joi, 1 decembrie 2011

Mobile banking

Competitia dintre banci a ajuns atat de apriga, incat cele mai multe dintre ele se folosesc de orice mijloc pentru a isi fideliza clientii sau a atrage unii noi. Am cautat din curiozitate sa vad daca exista banci care au conturi pe facebook. Bifat. Pe facebook pe langa faptul ca se ofera informatii despre cele mai recente activitati si programe sustinute de banca, exista pagini unde clientii adreseaza intrebari unor reprezentanti ai bancilor si primesc raspunsuri. Pentru mine asta inseamna o mare economie de timp.

De cativa ani a aparut si internet banking-ul, care are numeroase avantaje pentru banci, dar si pentru clienti. Spun asta pentru ca stiu multe persoane care merg la banca doar in cazuri exceptionale pentru ca isi platesc facturile online, pot realiza diverse alte tranzactii online sau vizualiza situatia contului mult mai usor decat stand la coada in fata unui ghiseu.
E deja cunoscut cum functioneaza internet banking-ul: prin intermediul unui digipass la unele banci (+nume de utilizator, pin si parola) sau doar pe baza unui nume de utilizator si a unei parole la alte banci. Ce am observat eu zilele trecute accesand acest serviciu a fost ca nu doar calculatorul te ajuta sa faci internet banking, ci mai nou si mobilul sau smartphone-ul ca sa fiu mai exacta. Pe prima pagina a siteului de internet banking al bancii a carei clienta sunt, am citit urmatorul mesaj, dupa ce m-am autentificat: “Vrei sa transferi bani, sa afli cursul valutar sau sa-ti verifici conturile – totul instant, de pe smartphone-ul tau? Alege o aplicatie de mobile banking la fel de “smart” ca telefonul tau! Descarca-ti aplicatia Raiffeisen Smart Mobile din App Store sau Android Market si vei avea banca la un “touch” distanta.”

Si mai jos erau descrise toate serviciile la care aceasta aplicatie iti ofera acces: vizualizare conturi personale, tranzactii active, realizarea de operatiuni intre conturile proprii, vizualizarea istoricului tranzactiilor, locatiile celor mai apropiate banci si ATM-uri s.a. Aplicatia este gratuita si poate fi accesata si de pe alte tipuri de telefoane care au internet mobil.
Nu doar Raiffisen Bank a profitat de cresterea gradului de utilizare a mobilelor, ci si BCR dezvolta in prezent o platforma de internet banking pentru telefoanele mobile, in urma unor teste realizate cu 500 dintre clientii utilizatori ai acestui serviciu.

Si clientii Volksbank pot folosi telefonul mobil pentru a efectua: transferuri de sume intra si interbancare in RON si alte monede, schimburi valutare, constituiri/denuntari depozite, vizualizari ale soldurilor, istoricul tranzactiilor efectuate. Alte banci care ofera acest serviciu sunt: Romexterra Bank si BRD, care colaboreaza cu cei de la Orange in acest sens (deci doar utilizatorii de cartele/abonamente in reteaua Orange pot avea acces la internet banking pe mobil).

Cat costa serviciul de mobile-banking? Bancile ai carei clienti platesc un abonament pentru serviciile de mobile-banking sunt Raiffeisen, cu o taxa lunara este de 4 lei, Volksbank -abonamentul acestui serviciu este de 1 euro/luna si BCR – 12 dolari/an. La acestea se adauga alte tarife pentru transferuri intra/interbancare s.a. In cazul bancii Romexterra nu exista o taxa lunara, doar comisioanele aferente diverselor operatiuni.

Serviciul mobile banking prezinta o siguranta sporita a tranzactiilor, bazandu-se pe tehnologii moderne care respecta cerintele de securitate necesare pentru transferurile electronice de fonduri. Insa nu cred ca va inlocui prea curand internet banking-ul accesat de pe PC deoarece este mai dificil de utilizat si nu acopera toate segmentele de consumatori (nu toti avem internet pe mobil sau smartphone-uri).

Surse:
http://www.efinance.ro/articol.php?id_revista=201101&id_sectiune=ebanking&ordine_sectiune=1
http://www.businessmagazin.ro/actualitate/raiffeisen-bank-lanseaza-aplicatia-de-smart-mobile-banking-8925050

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu