vineri, 2 decembrie 2011

Strategiile de marketing folosite de marile companii


Strategiile de marketing folosite de marile companii

M-am întrebat întotdeauna cum de o companie reușeste să ajungă opțiunea preferențială în mintea consumatorului. Voi discuta despre ce elemente comune folosesc companiile din top și cum le putem noi aplica în activitățile noastre pentru a atinge nivelul de atenție dorit.

Pentru început, voi discuta despre patru principii folosite de marile companii ce le-a ajutat să devină opțiunea preferențială în piața în care își desfășoară activitatea.

Primul principiu – The power of less – Puterea a mai puțin

Pâna acum nu a existat nici o eră în care să se poate face foarte multe lucruri într-un timp foarte scurt. De asemenea, nu a existat o eră în care să fim copleșiți de informații și sarcini, supraîncărcați de e-mail-uri și lucruri de văzut și citit, foarte stresați de către incredibilele cereri ale vieții noastre.

De ce Google este la nivelul la care este....Simplu.... Cel mai mare competitor al acestuia este Yahoo!. Câte butoane și informații are Yahoo! Pe prima pagină și câte Google?

Astăzi putem scrie numele unui compozitor într-un motor de căutare și într-o fracțiune de secundă putem găsi toată istoria acestuia, tot ce a compus, unde a facut școala, etc fără prea multe bătăi de cap. Uităm că în urmă cu 10 ani paginile web erau pline de text, liste lingi de propoziții subliniate, obisitor de urmărit. Căutând ceva pe internet era aproape imposibil. Nu exista un mod anume de a căuta ceva pe internet. Tot ce puteai face era să urmărești link după link în speranța de a găsi ceva util.

Cum funcționează Google?

În 1997, Lary Page și Sergey Brin, studenți la universitatea din Stanford, au dezvoltat printr-un proiect de cercetare, așa numitul concept Page rank , un algoritm matematic complex prin care le oferă paginilor web un rang în funcție de relevanță. Pagerank-ul poate spune despre importanța paginii web prin câte link-uri din exterior întrumă către ea și cât de importante sunt link-urile respective. Această invenție a transormat accesul în informație. Astfel au fost capabili să creeze un motor de căutare ce poate estima importanța site-ului web bazânduse pe legăturile de intrare.

Când facem o căutare pe Google nu căutăm internetul, căutăm în baza de date a Google sau indicele internetului. Acesta se face prin programe software numite paianjen – Pajanjenii încep prin accesarea câtorva pagini de internet, apoi urmăresc link-urile din paginile respective, urmând paginilie către care îndrumă acestea și așa mai departe până când se obține o foarte bună parte din informația de pe internet. Pentru a selecta informația dorită de utilizator, Google își pune următoarele întrebări: de câte ori conține această pagină cuvintele cheie, dacă apar cuvintele în titlu, dacă sunt încadrate, dacă sunt subliniate, dacă paginile respective conțin sinonime pentru cuvintele cheie,dacă este această informație într-un site de calitate superioară sau inferioară, care este pagerank-ul paginii respective. În final se combină toți acești factori pentru a produce un scor mediu al fiecărei pagini și a afișa rezultatele căutării, în aproximativ jumătate de secundă. Google se concentrează să trimită rezultate utile și imparțiale. Nu acceptă să fie plătiți pentru a pune reclame pe pagina principală, să fie actualizate mai des informațiile unor anumite pagini sau să crească numărul de vizualizări ale altor pagini. Doar câteodată se mai pot găsi după introducerea cuvintelor cheie câteva reclame în lateral dreapta și în partea de sus.

De ce este numărul 1?

Google a aplicat acest principiu – Putearea a mai puțin – a marginalizat restul opțiunilor accesibile utilizatorilor – Google weather, Google e-mail, Google maps, Google docs, etc și s-au concentrat asupra unui singur lucru – Bara de căutare, investind mare parte din energia pentru acest lucru. Practic vorbind, primul lucru pe care îl observă un utilizator accesând Google, este bara de căutare, astfel, Google este cel mai puternic motor de căutare de pe pământ. Bilioane de utilizatori folosesc Google pentru orice fel de informație. Misiunea companiei este aceea de a organiza informațiile lumii pentru a le face accesibile și utile. Proiectul unor studenți, conduce lumea internetului.

Similar cu Google – Apple are o istorie interesantă.

Apple a fost aproape de faliment înainte ca Steve Jobs să intervină în partea de conducere. Când acesta a preluat conducerea, a eliminat o grămadă din departamentele pe care se focusa Apple rezumânduse doar la cele esențiale, care, în opinia lui ar putea să scoată Apple din faliment și să o facă profitabilă. Astfel lucrurile în Apple sunt păstrate simplu și ușor de înțeles. Inclusiv site-ul lor este simplu, focusându-se pe produsele noi apărute sau informațiile noi, ce se găsesc în centru paginii, iar la începutul și baza paginii sunt navigațiile și alte informații.

Cel de-al doilea principiu este – Slightly – better syndrome

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu