joi, 1 decembrie 2011

Comerț online(partea a3-a)

Modele de comerţ electronic

Atunci când se doreşte demarararea unei afaceri pe Internet, trebuie stabilit cu mare atenţie modelul afacerii. Există deja multe modele pentru derularea afacerilor pe Internet.
Acestea pot fi clasificate în funcţie de numărul de furnizori, prestatori de servicii către clienti, astfel:
− unu - către - unu (e-shop)
− mai mulţi – către - unu (e-mall)
− mai mulţi – către - mai mulţi (e-licitaţie)

Comertul electronic se poate desfăşura graţie diferitelor aplicaţii dezvoltate pe internet. Pot fi identificate 8 tipuri semnificative de comerţ electronic:
- magazin electronic (e-shop);
- aprovizionare electronică (e-procurement);
- magazin universal electronic (e-mall);
- piaţa unui tert (3rd party marketplace);
- licitaţie electronică (e-auction);
- comunităţi virtuale (virtual communities);
- furnizor de servicii cu valoare pentru canale de comerţ electronic;
- platforme de colaborare;
- brokeraj electronic.

· Magazinul electronic ( e-shop) - Ideea de bază a comertului electronic este aceea de a transpune afacerea fizică, materială, în pagina de Internet. Acesta este gestionat de către o companie pentru marketingul şi vânzările propriilor servicii sau produse.

Principalele caracteristici ale comerţului electronic sunt:

- asigură o viteză ridicată de derulare a tranzacţiilor
- permite accesul la noi segmente de piaţă
- conferă o flexibilitate crescută politicilor comerciale
- determină reducerea costurilor de aprovizionare, de distribuţie, de promovare
- implică simplificarea procedurilor de tranzacţionare
- contribuie la creşterea competitivităţii la nivel de firmă şi implicit de ţară
- determină creşterea valorii tranzacţiilor prin stimularea cumpărătorilor

- oferă posibilitatea de a configura produse sau servicii şi de a vedea imediat preţurile reale ale acestora, în comparaţie cu preţurile mai multor ofertanţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu