joi, 1 decembrie 2011

Pop-up art.3


Cum fac bani din pop-up-uri?

            Dacă în articolel trecute am discutat despre ce sunt reclamele de tip pop-up, despre avantajele și dezavantajele pe care le prezintă aceste sau chiar despre disignul acestora, în articolul de astăzi vom vorbi despre cu ce mă ajută pe mine, ca deținător al unui site sau blog, aceste reclame.
            Fără să luăm în calcul opinia utilizatorilor de internet despre astfel de reclame, putem vedea că o astfel de reclamă ne poate ajuta să obținem venituri fără a face aproape nimic.
            Pentru a face bani din reclame de tip pop-up există mai multe posibilități:
1)     Reclama Directa
Tipul acesta de reclamă se referă la acele reclame pe care le afișați la comandă. Asta înseamnă că sunteți plătit direct de către cel care dorește să cumpere spațiu publicitar pe website-ul Dvs. Sincer să fiu cumpărătorii sunt greu de găsit (mai ales la noi în țara) dar nu imposibil. Dorințele cumpărător sunt în general: numărul de vizitatori mare și/sau nișă website-ului (să corespundă cu produsul sau serviciul pe care cumpărătorii îl oferă).

2)    Reclamele CPM (Cost per Mile)
Reclamele  de tip CPM reprezintă acel tip de reclame în care tu, ca deținător al unui website, ești plătit pentru a afișa reclama respectivă (banner sau text) de 1000 de ori. cu alte cuvinte pagina pe care este afișată reclama trebuie să aibă 1000 de vizite (nu vizitatori). Costul nu este foarte ridicat pentru acest tip de reclamă. În general se oferă sume între 0.5$ și 5$ per 1000 vizite. După cum v-ați dat seama succesul unui astfel tip de reclamă depinde numai de numărul de vizite. Iată mai jos câteva rețele ce oferă acest tip de reclame:   
·         BurstMedia
·         Value Click
·         Tribal Fusion
·         Advertising.com
·         Right Media
·         Casale Media

3)    Reclame PPC (Pay per Click)
Reclamele PPC reprezintă acel tip de reclamă (banner sau text) în care tu, ca deținător al unui website, obții profit doar dacă cineva face click pe aceste reclame. Profitabilitatea acestui tip depinde de numărul de vizitatori pe care îl ai, de CTR (click trough rate) și de CPC (cost per click). CTR-ul depinde în general de designul paginilor și de poziționarea reclamei (vizibilă cu/fără scrool down). CPC-ul pe de altă parte depinde de nișa website-ului. Câteva nișe profitabile sunt: anunturile, chestiile gratis și știrile. Iată câteva dintre rețele de reclame ce pun la dispoziția Dvs. tipul PPC:   
·         Google Adsense
·         Yahoo! Publisher Network
·         Chitika
·         BidVertiser

Deasemenea pentru a putea colabora cu firmele specializate în promovare pe internet cum sunt cele menționate in cazul reclamelor de tip PPC sau CPM, nu este suficient doar să deținem un site sau un blog. În acet caz pentru a fi luați în seamă și pentru a putea începe colaborarea trebuie ca site-ul nostru să înregistreze și un anumit trafic, iar cand spun asta spun că traficul necesar este de cel puțin 50000 vizitatori lunar. Așa că deși la prima vedere este ușor de a obține bani din reclame pop-up, nu este așa simplu de îndeplinit condițiile cerute de firmele specializate.
În cazul în care îndeplinim toate condițiile și putem începe colaborarea, e bine de știut că astfel de reclame pot veni în diferite forme. Astfel putem avea reclame CPM, PPC, pagini cu anunțuri și chiar sondaje de opinie, ppentru care se plătește de la 0.5-5$ pentru o mie de vizualizări. O altă formă, foarte interesantă pe care reclamele de tip pop-up o pot lua sunt reclamele audio. Așa cum îi spune si numele, o astfel de reclamă are la bază un fisier audio, care pornește în momentul în care un vizitator accesează un site. Din punctul meu de vedere astfel de reclame pot fi cele mai profitabile, deoarece sistemul de plata unul PPP (pay per play) iar costul este între 4 și 6 $ pentru o mie de audiții, deci este mai mare decât în celelalte cazuri.

În speranța că informațiile și sfaturile mele v-au fost utile, vă urez un trafic cât mai mare pe site-urile și blogurile dumneavoastră, și spor la bani!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu