miercuri, 9 februarie 2011

Dacia are probleme pe pieţele emergente, însă se bucură de succes în statele dezvoltate

Dacia are probleme pe pieţele emergente, însă se bucură de succes în statele dezvoltate

Firma Dacia a fost înfiinţată în 1966, la Colibasi, în judeţul Arges, fiind marca în jurul căreia s-a creat şi s-a dezvoltat industria de automobile din ţara noastră. Inca de la început, au existat strânse legaturi de colaborare între Dacia şi Renault, constructorul francez aflându-se la originea industriei de automobile din România.

Dacia este marca low-cost ce susţine vanzarile Renault şi se bucură de succes pe piaţa statelor dezvoltate, state in care consumatorii incearcă să facă economii, însă pe pieţele emergente Dacia are probleme.

In urma cu şase ani, Renault a încercat să cucerească pietele emergente producând maşini accesibile la pret şi cu dotari modeste. Astăzi, Renault are probleme în ceea ce priveşte vânzarea modelului în unele state în curs de dezvoltare, cum ar fi India, modelele de maşini fiind cumpărate de clienţii din tările bogate, care incearcă să economisească bani, acest lucru mişcorând vânzările modelelor mai scumpe ale firmei Renault.

In cursul anului trecut, s-au vândut mai multe modele de masini fără pretenţii, modele ce fac parte din categoria “entry”, acestea având un preţ cu doua treimi mai mic decât preţul maţinilor echipate standard.

In anul 2010 s-au vândut 684882 de masini din variantele low-cost, jumatate din acestea fac parte din marca Dacia, aceste modele fiind destinate pieţelor europene, iar pieţelor statelor emergente sunt destinate modelele low-end Renault. De asemenea, şi Dacia a fost destinată pieţelor emergente, piaţa din Europa de Vest fiind doar o idee secundară, dar a devenit o piaţă de succes.

Dupa ce s-a lansat noul model Logan, produs in România, importatorii independenţi au cumpărat maşini pentru a le revinde în statele vestice. La un an mai tarziu, a început şi firma Renault să vândă aceste modele, dar la un preţ fix, fără oferte speciale.

Marjele produselor ieftine sunt bune, ca procente, cu toate ca preţurile mici înseamnă profituri reduse.

In 2010 s-au raportat vânzări record, de 2.63 milioane unităţi, datorită preţurilor reduse, mai ales în urma crizei economice din 2009, când a pierdut 3.1 miliarde de euro.

In Franta, cea mai ieftină versiune a Loganului costă 7600 euro, pe când un Clio, un echivalent Renault pe piaţa românească, poate fi achiziţionat cu 13900 euro, cele două autovehicule având aceeaşi dimensiune şi acelaşi motor.

Producţia Logan a început din anul 2004, când Renault a cumpărat participaţia majoritară la Dacia în anul 1999, iar mai tarziu a cumpărat şi acţiunile rămase.

Vânzarea autovehiculelor ieftine este o problemă pentru toţi constructorii din industria auto. De exemplu în India, masina de 2500 de dolari, Nano, a cunoscut scăderi ale vânzărilor, asta dupa ce mai multe unităti au luat foc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu