miercuri, 9 februarie 2011

Avantajele promovarii prin Google Adwords

Cu Google AdWords, se pot crea si difuza anunturi rapid şi uşor pentru orice tip de afacere.
Indiferent de bugetul de care se despune, se poate face publicitate facila prin aceasta unealta pusa la dispozitia utilizatorului de catre Google.

Ideea de baza al Google Adwords este faptul, ca avand o afacere in orice domeniu, firma poate fi usor vizibila, prin implementarea anumitor cuvinte cheie in cautarea de pe Google, iar utilizatorul serviciului plateste doar pentru click-uri (adica pentru fiecare vizitator al anuntului lui).

Anunţurile AdWords sunt afişate împreună cu rezultatele căutării când un utilizator caută pe Google folosind unul dintre cuvintele cheie. Anunţurile apar în ,,Link-uri sponsorizate" din coloana laterală a unei pagini de căutare şi pot apărea şi în poziţii suplimentare, deasupra rezultatelor gratuite ale căutării. În acest mod, anunţurile vor fi afişate unui public deja interesat deja de domeniul in care s-a postat anuntul. De asemenea, se poate alege ca anunţurile să fie afişate pe site-urile din Reţeaua de display în Reţeaua Google, aflată în continuă creştere. În plus, puteţi alege destinaţiile de plasare exacte din Reţeaua de display unde doriţi să apară anunţurile sau puteţi permite ca direcţionarea în funcţie de context să potrivească cuvintele dvs. cheie cu conţinutul.

Puteţi să alegeţi dintr-o varietate de formate de anunţ, printre care anunţuri text, imagine şi video şi să urmăriţi cu uşurinţă performanţa anunţurilor, utilizând rapoartele disponibile în contul dvs.

Nu există cheltuieli minime lunare pentru programul AdWords, ci există numai o taxă de activare nominală. Asta inseamna ca se plateste o taxa minima la inregistrare, si dupa aceea se plateste doar pentru click-urile efectuate - aceste cheltuieli fiind constructive, deoarece orice click inseamna un posibil client.

Avantajele pe care le vad eu in aceasta modalitate de promovare sunt multiple.

In primul rand, este o publicitate ieftina, se plateste foarte putin la inceput, si dupa aceea doar la sansele de vanzare.

De asemenea Google Adwordas ofera publicitate targetata. Doar cine este interesat de domeniu si cauta pe motorul de cautare Google gaseste articolul sau mesajul publicitar.

De asemenea este o publicitate al carei rezultate sunt foarte masurabile. Cel care da anuntul sau posteaza mesajul publicitar, stie in orice moment cati vizitatori a avut, si cate din aceste vizita s-au finalizat cu vanzare.

Totusi, parerea mea este ca si aceasta promovare trebuie facuta 'smart'. Asta inseamna, ca acele cuvinte cheie care sunt introduse in motorul de cautare trebuie alese cu grija, astfel incat sa fie relevante pentru cautari si pentru anuntul postat. Daca aceste cuvinte cheie nu sunt relevante, exista riscul ca acel client care cauta exact ce are vanzatorul postat sa nu dea peste anunt, sau exista riscul in care cuvantul cheie apare in prea multe cautari irelevante, anuntul primeste mult prea mult vizitatori, iar cheltuielile devin prea mari si nejustificate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu