miercuri, 30 noiembrie 2011

Greşeli frecvente în promovarea pe Facebook

După cum spuneam şi în articolele precedente, pagina de Facebook pare că a devenit nelipsită din strategia de promovare online a unei companii, fiind un mod indispensabil de a se face cunoscută într-un timp foarte scurt, totodată reuşind să obţină valoare din mediul online. Pentru un număr mare de afaceri interacţiunea prin social media nu mai este o problemă de necesitate ci de politică de marketing.

Totuşi, nu trebuie “să ne culcăm pe o ureche” crezând că dacă ne creăm o pagină de Facebook pentru afacerea noastră o să avem un succes garantat. Dimpotrivă, ne putem crea singuri o imagine proastă în rândul clienţilor sau a potenţialilor clienţi dacă nu acodăm suficientă atenţie acesteia. Pentru că ori nu avem o persoană cu destulă experienţă, ori nu cunoaşte nişte bune practici ori este la început, se fac greşeli. În acest sens m-am gândit să scot în evidenţă greşelile care apar frecvent în cadrul acestui tip de promovare pentru ca de acum încolo să le putem evita.

O primă greşeală este să facem promovarea prin profil. De ce credeţi? Vin acum şi cu explicaţia. Mai tot timpul oamenii interacţionează cu zeci de brand-uri, care le plac sau nu. Oamenii interacţionează de asemenea zilnic cu alţi zeci de oameni, la fel, pe care îi plac sau nu. Oamenii au de ales în de a fi prieteni cu alţi oameni sau nu, însă au de ales între a fi clientul unui brand sau nu. Profilele sunt pentru oameni şi paginile pentru entităţi sau personalităţi publice. Nu poţi fi prieten cu un brand. Un brand poate avea o atitudine prietenoasă dar nu poate dezvolta o relaţie de prietenie fizică cu un om. Aceeaşi logică din viaţa reală se aplică în general şi în mediul online.

Dacă îţi faci un profil, înseamnă că este un cont personal, că eşti o fiinţă umană care caută mai întâi să adune nişte prieteni pe reţea, care caută să avanseze încet, dar bazată pe o oarecare logică socială şi urmează paşii logici ai socializării. La început îţi adaugi nişte poze, îţi completezi detaliile personale, îţi spui preferinţele, îţi pui şi link-urile care duc înspre website-ul tău/ blog-ul tău sau orice link care reprezintă o legătură către tine, o sursă de informaţii care stă la dispoziţia celor care vor să intre în contact cu tine. Ai o limita de maxim 5000 de prieteni.

Pagina iţi permite un număr nelimitat de fans (nu mai sunt friends, sunt fani) , însă felul cum abordezi pagina este apropiat de felul cum abordezi un profil. Trebuie să ai update-uri relevante, care să ofere o oarecare satisfacţie fanilor tăi. Trebuie să cauţi să stabileşti un dialog, astfel încât să te foloseşti de resursa umană ce îţi urmăreşte update-urile.

Aşadar, dacă esti o persoană, creează un profil, dacă aduni 5000 de friends, poţi să îţi extinzi reţeaua cu o pagină de Facebook. Dacă promovezi o afacere, creează o pagină, adaugă la administratori mai multe persoane ce se pot ocupa de fan page-ul tău. În oricare din cazuri, este important dialogul între tine ca entitate şi cel care te urmăreste, friends sau fan.

O a doua greşeală este să organizezi multe consursuri doar ca să atragi mulţi fani. Este bine să faci concursuri şi să-i premiezi pe cei care sunt ataşaţi de brand-ul tău, dar cred că este o greşeală mare să crezi că dacă faci concursuri o să atragi multe persoane care o să se ataşeze de brand-ul tău. Foarte mulţi dintre cei care sunt fani ai paginii tale, foarte probabil, aşteaptă următorul concurs ca să se înscrie. Nu au niciun fel de contribuţie de-a lungul evoluţiei paginii tale de Facebook şi nici nu îţi consumă produsul sau nu îţi utilizează serviciul.

O altă greşeală cred eu că este să-i faci pe oamenii care intră pe site-ul tău să dea click şi pe pagina ta de Facebook, urmând ca apoi să-i faci să devină fani. Dacă devin fani, nu înseamnă că îţi devin şi clienţi făcând comenzi. Ei aşteaptă de fapt să comunice cu tine, cel din spetele brandului, pentru a afla răspunsul la întrebările lui, iar tu îl minţi în acest fel nerăspunzându-i, ci doar aştepţi să-ţi mai dea o comandă.

Nu fă greşeala să aştepţi să-ţi cadă din cer comanzile doar uitându-te la pagina ta. Trebuie să fii acolo prezent şi să interacţionezi cu oamenii în permanenţă nu doar să postezi azi ceva, mâine nimic, poimâine mai pui o poză şi aşa mai departe. Deci, fii alături de fanii tăi împrospătând în permanenţă pagina ta de Facebook.

Dacă ai ţine cont de greşelile pe care le-au făcut alţii, evitându-le, promovarea pe Facebook ar putea fi ceva de efect. Dacă crezi că nu te pricepi, mai bine alege un om pasionat de brand-ul tău care va putea să facă lucrurile cu pasiune şi cu gândul la reputaţia ta şi a brand-ului tău.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu