Packard, VMware, etc.

· Este cunoscută ca un incubator pentru mici business-uri în domeniul IT. Din Palo Alto au pornit: Facebook, Apple, Google, Sun Microsystems.

La start, Android Inc. a fost o companie lansată de oameni de succes din domeniul IT, cu scopul de a crea “...device-uri mobile mai inteligente, mai conștiente de preferințele și locația utilizatorului lor – Andy Rubin.

Anul fondării companiei este 2003, iar activitatea sa a fost ținută în mare parte în secret. Deși fondatorii erau oameni deja bine stabiliți în industria IT, compania a avut încă de la început probleme financiare, datorită muncii de R&D (research and development) pe care o desfășura fără să aibă în prealabil un produs la vânzare. Android Inc. întrunește întocmai descrierea unei companii IT startup:

· Companie cu o istorie limitată

· Companie se află în stadiul de dezvoltare(de aplicații, software, hardware, etc.) și de identificare de piețe.

Etapa Google

Dacă revizuim scopul celor de la Android Inc. (“...device-uri mobile mai inteligente, mai conștiente de preferințele și locația utilizatorului lor), vom observa că acesta corespunde foarte bine modelului de business al Google. Device-uri inteligente care pot colecta foarte multe informații despre utilizatorul lor sunt o mană cerească pentru Google, care poate apoi vinde aceste informații firmelor de marketing.

Așadar, nu este o surpriză că proiectul Android Inc. a stârnit interesul Google. În anul 2005, s-a anunțat așadar achiziția de către Google a Android Inc.

Inițial, achiziția a părut să aibă ca scop facilitarea accesului la celebrul search engine pentru utilizatorii de gadget-uri mobile. Google a părut oarecum mulțumit să lase aceste zvonuri nefondate să circule.

Ceva mai târziu, adevăratul motiv al achiziției a părut clar. Google urma să intre pe piața device-urilor mobile – însă în calitate de producător (doar) de sisteme de operare mobile.

Google a continuat eforturile de dezvoltare prin cooptarea a diverși producători de hardware în proces, precum și a purtătorilor(furnizori de servicii de telefonie mobilă). În 5 noiembrie 2007, Google a oficializat aceste relații, prin lansarea Open Handset Alliance.

Membrii fondatori includ: Broadcom Corporation, Google, HTC, Intel, LG, Marvell Technology Group, Motorola, Nvidia, Qualcomm, Samsung Electronics, Sprint Nextel, T-Mobile și Texas Instruments. Mai târziu se vor alătura nume precum: ARM Holdings, Atheros Communications, Asustek Computer Inc, Garmin Ltd, Huawei Technologies, PacketVideo, Softbank, Sony Ericsson, Toshiba Corp, și Vodafone Group Plc.

În aceiași zi, Open Handset Alliance a anunțat primul său produs, Android OS, al cărui kernel este bazat pe Linux 2.6 Kernel(open source). Conform lor, produsul urma să fie un sistem de operare open-source, upgradabil și customizabil. În cea mai mare parte, aceste așteptări au fost îndeplinite. În general, Google dezvoltă în secret codul sursă în colaborare cu un producător de hardware, apoi, odată acel produs “cap de linie” codul sursă este eliberat comunității pentru a fi implementat pe alte device-uri. Micile excepții de la această regulă au fost motivate de Google prin instabilitatea codului, care ar fi dus la ieșirea pe piață a unor produse care ar fi adus prejudicii mărcii Android OS.