miercuri, 1 decembrie 2010

Campania: Stop cancerului la sân!

Nu puteam să nu vorbesc despre Facebook când vine vorba de promovarea metodelor neconvenţionale de susţinere a cauzelor sociale sau umanitare. Probabil că aţi văzut cu toţii în luna octombrie postările prietenilor I like it on... sau poate chiar voi aţi avut o astfel de postare pentru a susţine campania împotriva cancerului la sân. Toate postările se refereau la locul unde obişnuieşti să-ţi laşi geanta, cu toate că exista o oarecare aluzie sexuală - pentru a atrage atenţia evident! Au existat şi păreri contra acestei idei, tocmai din cauza acestor conotaţii sexuale, însă eu personal, consider că a fost un real succes şi a atras cu siguranţă atenţia. În cercul de prieteni de pe Facebook cred că mai mult de 50% au avut o postare de genul I like it on..., eu una nu am fost foarte originală cu I like on the floor :D, însă nu era chiar un concurs de creativitate :).

Concomitent cu această campanie a fost dansul mănuşilor roz cu peste 12 milioane de vizualizări pe youtube! În spitalul din Oregon, Portland, cadrul medical a improvizat un dans purtând mănuşi roz - culoarea utilizată în aceste campanii împotriva cancerului la sân. Simpatici, plini de viaţă cu un mesaj clar: Nouă ne pasă de bolnavii de cancer la sân!
Toate aceste metode neconvenţionale au ajutat enorm la senzibilizarea şi informarea publicului larg cu privire la această boală. Trebuie să recunosc că dintre toate aceste canale (youtube, echipamente roz de fotbal), tot Facebook-ul a avut impactul cel mai mare şi a rămas instrumentul cel mai cunoscut de promovare a acestei cauze umanitare.

Surse:
http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla-marketing/facebook-breast-cancer-campaign/
http://www.facebook.com/#!/BreastCancerAwareness

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu