miercuri, 30 noiembrie 2011

Cum sa promovezi firma pe Facebook

Facebook este o platforma de socializare care a fost fondata in februarie 2004 si care ajuta foarte mult companiile in promovarea imaginii, dar si a produselor si serviciilor oferite. Prin aceasta modalitate compania obtine un schimb de informatii cu lumea reala prin realizarea de conexiuni sociale. (conform cu http://mashable.com/follow/topics/facebook/) Facebook utilizeaza un algoritm care asigura cele mai relevante informatii pentru utilizatorii sai. Relevanta acestui continut este influentata de o serie de factori, inclusiv de cat de multe like-uri, share-uri, comment-uri ai. Conform cu http://www.money.ro/cum-sa-ti-setezi-pagina-de-facebook-a-companiei-tale_974146_slide2.html Voi incerca sa expun cateva idei pentru a sti cum se creaza o pagina buna pe Facebook. Primul pas este sa apesi butonul Create page si sa alegi categoria paginii pe care doresti sa o realizezi. In cazul nostru poate fi vorba de Company, Organization or Institution sau Brand or Product(acestea sunt categoriile din care poti selecta). De asemenea, sunt foarte importante informatiile pe care le introduci cu privire la nume, adresa, numar de telefon. Dupa respectarea acestor pasi se apasa butonul Get started si se incepe adaugarea de poze si alte detalii care sa prezinte interes pentru publicul tinta. Pasul urmator presupune incarcarea de poze reprezentative precum logo-ul firmei sau alte caracteristici prin care se diferentiaza aceasta fata de mii de alte firme de pe Facebook. Un aspect pe care il mentionez(nu intamplator pentru ca si eu am patit-o) este ca poza nu trebuie sa depaseasca 4 MB. Gata! Pagina a fost postata pe Facebook…Si ce? Nu ai prieteni, deci nu stie nimeni de tine. Tocmai de aceea trebuie sa trimiti recomandari si invitatii unui segment vizat( in acest mod faci click pe butonul Suggest your friends). De asemenea, o alta varianta de a iti face prieteni care sa afle de pagina firmei tale presupune importarea de contacte din email. Astfel, cei cu cont de Facebook vor primi o invitatie de a urmari pagina firmei tale. Dupa finalizarea acestor etape este timpul sa devii activ pe Facebook, adica sa postezi diverse informatii de interes pentru publicul vizat. Paginile de Facebook pot fi folosite pentru a anunta lansari de produse, oferte; orice pagina de acest gen trebuie sa contina linkul site-ului firmei deoarece si acesta constituie o modalitate de promovare online. Facebook ne ofera avantajul de a updata statusul paginii fie pentru toti prietenii, fie numai pentru o parte dintre ei. Acesta poate constitui un avantaj pentru firmele internationale care nu pot posta de exemplu un mesaj in limba romana pentru clientii potentiali sau efectivi din China. In ceea ce priveste postarea de linkuri pe pagina de Facebook a firmei, este o etapa simpla, usor de utilizat. Dupa ce copiati si atasati linkul, apasati Share si astfel il atribuiti fanilor firmei.(exemplu de pagina de Facebook a firmei Coca-Cola- http://www.facebook.com/cocacola?v=app_161193133389 ) Conform cu http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/6109/How-to-Create-a-Facebook-Page-Vanity-URL.aspx Oice firma care un numar mai mare de 25 de fani poate opta pentru crearea unui URL vanity. Acesta presupune crearea unui nume al paginii, iar URL-ul va fi de forma www.facebook.com/nume_firma. In acest fel firma poate fi gasita mult mai usor prin intermediul acestei retele de socializare. In cazul in care numele firmei este utilizat de altcineva, atunci trebuie sa gasiti un alt cuvant cheie care sa fie reprezentativ pentru firma. Pentru a monitoriza activitatea afacerii tale prin intermediul Facebook exista un instrument numit Facebook Insights. In acest mod poti obtine o serie de date statistice cu privire la impactul pe care il au informatiile transmise de tine catre fanii tai, catre publicul vizat. Promovarea la nivelul acestei retele de socializare se face gratuit, insa presupune o buna cunoastere a modului de utilizare. Este dificil sa se posteze manual pe peretele publicului tinta oferte si mai ales nu poti face asta deoarece se considera spam. Orice firma trebuie sa retina ca spam-urile sunt nepotrivte deoarece publicul este total reticent fata de acest tip de mesaje. Astfel, traind cu speranta ca reusesti sa iti cresti auditoriul nu faci decat sa creezi o imagine negativa. Tocmai de aceea exista variante de a posta informatii in mod automat pe peretele segmentului tinta. Fiindca am tot discutat in articolele anterioare despre blog, Facebook-ul ofera posibilitatea de promovare a acestuia printr-o modalitate foarte usoara, prin afisarea acestuia printr-o aplicatie speciala sau prin primirea de la vizitatorii tai a unui like.
Asa ca...pe data viitoare! Si spor la realizarea paginii de Facebook a firmei unde lucrezi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu