sâmbătă, 5 februarie 2011

Cele mai noi metode de marketing digital

O strategie eficientă de marketing este vitală pentru orice companie ce dorește să obțină profituri cât mai mari. Cheia succesului o reprezintă captarea interesului consumatorilor, printr-o promovare convingătoare a produselor sau serviciilor oferite. Pentru atingerea acestui obiectiv, marketingul digital prezintă numeroase avantaje ce susțin utilizarea acestei metode. Marketingul digital este un termen folosit dar nu foarte bine definit, acesta cuprinzând aspecte ca publicitatea prin bannere, SEO, cost/click, email, social media, RSS, blogging, video streams, wireless text messaging, etc. Acestea fac parte, pe lângă alte diverse metode de a ajuta companiile să ajungă la clienții lor, din vasta gamă de tehnici utilizate în marketingul digital.
Pe măsură ce intervin schimbări în comportamentul consumatorilor, iar preferințele acestora sunt din ce în ce mai exigente, apar noi metode de promovare prin mediul digital, categorie ce cuprinde pe lângă mediul online, și telefonia mobilă. Întrucât telefonul mobil joacă un rol foarte important în stilul de viață al oamenilor, publicitatea prin intermediul acestuia poate fi optimizată în funcție de locație. Astfel, poți primi mesaje cu reducerile practicate de anumite magazine din zona respectivă sau diverse recomandări de restaurante. Personal, nu favorizez această tehnică, pentru că, în calitate de consumator, nu deți un grad de control asupra mesajelor pe care le primești, întrucât bazele de date sunt achiziționate de la companiile mobile de către terți, ce trimit diverse oferte, o mare parte din acestea neatractive.
Metodele inovative de promovare online cuprind, de asemeni, și marketingul cu ajutorul joculețelor și widget-urilor, ce asigură o interactivitate ridicată și captează interesul utilizatorilor. Deși această tehnică, aș putea spune, că se adresează unei nișe de consumatori, a fost utilizată cu succes de Barack Obama, în campania prezidențială. Pe lângă acestea, un rol important în stabilirea trendului în marketingul digital, îl are canalul YouTube, ce a inspirat, de-a lungul timpului, numeroase campanii ale unor branduri cunoscute ca: Menthos, Cola și Cadbury.
În cele din urmă, inovația în marketingul digital, se axează pe utilizarea canalelor social media: Facebook, Twitter, MySpace, Linkedln, prin intermediul cărora campaniile pot atinge foarte precis publicul țintă datorită specificațiilor pe care utilizatorii le dau atunci când își crează conturile.
De aceea, orice companie ar trebui să se bazeze pe aceste tehnici, dar să țină cont că acestea diferă în aplicare și furnizare a rezultatelor. De asemeni, marketingul digital este în continuă dezvoltare și noi tehnologii sunt create constant.
Ca și marketer, sunt entuziasmată de evoluția acestuia pe viitor și de cum marketingul va arăta în perioada următoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu