joi, 1 decembrie 2011

Search Engine Marketing

Marketingul prin intermediul motoarelor de căutare (Search engine marketing) sau pe scurt SEM este o formă a marketingului digital, care are ca şi scop promovarea site-urilor web. Acest lucru este posibil prin ridicarea gradului de vizibilitate a acestora în paginile motarelor de căutare prin plata plasamentului, a includerii şi a publicităţii contextuale. Prin procesul de optimizare a motorului de căutare, conţinutul site-urilor este ajutat să obţină un rang mai mare în rezultatele căutării.

Motoarele de căutare au apărut în urma creşterii numărului site-urilor la mijlocul anilor 1990, având ca sop principal reducerea timpului de căutare în procesul de informare. Au constituit cea mai bună investiţie din domeniu la sfârşitul anilor 1990, când o serie de companii au înregistrat venituri record însă euforia nu a durat decât 3 ani. Astfel, marii jucători de pe piaţa digitală au considerat necesară crearea unr motoare proprii şi astăzi cei trei giganţi ai tehnologiei au dezvoltat cele mai cunoscute motoare de căutare Google, Yahoo şi Microsoft.

Şi în ceea ce priveşte SEM cele trei companii reprezintă vârful piramidei. Din 2006 SEM se dezvolta mai repede decât metodele tradiţionale de promovare şi chiar mai repede decât alte canale de marketing online. Cu toate acestea, datorită tehnologiei complexe de care depide şi faptului că marketerii au întâmpinat adevărate probleme în înţelegerea sistemului de operare, acestă modalitate de promovare a dat naştere unor agenţii specializate în marketingul prin motoare de căutare.

Motoarele de căutare sunt foarte importante pentru promovarea unui site deoarece reprezintă metoda de bază în procesul de informare cu privire la o companie şi produsele sau serviciile acesteia. Peste 90% din utilizatorii de internet susţin că utilizează motoarele de căutare pentru informare. Dacă o companie nu este înregistrată la un motor de căutare, unui potenţial client al acelei companii îi este imposibil să o găsească, dacă nu cunosc sau ghicesc adresa web. Şi chiar şi în cazul în care compania este înregistrată dar nu face parte din top 30 a rezultatelor căutării, utilizatorii nu vor căuta compania prea departe.

Pentru a optimiza poziţia în diferitele motoare de căutare trebuie înţeleasă metoda în care paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare sunt generate şi ordonate. Cunoscând această metodă se poate obţine un rang mai bun decât al competitorilor şi astfel un nivel mai mare al traficului.

Un motor de căutare adună informaţii din cadrul paginilor web înregistrate la acel motor de căutare pentru a genera un indice care cuprinde toate cuvintele de pe toate paginile acelei adrese web, apoi analizează acest indice în conformitate cu diferiţi parametrii presetaţi şi îl stochează ca parte a unei baze de date pe serverul web. Acest indice este de fapt ceea ce caută utilizatorii în momentul în care taastează anumite cuvinte cheie.

Există trei abordări de marketing generale pentru a face o companie vizibilă prin intermediul motoarelor de căutare:

a) Search engine optimization (SEO);

b) Pay per click (PPC);

c) XML Trusted Feed.

Toate acestea le voi dezbate în articolele următoare, cu mai multe exemple empirice şi mai puţină teorie şi istorie....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu