miercuri, 1 decembrie 2010

Romautentic.ro


Voi încheia tema postărilor legate de marketingul de gherilă în spiritul zilei naţionale sărbătorită astăzi! Am căutat un exemplu autentic de marketing de gherilă şi de departe cel mai reuşit este cel al ciocolatei ROM - Senzaţii tari româneşti din 1964!
Ingredientele campaniei:
  • spiritul naţional viu al românilor
  • un nou ambalaj cu steagul american
  • promovarea cauzei pe Facebook, bloguri, ştiri, youtube
Site-ul romautentic.ro prezintă întreaga desfăşurare a campaniei, precum şi reacţiile şi opiniile românilor. Cel mai interesant mi se pare sloganul pe care îl au pe site: ROM se întoarce pentru voi - Cine s-a ofticat e român adevărat!
Scepticii considerau că Rom şi-a făcut publicitate gratuită datorită discuţiilor, însă este puţin probabil să-i facă pe români să reacţioneze vehement pentru întoarcerea la vechiul ambalaj. De cealaltă parte, membri echipei care au creat campania consideră că Rom păstrează acelaşi spirit liber şi îşi asumă să facă afirmaţii curajoase în continuare, chiar dacă aceasta incită la controversă, a declarat Adrian Boţan, Creative Partner la agenţia McCann Erickson, care s-a ocupat de transformarea mărcii de ciocolată. În plus, Boţan crede că orice brand are nevoie de lucruri noi. Campania este o metaforă a românului de astăzi: dacă ai haine sau maşini străine te simţi mai cool. Poate că visul american este prea departe, dar iată noi îl aducem azi mai aproape, a mai spus şeful creaţiei de la McCann într-un interviu pentru ziarul Adevărul.
Foarte inedită abordarea din punctul de vedere al efectului de marketing creat: numeroşi susţinători pe Facebook, site şi în stradă efectiv. Celor care erau sceptici şi considerau că această metodă va fi sortită eşecului, managerii ciocolatei Rom le pot râde în nas, pentru că această campanie de marketing de gherilă a avut un impact media uriaş!

Deşi iniţial trebuie să recunosc că am luat toată campania ca pe o glumă, când am văzut în magazine noul ambalaj cu steagul american am luat-o foarte în serios. Am rămas plăcut surprinsă de toată controversa creată, de mulţimea de oameni care s-au alăturat cauzei de pe facebook (vrem vechiul Rom înapoi) şi impactul media extrem de puternic al marketingului de gherilă aplicat cu succes de agenţia McCann Erickson în România! Campania pur şi simplu a adus românii mai aproape de valorile demult uitate...într-un stil autentic românesc! :)

Surse:
http://www.adevarul.ro/financiar/media/Cadbury_umbla_cu_Romul_vopsit_0_349165692.html
http://www.romautentic.ro/reactii#ziare
http://www.money.ro/cadbury-a-schimbat-ambalajul-ciocolatei-rom_735436.html


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu