miercuri, 9 februarie 2011

Unul din 10 utilizatori de Internet realizeaza tranzactii bancare online

In urma unei cercetări de piaţă realizată de TradeAds Interactive reiese faptul că pentru a efectua tranzacţii bancare online, internetul este folosit de 10% dintre români, iar 9% accesează web-ul prin intermediul echipamentelor mobile, acest segment e utilizatori fiind în creştere.

Acest sondaj s-a desfăsurat în perioada 10-27 ianuarie, având la baza un chestionar ce conţine 22 de intrebări, acesta fiind livrat online. Numărul respondeţilor ce au participat la acest sondaj este de 5356.

Cei mai multi dintre cei chestionaţi utilizează calculatoare tip desktop, 63.6%, şi numai 39.3% folosesc laptop-urile şi notebook-urile pentru navigarea pe internet.

Cea mai utilizată acivitate pe internet este corespondenţa prin instant messaging.

In urma sondajului efectuat de TradeAds Interactive se observă faptul că internetul este cea mai mare sursă de acces la informaţii. Ziarele şi revistele online sunt citite de peste 40% dintre respondenţi şi doar 30 dintre aceştia utilizează reţelele sociale.

Potrivit studiului, femeile sunt preocupate să navigheze pe internet ca să se documenteze pentru diversele activităţi pe care le desfăsoară la locul de muncă sau acasă, în timp ce bărbatii folosesc internetul pentru a se distra in timpul liber.

Cele mai căutate informatii pe care oamenii le caută pe internet sunt legate de sănătate - 53.8%, educaţie - 50.8%, artă - 46.6% şi divertisment – 46.6%.

Din datele ce reies din acest studiu, observăm faptul ca femeile preferă informaţii despre artă, călătorii, divertisment, educaţie, familie, sănătate, shopping, iar bărbatii accesează informaţii din domeniul auto, tehnologie, sport şi business.

De asemenea se mai observă că tinerii până în 30 de ani sunt receptivi la informaţiile despre shopping, sport, auto, cei cu vârste cuprinse între 30-50 caută informaţii despre educatie, familie, imobiliare, business iar cei care au vârsta peste 50 de ani caută informatii despre sănătate, călătorii şi divertisment.

In ceea ce priveşte informarea respondenţilor, 41% dintre ei afirmă că bannerele publicitare îi informează, 13.4% spun că sunt ajutaţi să aleagă diferite produse comerciale. 21.8% dintre respondenţi consideră că bannerele nu au nici un impact asupra lor, în timp ce 23.8% le consideră supărătoare.

In urma studiului efectuat, se observă că perceptia românilor asupra publicităţii rămâne neschimbată în 2010 faţă de 2009.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu