miercuri, 9 februarie 2011

Greenbook, o viitoare reţea de socializare dedicată voluntariatului

„Proiectul „Greenbook”, aparţinând web designerului de origine franceză Paul Frigot, a câştigat competiţia internaţională Open Planet Ideas, iniţiată în urmă cu trei luni, de către Sony Europe, în parteneriat cu WWF International.”

Noua ideea dezvoltată de Paul Frigot (acesta este de origine franceză, dar locuiește în România) cred că este foarte interesantă. Ea îmbină două concepte – rețeaua de socializare și protejarea mediului. Aș putea spune chiar că îmbină utilul cu plăcutul. 

Până acum, rețelele care au avut succes nu aveau nici o utilitate practică, principalul lor scop era comunicarea și entertainmentul. GreenBook vine însă cu o nouă idee care cred că va atrage atenția. Poate nu unui număr așa de mare de persoane precum a atras Facebookul sau Twitterul, dar cred că lumea va fi interesată de noua rețea de socializare.
Spun în primul rând că nu va atrage un public atât de larg deoarece și publicul țintă este mult mai restrâns – nu toată lumea este pasionată de protejarea mediului.

GreenBook a fost câștigătoarea unui concurs dezvoltat de cei de la Sony Europe – Open Planet Ideas – o comunitate virtuală – prin care se încearcă găsirea celor mai inovative idei de folosire a tehnologiilor actuale pentru rezolvarea problemelor de mediu. 

Protejarea mediului a devenit o problemă la nivel mondial și tot mai multe țări încearcă să găsească soluții pentru a evita producerea unor dezastre naturale care se prefigurează și care au fost intens dezbătute în ultima perioadă. GreenBook poate atrage utilizatori din lumea întreagă și poate dezvolta diverse aplicații utile pentru scopul său principal. Aceasta nu este o simplă rețea de socializare creată pentru divertisment. GreenBook este mult mai mult decât atât. Este o comunitate ce s-a dezvoltat pe baza unui concept bine definit, de intereset mondial. GreeBook este „cea mai inovativă metodă de a utiliza tehnologia deja existentă, pentru a ajuta la conservarea resurselor naturale ale planetei”.

Cred că această nouă rețea de socalizare poate avea succes la nivel mondial dacă este promovată într-o manieră optimă. Principalul ei atu este faptul că a venit cu o ideea diferită, cu ceva nou ce nu s-a mai realizat până în prezent, sau cel puțin nu la o scară atât de largă. În plus abordează o problemă de importanță mondială și o îmbină cu social media.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu