Ceea ce trebuie să cunoşti este faptul că site-ul tău va conţine un mare logo Google sus, lângă titlul dat de tine şi o bară de căutări dispusă în dreapta, marcând un fel de regulă a companiei.
vineri, 2 decembrie 2011
-MARKETING PE INTERNET-
Google Sites te ajută la crearea şi personalizarea site-ului
Ceea ce trebuie să cunoşti este faptul că site-ul tău va conţine un mare logo Google sus, lângă titlul dat de tine şi o bară de căutări dispusă în dreapta, marcând un fel de regulă a companiei.
Strategiile de marketing folosite de marile companii
Strategiile de marketing folosite de marile companii
Pentru început, voi discuta despre patru principii folosite de marile companii ce le-a ajutat să devină opțiunea preferențială în piața în care își desfășoară activitatea.
Primul principiu – The power of less – Puterea a mai puțin
Pâna acum nu a existat nici o eră în care să se poate face foarte multe lucruri într-un timp foarte scurt. De asemenea, nu a existat o eră în care să fim copleșiți de informații și sarcini, supraîncărcați de e-mail-uri și lucruri de văzut și citit, foarte stresați de către incredibilele cereri ale vieții noastre.
De ce Google este la nivelul la care este....Simplu.... Cel mai mare competitor al acestuia este Yahoo!. Câte butoane și informații are Yahoo! Pe prima pagină și câte Google?
Astăzi putem scrie numele unui compozitor într-un motor de căutare și într-o fracțiune de secundă putem găsi toată istoria acestuia, tot ce a compus, unde a facut școala, etc fără prea multe bătăi de cap. Uităm că în urmă cu 10 ani paginile web erau pline de text, liste lingi de propoziții subliniate, obisitor de urmărit. Căutând ceva pe internet era aproape imposibil. Nu exista un mod anume de a căuta ceva pe internet. Tot ce puteai face era să urmărești link după link în speranța de a găsi ceva util.
Cum funcționează Google?
În 1997, Lary Page și Sergey Brin, studenți la universitatea din Stanford, au dezvoltat printr-un proiect de cercetare, așa numitul concept Page rank , un algoritm matematic complex prin care le oferă paginilor web un rang în funcție de relevanță. Pagerank-ul poate spune despre importanța paginii web prin câte link-uri din exterior întrumă către ea și cât de importante sunt link-urile respective. Această invenție a transormat accesul în informație. Astfel au fost capabili să creeze un motor de căutare ce poate estima importanța site-ului web bazânduse pe legăturile de intrare.
Când facem o căutare pe Google nu căutăm internetul, căutăm în baza de date a Google sau indicele internetului. Acesta se face prin programe software numite paianjen – Pajanjenii încep prin accesarea câtorva pagini de internet, apoi urmăresc link-urile din paginile respective, urmând paginilie către care îndrumă acestea și așa mai departe până când se obține o foarte bună parte din informația de pe internet. Pentru a selecta informația dorită de utilizator, Google își pune următoarele întrebări: de câte ori conține această pagină cuvintele cheie, dacă apar cuvintele în titlu, dacă sunt încadrate, dacă sunt subliniate, dacă paginile respective conțin sinonime pentru cuvintele cheie,dacă este această informație într-un site de calitate superioară sau inferioară, care este pagerank-ul paginii respective. În final se combină toți acești factori pentru a produce un scor mediu al fiecărei pagini și a afișa rezultatele căutării, în aproximativ jumătate de secundă. Google se concentrează să trimită rezultate utile și imparțiale. Nu acceptă să fie plătiți pentru a pune reclame pe pagina principală, să fie actualizate mai des informațiile unor anumite pagini sau să crească numărul de vizualizări ale altor pagini. Doar câteodată se mai pot găsi după introducerea cuvintelor cheie câteva reclame în lateral dreapta și în partea de sus.
De ce este numărul 1?
Google a aplicat acest principiu – Putearea a mai puțin – a marginalizat restul opțiunilor accesibile utilizatorilor – Google weather, Google e-mail, Google maps, Google docs, etc și s-au concentrat asupra unui singur lucru – Bara de căutare, investind mare parte din energia pentru acest lucru. Practic vorbind, primul lucru pe care îl observă un utilizator accesând Google, este bara de căutare, astfel, Google este cel mai puternic motor de căutare de pe pământ. Bilioane de utilizatori folosesc Google pentru orice fel de informație. Misiunea companiei este aceea de a organiza informațiile lumii pentru a le face accesibile și utile. Proiectul unor studenți, conduce lumea internetului.
Similar cu Google – Apple are o istorie interesantă.
Apple a fost aproape de faliment înainte ca Steve Jobs să intervină în partea de conducere. Când acesta a preluat conducerea, a eliminat o grămadă din departamentele pe care se focusa Apple rezumânduse doar la cele esențiale, care, în opinia lui ar putea să scoată Apple din faliment și să o facă profitabilă. Astfel lucrurile în Apple sunt păstrate simplu și ușor de înțeles. Inclusiv site-ul lor este simplu, focusându-se pe produsele noi apărute sau informațiile noi, ce se găsesc în centru paginii, iar la începutul și baza paginii sunt navigațiile și alte informații.
Cel de-al doilea principiu este – Slightly – better syndrome
3 puncte importante de atins in marketingul social
Marketingul social este un mod de conectare cu o comunitate sau chiar mai mult, o unealta de crearea a unei comunitati / culturi. In ambele cazuri totul se invarte in jurul unui brand care si-a propus construirea unei imagini puternice si de succes. Acest lucru se realizeaza prin crearea si sustinerea de relatii emotionale cu consumatorii, astfel incat acestia in mod natural simt nevoia de a imprastia persoanelor cunoscute lor, informatii pozitive referitoare la respectivul brand.
Formula de succes in marketingul social cuprinde 3 puncte principale care pot fi setate ca si obiective atunci cand o companie se lanseaza in marketing social. Acestea sunt:
1. Dezvoltarea relatiilor interpersonale
2. Crearea de conexiuni emotionale
3. Nivel inalt de satisfacere a cosumatorilor
1. Dezvoltarea relatiilor interpersonale
Pentru a reusi sa construiesti fidelitate pentru un brand, consumatorii trebuie sa fie implicati in acest proces. Adica, cel mai simplu, trebuie sa exista comunicare directa cu acestia, conversatiile fiind extrem de folositoare. Marile branduri au reusit sa atinga un mare succes implicandu-se in comunitatile din jurul lor si astfel fiind mereu la curent cu ce gandesc clientii lor.
Dezvoltarea unei comunitati se bazeaza pe schimbul de informatii intre persoane cu aceleasi interese, astfel nu este de mirare ca subiectele practicate in marketingul social se leaga de lucruri cunoscute de toti membrii (stiri locale, evenimente sportive sau culturale, actiuni de caritate etc.). Cu alte cuvinte calea cea mai sigura de a arata ca faci parte dintr-o comunitate este preluare de initiative cu efecte pozitive asupra acesteia. Cauzele sociale care pot fi subiectul unei astfel de implicari sunt numeroase, important este sa se refere la ceva de care comunitatea respectiva este pasionata fiindca castig trebuie sa fie de ambele parti, altfel nu exista motivare.
Modul in care compania trebuie sa se comporte in marketingul social este unul cat se poate de autentic. Exprimarea opiniei in discutiile legate de chestiuni uzuale nu duce decat la deschiderea consumatorilor si imprietenirea cu ei, lucru care se si doreste de altfel prin astfel de marketing.
2. Crearea de conexiuni emotionale
Principalele tipuri de conexiuni emotionale care trebuie create pentru a ajunge la un succes garantat in marketingul social sunt:
angajati – comunitate
angajati – angajati
comunitate - comunitate
Acestia sunt partile implicate in realizarea marketingului social si orice tip de relatie inter sau intra care se formeaza intre acestia poate avea anumite efecte asupra modului in care se vor indeplini sau nu obiectivele dorite.
Nivelul de comunicare indicat nu este neaparat doar cel de adresare catre intreaga comunitate, ci trebuie sa se extinda si in relatiile separate cu fiecare individ in parte. Asa este cel mai simplu sa se creeze cel mai inalt nivel de relatii, adica cel care implica conexiuni emotionale.
Aici sunt cateva idei care pot fi implementate in vederea formarii de conexiuni emotionale:
- Organizarea de intalniri propriu-zise cu muzica, mancare si jocuri
- Implicarea celor mai activi membri, cerandu-le opinia in legatura cu rezolvarea unor probleme sau oferindu-le invitatii speciale la anumite evenimente
- Trimiterea de mesaje personalizate membrilor (ex: felicitari de ziua lor)
- Realizarea de traininguri angajatilor care se ocupa cu marketingul scocial pentru asigurarea nivelului personal dorit in relatia cu comunitatea
- Compasiunea si solidaritatea aratata membrilor comunitatii este intotdeauna binevenita.
Exemple de intrebari care stabilesc relatii emotionale pot fi urmatoarele:
- Cand erai copil ce iti doreai sa faci cand vei fi mare?
- Cum te simti cand copilul tau vine acasa un cu o nota de 10?
- Daca ai putea sa faci un lucru fara a exista sansa de greseala, care ar fi acela si de ce?
- Ce te face sa sari in sus si sa tipi de bucurie?
Bineinteles ca exista mii de alte intrebari care pot fi puse cu scopul de a incepe conversatii bazate pe emotii, dar ideea de baza este ca oamenii care pariticipa la acestea sa se simta bine vorbind despre temele respective.
Inca un detaliu bine de retinut este faptul ca nu este suficient doar a se arunca o astfel de intrebare, ci participarea la discutiile survenite reuseste sa atinga scopul initial de a realiza conexiuni emotionale.
3. Nivel inalt de satisfacere a cosumatorilor
Crearea relatiilor de lunga durata cu consumatorii se realizeaza in special prin oferirea acestora un nivel inalt de satisfactie.
Cateva metode prin care se poate atinge acest de-al 3-lea punct al unui marketing social reusit, pot fi cele care urmeaza:
- Diferentierea fata de ceilalti competitori prin modul deosebit de tratare al clientilor
- Memorarea de informatii specifice fiecarui client in parte. Prin fiecare vizita pe care o face un client se poate afla ceva nou despre el, iar centralizarea acestor informatii este o metoda de retinere a acestora, pentru folosirea lor in viitoarele ocazii oportune.
- Oferirea de zambete este un lucru foarte simplu care reuseste sa schimbe sensul lucrurilor in directii pozitive
- Politetea pare sa nu mai fie la moda, dar de fiecare data cand este folosita reuseste sa ne transpuna intr-o stare parca superioara
- Generozitatea sincera se gaseste foarte greu si este apreciata cu mult drag cand este intalnita
- Crearea unui buget directionat strict catre obiectivul de satisfacere al consumatorilor
- Realizarea unei culturi organizationale bazata pe satisfacerea clientului
- Analizarea activitatii de satisfacere a clientilor la perioade de timp bine stabilite
joi, 1 decembrie 2011
Comerț online(partea a3-a)
Atunci când se doreşte demarararea unei afaceri pe Internet, trebuie stabilit cu mare atenţie modelul afacerii. Există deja multe modele pentru derularea afacerilor pe Internet.
Acestea pot fi clasificate în funcţie de numărul de furnizori, prestatori de servicii către clienti, astfel:
− unu - către - unu (e-shop)
− mai mulţi – către - unu (e-mall)
− mai mulţi – către - mai mulţi (e-licitaţie)
Comertul electronic se poate desfăşura graţie diferitelor aplicaţii dezvoltate pe internet. Pot fi identificate 8 tipuri semnificative de comerţ electronic:
- magazin electronic (e-shop);
- aprovizionare electronică (e-procurement);
- magazin universal electronic (e-mall);
- piaţa unui tert (3rd party marketplace);
- licitaţie electronică (e-auction);
- comunităţi virtuale (virtual communities);
- furnizor de servicii cu valoare pentru canale de comerţ electronic;
- platforme de colaborare;
- brokeraj electronic.
· Magazinul electronic ( e-shop) - Ideea de bază a comertului electronic este aceea de a transpune afacerea fizică, materială, în pagina de Internet. Acesta este gestionat de către o companie pentru marketingul şi vânzările propriilor servicii sau produse.
Principalele caracteristici ale comerţului electronic sunt:
- asigură o viteză ridicată de derulare a tranzacţiilor
- permite accesul la noi segmente de piaţă
- conferă o flexibilitate crescută politicilor comerciale
- determină reducerea costurilor de aprovizionare, de distribuţie, de promovare
- implică simplificarea procedurilor de tranzacţionare
- contribuie la creşterea competitivităţii la nivel de firmă şi implicit de ţară
- determină creşterea valorii tranzacţiilor prin stimularea cumpărătorilor
- oferă posibilitatea de a configura produse sau servicii şi de a vedea imediat preţurile reale ale acestora, în comparaţie cu preţurile mai multor ofertanţi.
Strategii si tehnici de promovare online folosite in domeniul serviciilor recreative de parasutism (II)
Pop-up art.3
Android OS – istorie și model de business. Partea 1: Istoria dezvoltării Android OS
Etapa Android Inc.
Ideea dezvoltării unui nou sistem de operare pentru device-uri mobile a apărut în California, în apropierea celebrei Silicon Valley. Palo Alto este localitatea celebră pentru:
· Stanford University, una din cele mai prestigioase facultăți din lume, mai ales în domeniul IT
· Sediul unora din cele mai puternice companii IT: Hewlett-Packard, VMware, etc.
· Este cunoscută ca un incubator pentru mici business-uri în domeniul IT. Din Palo Alto au pornit: Facebook, Apple, Google, Sun Microsystems.
La start, Android Inc. a fost o companie lansată de oameni de succes din domeniul IT, cu scopul de a crea “...device-uri mobile mai inteligente, mai conștiente de preferințele și locația utilizatorului lor” – Andy Rubin.
Anul fondării companiei este 2003, iar activitatea sa a fost ținută în mare parte în secret. Deși fondatorii erau oameni deja bine stabiliți în industria IT, compania a avut încă de la început probleme financiare, datorită muncii de R&D (research and development) pe care o desfășura fără să aibă în prealabil un produs la vânzare. Android Inc. întrunește întocmai descrierea unei companii IT startup:
· Companie cu o istorie limitată
· Companie se află în stadiul de dezvoltare(de aplicații, software, hardware, etc.) și de identificare de piețe.
Etapa Google
Dacă revizuim scopul celor de la Android Inc. (“...device-uri mobile mai inteligente, mai conștiente de preferințele și locația utilizatorului lor”), vom observa că acesta corespunde foarte bine modelului de business al Google. Device-uri inteligente care pot colecta foarte multe informații despre utilizatorul lor sunt o mană cerească pentru Google, care poate apoi vinde aceste informații firmelor de marketing.
Așadar, nu este o surpriză că proiectul Android Inc. a stârnit interesul Google. În anul 2005, s-a anunțat așadar achiziția de către Google a Android Inc.
Inițial, achiziția a părut să aibă ca scop facilitarea accesului la celebrul search engine pentru utilizatorii de gadget-uri mobile. Google a părut oarecum mulțumit să lase aceste zvonuri nefondate să circule.
Ceva mai târziu, adevăratul motiv al achiziției a părut clar. Google urma să intre pe piața device-urilor mobile – însă în calitate de producător (doar) de sisteme de operare mobile.
Google a continuat eforturile de dezvoltare prin cooptarea a diverși producători de hardware în proces, precum și a purtătorilor(furnizori de servicii de telefonie mobilă). În 5 noiembrie 2007, Google a oficializat aceste relații, prin lansarea Open Handset Alliance.
Membrii fondatori includ: Broadcom Corporation, Google, HTC, Intel, LG, Marvell Technology Group, Motorola, Nvidia, Qualcomm, Samsung Electronics, Sprint Nextel, T-Mobile și Texas Instruments. Mai târziu se vor alătura nume precum: ARM Holdings, Atheros Communications, Asustek Computer Inc, Garmin Ltd, Huawei Technologies, PacketVideo, Softbank, Sony Ericsson, Toshiba Corp, și Vodafone Group Plc.
În aceiași zi, Open Handset Alliance a anunțat primul său produs, Android OS, al cărui kernel este bazat pe Linux 2.6 Kernel(open source). Conform lor, produsul urma să fie un sistem de operare open-source, upgradabil și customizabil. În cea mai mare parte, aceste așteptări au fost îndeplinite. În general, Google dezvoltă în secret codul sursă în colaborare cu un producător de hardware, apoi, odată acel produs “cap de linie” codul sursă este eliberat comunității pentru a fi implementat pe alte device-uri. Micile excepții de la această regulă au fost motivate de Google prin instabilitatea codului, care ar fi dus la ieșirea pe piață a unor produse care ar fi adus prejudicii mărcii Android OS.