marți, 8 februarie 2011

Egiptul, tot mai aproape de o „revoluţie” stimulată de Twitter şi Facebook

Dupa cum bine stim, impactul social al retelelor de socializare este unul foarte puternic din multe puncte de vedere. De multe ori revolutiile pornite prin intermediul retelelor de socializare nu sunt luate in serios de catre autoritati. Iata un exemplu in care acestea s-au inselat de puterea oamenilor de a se instiga unul pe altul la protest. Internetul este o metoda foarte buna de comunicare in cadrul unui grup foarte mare de oameni care sustin aceeasi cauza. Accesul la internet si la retele de socializare inlesnesc organizarea manifestatiilor de acest gen in intreaga lume. Evenimentul mentionat in articolul ales este un exemplu extrem dar sugestiv pentru acest fenomen.

Acum cateva saptamani si in romania se organiza un boicot pe facebook, impotriva benzinariilor. Soldat cu un mare esec din pacate. Dupa ce mii de oameni au acceptat propunerea on line a organizatorilor de a nu alimenta cu combustibil autoturismele in datele de 17, 18, 19 Ianuarie au decis sa nu mai participe la boicot sau pur si simplu au fost atat de putini sustinatoi incat nici macar nu s-au facut sesizati. Asadar nu toate tentativele de boicot lansate pe internet sunt la fel de bine gandte, organizate si promovate.

Aceasta noua metoda de instigare a maselor devine din ce in ce mai populara. Acum fiecare individ apartinand unui grup social de dimensiuni mai mari sau reduse are libertatea de a se alia cu cei asemeni lui pentru a sustine anumite idei. In acest fel oamenii pot deveni mai solidari macar in mediul virtual daca nu si in mediul real.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu