joi, 1 decembrie 2011

CERCETARI DE MARKETING ONLINE (3)




În articolul de săptămâna trecută am adus în discuţie posibilitatea de a crea chestionare care să poată fi completate online, evidenţiind avantajele dar şi dezavantajele acestora. Astăzi vom aduce în discuţie utilitarul Google Docs, care oferă posibilitatea realizării unor astfel de chestionare.

Google Docs este o aplicaţie web care permite oricărui utilizator ce deţine un cont de Google să creeze şi să editeze documente, foi de calcul sau prezentări. Avantajele folosirii Google Docs în raport cu pachetele obişnuite cum ar fi Microsoft Office sunt multiple.


Primul şi poate cel mai important avantaj este că aplicaţia este gratuită. Apoi, deoarece nu trebuie să fie instalată sau descărcată, aplicaţia poate fi accesată de pe orice calculator cu conexiune la Internet, indiferent de sistemul acestuia de operare. În plus, datorită faptului că fişierele sunt stocate online, nu numai că putem avea acces la ele oricând şi de oriunde, dar nici nu mai trebuie sa ne facem griji cu privire la o posibilă defectare a calculatorului sau a unităţii hard-disk.

De asemenea, cu această aplicaţie pot fi deschise si editate majoritatea tipurilor de fişiere, nu numai cele create cu ajutorul Google Docs, deoarece sunt recunoscute formatele cele mai populare, precum DOC, XLS, PPT, ODT, ODS, RTF, CSV. Ba chiar şi fişierele create în Google Docs pot fi salvate cu aceleaşi extensii sau chiar HTML.

Printr-o singură invitaţie trimisă prin email se poate oferi acces altor utilizatori să editeze sau să vizualizeze fişierele salvate în Google Docs. Iar acelaşi document poate fi editat simultan de mai mulţi utilizatori, rezultatele putând fi văzute în timp real, fără a fi necesar sa se dea „refresh”.
Ceea ce ne interesează pe noi pentru cercetările de marketing este faptul că aplicaţia Google Docs oferă şi posibilitatea de a crea chestionare online, care presupun, în afară de avantajele generale enumerate mai sus, şi existenţa altor facilităţi.

Scrierea chestionarelor este foarte uşoară, fiind accesibilă oricărui utilizator deoarece nu cere cunoştinţe de programare. Pentru fiecare întrebare a chestionarului se poate alege tipul acesteia în funcţie de modul in care trebuie răspuns la ea: text, paragraf de text, răspunsuri unice (care sunt de fapt butoane radio, ceea ce înseamnă că întrebarea este cu răspuns unic), casete de selectare (checkbox, adică întrebare cu răspunsuri multiple), lista derulantă, scala sau grila.









Şi aspectul chestionarului poate fi particularizat deoarece există diferite opţiuni de formatare a textului, dar şi diferite teme ce-i pot fi aplicate şi care îi dau aspectul unei pagini web. După ce a fost finalizat, chestionarul poate fi trimis pentru a fi completat prin distribuirea link-ului prin e-mail sau site-uri de socializare, ori prin inserarea chestionarului într-un website prin intermediul codului HTML.

După completare, răspunsurile date de fiecare persoană sunt înregistrate (indiferent de modalitatea în care chestionarul a fost distribuit), iar statisticile pot fi accesate printr-un singur click, fiind afişate direct sub forma unor grafice.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu