marți, 8 februarie 2011

Jocurile brandurilor

Noul trend in marketing este crearea advergame- urilor. O solutie destul de greu de pus in aplicare la un nivel foarte ridicat. De avantajele acestei modalitati de promovare se bucura brandurile care se adreseaza unui public tinta tanar, care gusta stfel de distractii. De asemenea se adreseaza celor care au timp sa se ocupe de astfel de activitati online si cu siguranta va ajunge si la vanatorii de promotii. Exista si este din ce in ce mai larga categoria celor care vaneaza promotii, gratuitati, concursuri, etc. Acestia se vor bucura la aparitia unui astfel de advergame care ofera un premiu in lumea reala.

Asadar este o modalitate moderna de a aduce un brand in atentia consumatorilor dar una destul de costisitoare. Pentru a ajunge la un numar cat mai mare de utilizatori ai aplicatiei trebuie sa concepi un joc inovativ si deosebit, sa detii serverele si tehnologia necesare unei astfel de activitati. Toate acestea sunt foarte scumpe si astfel companiile prefera inca promovarea traditionala.

Am observat ca firmele nu doresc sa promoveze doar produsele pe care le comercializeaza ci si valorile firmei in sine. Am intalnit un astfel de joculet pe facebook, care imi aducea mai mult a campanie de PR decat a promovare de produs. Acest joc apartinea firmei Reckitt Benckiser. Ca si jucator erai in rolul unui manager care trebuia sa ia decizii de marketing in general. Ti se prezentau anumite situatii cu care te confruntai si dupa de dadeai un raspuns ti se aprecia rata de succes in procente. In fiecare zi aveai un anumit numar de situatii carora trebuia sa le faci fata si castigai bani cu care iti decorai biroul. De acest joc am aflat in urma aplicarii la un post de Internship in cadrul firmei lor si m-au directionat catre acest lik ca sa imi fac o idee despre modalitatea lor de lucru. Asadar advergame-urle pot avea utilizati multiple dar targhetul tinta al acestora ramane totusi limitat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu