miercuri, 30 noiembrie 2011

Marketing prin e-mail ( partea a III-a)




Multe companii sunt rezervate în ceea ce priveşte e-mail marketingul din cauza mediatizǎrii incorecte în ceea ce priveşte spamul şi publicitatea. Oamenii au o impresie greşitǎ în legǎturǎ cu marketingul prin e-mail şi cred cǎ pentru a-şi promova afacerile, aceastǎ metodǎ reprezintǎ un spam, ceea ce nu este deloc adevǎrat. Principala ţintǎ a marketingului prin e-mail este creştera vânzǎrilor şi tot odatǎ si atragerea unui numǎr mai mare de persoane care acceaseazǎ site-ul firmei. O sǎ enumǎr în continuare câteva aspecte care duc la o bunǎ funcţionare a marketingului prin e-mail:
  •   Fiecare companie interesatǎ de acest marketing direct poate sǎ işi aleagǎ clienţii;
  •   Ajutǎ fiecare firmǎ la vânzarea direct a afacerii; 
  •   Fiecare firmǎ poate sa-şi formeze cu clienţii ei o relaţie de încredere; 
  •   Încurajeazǎ loialitatea clienţilor
  •   Se poate realiza şi utiliza o bazǎ de date şi segmentare precum şi alte tehnici de îmbunǎtaţire a transmisiei de e-mail.

Nenumǎrate afaceri mici trimit zilnic sute de mii de e-mailuri. Dacǎ ar fi sǎ facem o analizǎ a acestora, ne-am da foarte repede seama cǎ se împart în doua categorii: cele care ies in evidenţǎ şi cele în întregime invizibile (din fericire, odatǎ cu îmbunataţirea filtrelor de spam, acestea nu ne mai umplu casuţele de mail). Pentru cǎ a devenit o parte integratǎ a activitǎţilor de comunicare şi pentru cǎ volumul de adrese de e-mail a crescut, exploatarea marketingul prin e-mail ca instrument de marketing a luat o amploare mare. Se dovedeşte a fi un instrument de marketing de succes în mâinile practicienilor responsabili, iar marea majoritate a organizaţiilor folosesc acum e-mailul ca un canal de comunicare cheie.
Nivelul activitǎţilor de email marketing continuǎ sǎ creascǎ, iar numǎrul de campanii trimise de asemenea. Majoritatea respondenţilor plǎnuiesc sǎ trimitǎ mai multe emailuri şi practic nimeni nu se aşteaptǎ sǎ trimitǎ mai puţin. Raţele de dezabonare, ca proporţie din volumul de trimiteri, sunt asteptate sǎ rǎmânǎ aceleaşi, dar asta presupune cel puţin o targetare mai buna în ciuda volumelor mari de emailuri.
În ultimii ani, piaţa online a înregistrat creşteri impresionante de utilizatori, motiv pentru care şi prezenţa companiilor a crescut, încercând sǎ creeze pentru useri o imagine a produselor şi serviciilor oferite. Deoarece fiecare companie are propriile metode şi strategii de dezvoltare a marketing-ului, lupta pentru atragerea celor mai mulţi clienţi nu este deloc uşoarǎ. Astfel cǎ ni se pun la dispoziţie câteva soluţii optime pentu creşterea traficului online a paginii web pe care o deţin firmele. Prezenţa companiei pe prima paginǎ a motoarelor de cǎutare şi optimizarea acesteia este o modalitate sigurǎ de a înregistra cât mai multe vizualizǎri şi implicit crearea unei pieţe ţintǎ din rândul utilizatorilor.
Utilizatorii unei pagini web sunt dispuşi sǎ primeascǎ informaţii noi cu privire la produsele şi serviciile unei companii în momentul în care sunt atraşi de ceea ce li se oferǎ, fie cǎ este vorba de oferte speciale, reduceri de preţ sau produse noi, necesitatea informǎrii apare doar în momentul în care clientul este deplin mulţumit de acestea. O modalitate nu tocmai pe gustul vizitatorilor este aceea de a fi stimulaţi sǎ îşi introducǎ adresa de e-mail pentru a ajunge la informaţiile necesare. Limitarea accesibilitǎţii unor informaţii doar pentru membrii paginii web sau abonarea la newletter determinǎ utilizatorii sǎ se autentifice. 

Cum se poate creşte numǎrul abonaţiilor la campaniile de e-mail?
Numǎrul abonaţilor se poate creşte prin buna coordonare şi eficientizare a urmǎtoarelor etape:
  • Organizarea unui concurs este soluţia eficientǎ de a atrage mai mulţi abonaţi, dar şi de a creşte angajamentul şi fidelitatea celor deja existenţi. Iar pentru a avea succes maxim în aceastǎ privinţǎ existǎ câteva trucuri de urmat: organizaţi un concurs incitant şi de scurtǎ duratǎ, astfel încât oamenii sǎ îşi doreascǎ sǎ se înscrie cât mai repede;
  •  Oferirea unui premiu cât mai atractiv. Şi ce este mai atractiv decât banii? Premiile în bani fac mai uşor cu ochiul, însa dacǎ vreţi ca şi brandul sǎ aibǎ ceva de câştigat, oferiţi ca recompensǎ propriile produse sau servicii.  
  • Promovarea concursului la maxim. Diseminaţi informaţiile privitoare la concurs în toate mediile posibile: pe website, pe blog, pe reţelele de socializare şi mobile, prin bannere de promovare pe alte site-uri. Doar astfel veţi creşte expunerea competitiei la un public cat mai larg.
  • Trebuie sǎ trimiteţi un e-mail de confirmare. Pentru a fi siguri cǎ adresele introduse sunt valide, solicitaţi confirmarea printr-un email specific.
  • Trebuie sǎ monitorizaţi angajamentul noilor abonaţi. Asta mai ales atunci când vǎ bucuraţi de o creştere foarte mare a inscrierilor. In general, ca urmare a concursului, rata înscrierilor creşte cu 30%. Dar se prea poate ca unii dintre noii abonaţi sǎ devinǎ inactivi dupǎ încheierea competiţiei, aşa încat este de preferat sǎ organizaţi din nou campanii menite sǎ creascǎ angajamentul abonaţilor. La fel de important este şi sǎ-i ştergeţi din lista pe acei abonati care nu oferǎ niciun fel de feedback.

   Am constatat cǎ, în ultima perioadǎ, tendinţa generalǎ de restricţionare a bugetelor datoritǎ crizei economice a fǎcut posibilǎ orientarea dinspre media clasic cǎtre marketingul direct online, respectiv marketingul prin e-mail, pentru cǎ este nevoie de costuri reduse şi rezultate rapide. O companie de marketing prin e-mail este un proces complex care trebuie sǎ parcurgǎ o serie de etape vitale pentru succes.
    Stiaţi cǎ majoritatea utilizatorilor de internet îşi verificǎ corespondenţa pe e-mail cel puţin o datǎ pe zi? Conform ultimelor studii din domeniu, clienţii preferǎ sǎ afle despre produsele şi serviciile unei firme prin e-mail, mai mult decât in orice alt mod.
Obiectivul principal în e-mail marketing este ca prin informaţia trimisǎ sǎ se livreze un mesaj folositor sau potenţial folositor. Cu cât mesajul este mai adaptat persoanei în cauzǎ, cu atât suntem mai aproape de dialog şi ne depǎrtam de irelevanţa şi partea agasantǎ a acestui contact. 

Aşadar, cei care doresc sǎ îşi promoveze produsele prin e-mail marketing, nu ignoraţi imensele avantaje oferite de o companie profesionlǎ!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu