vineri, 2 decembrie 2011

3 puncte importante de atins in marketingul social

Marketingul social este un mod de conectare cu o comunitate sau chiar mai mult, o unealta de crearea a unei comunitati / culturi. In ambele cazuri totul se invarte in jurul unui brand care si-a propus construirea unei imagini puternice si de succes. Acest lucru se realizeaza prin crearea si sustinerea de relatii emotionale cu consumatorii, astfel incat acestia in mod natural simt nevoia de a imprastia persoanelor cunoscute lor, informatii pozitive referitoare la respectivul brand.

Formula de succes in marketingul social cuprinde 3 puncte principale care pot fi setate ca si obiective atunci cand o companie se lanseaza in marketing social. Acestea sunt:

1. Dezvoltarea relatiilor interpersonale

2. Crearea de conexiuni emotionale

3. Nivel inalt de satisfacere a cosumatorilor


1. Dezvoltarea relatiilor interpersonale

Pentru a reusi sa construiesti fidelitate pentru un brand, consumatorii trebuie sa fie implicati in acest proces. Adica, cel mai simplu, trebuie sa exista comunicare directa cu acestia, conversatiile fiind extrem de folositoare. Marile branduri au reusit sa atinga un mare succes implicandu-se in comunitatile din jurul lor si astfel fiind mereu la curent cu ce gandesc clientii lor.

Dezvoltarea unei comunitati se bazeaza pe schimbul de informatii intre persoane cu aceleasi interese, astfel nu este de mirare ca subiectele practicate in marketingul social se leaga de lucruri cunoscute de toti membrii (stiri locale, evenimente sportive sau culturale, actiuni de caritate etc.). Cu alte cuvinte calea cea mai sigura de a arata ca faci parte dintr-o comunitate este preluare de initiative cu efecte pozitive asupra acesteia. Cauzele sociale care pot fi subiectul unei astfel de implicari sunt numeroase, important este sa se refere la ceva de care comunitatea respectiva este pasionata fiindca castig trebuie sa fie de ambele parti, altfel nu exista motivare.

Modul in care compania trebuie sa se comporte in marketingul social este unul cat se poate de autentic. Exprimarea opiniei in discutiile legate de chestiuni uzuale nu duce decat la deschiderea consumatorilor si imprietenirea cu ei, lucru care se si doreste de altfel prin astfel de marketing.


2. Crearea de conexiuni emotionale

Principalele tipuri de conexiuni emotionale care trebuie create pentru a ajunge la un succes garantat in marketingul social sunt:

angajati – comunitate

angajati – angajati

comunitate - comunitate

Acestia sunt partile implicate in realizarea marketingului social si orice tip de relatie inter sau intra care se formeaza intre acestia poate avea anumite efecte asupra modului in care se vor indeplini sau nu obiectivele dorite.

Nivelul de comunicare indicat nu este neaparat doar cel de adresare catre intreaga comunitate, ci trebuie sa se extinda si in relatiile separate cu fiecare individ in parte. Asa este cel mai simplu sa se creeze cel mai inalt nivel de relatii, adica cel care implica conexiuni emotionale.

Aici sunt cateva idei care pot fi implementate in vederea formarii de conexiuni emotionale:

- Organizarea de intalniri propriu-zise cu muzica, mancare si jocuri

- Implicarea celor mai activi membri, cerandu-le opinia in legatura cu rezolvarea unor probleme sau oferindu-le invitatii speciale la anumite evenimente

- Trimiterea de mesaje personalizate membrilor (ex: felicitari de ziua lor)

- Realizarea de traininguri angajatilor care se ocupa cu marketingul scocial pentru asigurarea nivelului personal dorit in relatia cu comunitatea

- Compasiunea si solidaritatea aratata membrilor comunitatii este intotdeauna binevenita.

Exemple de intrebari care stabilesc relatii emotionale pot fi urmatoarele:

- Cand erai copil ce iti doreai sa faci cand vei fi mare?

- Cum te simti cand copilul tau vine acasa un cu o nota de 10?

- Daca ai putea sa faci un lucru fara a exista sansa de greseala, care ar fi acela si de ce?

- Ce te face sa sari in sus si sa tipi de bucurie?

Bineinteles ca exista mii de alte intrebari care pot fi puse cu scopul de a incepe conversatii bazate pe emotii, dar ideea de baza este ca oamenii care pariticipa la acestea sa se simta bine vorbind despre temele respective.

Inca un detaliu bine de retinut este faptul ca nu este suficient doar a se arunca o astfel de intrebare, ci participarea la discutiile survenite reuseste sa atinga scopul initial de a realiza conexiuni emotionale.

3. Nivel inalt de satisfacere a cosumatorilor

Crearea relatiilor de lunga durata cu consumatorii se realizeaza in special prin oferirea acestora un nivel inalt de satisfactie.

Cateva metode prin care se poate atinge acest de-al 3-lea punct al unui marketing social reusit, pot fi cele care urmeaza:

- Diferentierea fata de ceilalti competitori prin modul deosebit de tratare al clientilor

- Memorarea de informatii specifice fiecarui client in parte. Prin fiecare vizita pe care o face un client se poate afla ceva nou despre el, iar centralizarea acestor informatii este o metoda de retinere a acestora, pentru folosirea lor in viitoarele ocazii oportune.

- Oferirea de zambete este un lucru foarte simplu care reuseste sa schimbe sensul lucrurilor in directii pozitive

- Politetea pare sa nu mai fie la moda, dar de fiecare data cand este folosita reuseste sa ne transpuna intr-o stare parca superioara

- Generozitatea sincera se gaseste foarte greu si este apreciata cu mult drag cand este intalnita

- Crearea unui buget directionat strict catre obiectivul de satisfacere al consumatorilor

- Realizarea unei culturi organizationale bazata pe satisfacerea clientului

- Analizarea activitatii de satisfacere a clientilor la perioade de timp bine stabilite

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu