joi, 1 decembrie 2011


III.Aprecierea si succesul website-ului Jack Daniel’s

Organizaţiile şi persoanele fizice publică site-uri pe Internet din nenumărate motive, iar acestea influenţează în mod decisiv felul în care site-ul este prezentat, ca şi importanţa relativă a diverselor elemente de conţinut. Astfel, un site poate fi publicat pe Internet în primul rând pentru a servi la prezentarea unui organizaţii, sau pentru a genera profit, educativ sau pur şi simplu pentru amuzament.

Unul dintre cele mai importante aspecte al oricărei campanii de marketing este determinarea gradului de reuşită al acesteia. Acest lucru este mult mai facil în Internet decât în economia reală, pentru că mediul digital permite un control strict şi în timp real al tuturor operaţiunilor desfăşurate online. În fapt, există atât de multe modalităţi de măsurare a succesului în Internet, încât alegerea celor mai relevante poate reprezenta o adevărată problemă pentru firma Jack Daniel’s.

Există o mulţime de servicii automatizate în Internet, care pot furniza o mulţime de informaţii legate de succesul activităţii unui site. Plecându-se de la simpla evaluare a utilităţii site-ului, spre exemplu Eyetools, Inc. (www.eyetools.com) permit testarea paginilor unui website din perspectiva aranjării informaţiilor în pagină. Mai exact, pentru fiecare element al unei pagini testate, se poate determina gradul în care este solicitată atenţia unui vizitator pentru vizualizarea sa!

SiteAngel, un serviciu oferit de BMC Software (www.bmc.com), permite persoanelor care doresc să-şi testeze site-ul crearea unor scenarii tipice de acces, serviciu înregistrând toţi paşii corespunzători, incluzând spre exemplu click-urile mouse-ului, parolele utilizate, chiar şi numerele cărţilor de credit, pentru a testa de exemplu procesul de cumpărare online, încercând să determine eventualele probleme cu care utilizatorii site-ului se confruntă, probleme care ar putea fi remediate de clienţi.

Bobby (http://bobby.watchfire.com/bobby/html/en/index.jsp) reprezintă un caz aparte în lumea serviciilor de testare automatizate, aria sa de interes fiind facilităţile oferite de paginile analizate pentru vizitatorii cu dizabilităţi care îi împiedică să acceseze anumite elemente ale paginilor de interes pentru restul vizitatorilor. Un posibil exemplu îl constituie persoanele care nu pot percepe întregul spectru al culorilor, sau persoanele cu dizabilităţi audio, persoanele care suferă de crize de epilepsie (s-a demonstrat că textele care clipesc intermitent pot declanşa crize de epilepsie!), şi aşa mai departe.

Succesul unui website în Internet, aşa cum am mai arătat, se măsoară prin afluenţa de vizitatori, iar în mod ideal, prin volumul vânzărilor realizate. Natura subiectivă a comunităţii umane care vizitează săptămânal acest mediu de interacţiune virtual face imposibilă formularea unor reguli şi standarde absolute şi finale în ceea ce înseamnă realizarea paginilor web, dar, aşa cum am arătat în capitolele anterioare, anumite practici pot duce la o probabilitate mai mare de succes, aşa cum au demonstrat nenumărate cazuri practice. Se spune ca Internetul seamănă destul de mult cu un târg, se găseşte orice pentru oricine, dar cele mai importante persoane sunt audienţa dumneavoastră ţintă, acel segment al utilizatorilor Internet pe care doriţi să-i transformaţi în vizitatori, şi eventual cumpărători.

Aprecierea unui website se poate realiza fie prin iniţierea unui studiu printre utilizatorii săi, fie prin utilizarea unui serviciu specializat. Astfel, există o serie de servicii specializate, care vor măsura existenţa unor probleme grave din punctul de vedere al utilizatorilor pe site-ul analizat, precum existenţa hiperlegăturilor nefuncţionale, poze sau elemente active (butoane, meniuri) referite care nu pot fi regăsite în Internet, şi în consecinţa nu se vor încărca în browserele vizitatorilor site-ului, inducând în rândul acestora frustrare şi o impresie de neseriozitate faţă de site-ul accesat, respectiv timpul de încărcare la nivelul fiecărei pagini, o altă sursă majoră de insatisfacţie în rândul vizitatorilor.

Astfel de companii, precum Audit.Blossom (www.blossom.com), NetMechanic (www.netmecanic.com) sau Internet Marketing Group (www.internemarketinggroup.com). În general, evaluarea unui site din Internet se face pornindu-se de la o serie de criterii generale, fiecare bucurându-se de o analiză profundă şi independenta din partea specialiştilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu