marți, 8 februarie 2011

Cybermarketingul țintește consumatorul

Pornind de la noțiunea de ''cybermarketing'', un neologism ce desemnează activitățile aflate la interesecția a trei domenii: marketing, economie și tehnologie, se poate afirma că mediul online a atins un alt nivel odată cu dezvoltarea rapidă a formelor de comunicare cu consumatorii. Totul se axează pe crearea ambientului în care are loc schimbul de informații, în care clientul joacă rolul principal. Astfel, cybermarketingul reprezintă o ''politică de informare online sau un marketing online centrat pe consumator''.
În contextul actual, de modificare a bugetului de timp și a stilului de viață al consumatorilor, o mare parte din comunicare este realizată online, această nevoie umană de comunicare stând la baza dezvoltării internetului. De-a lungul timpului, oamenii și-au schimbat atitudinea și preferințele în privința utilizării mediilor de comunicare, dar și propriul comportament. Acum, oamenii sunt mai narcisiști, dornici de a se face cunoscuți, de a socializa, dar și îngrijorați de sentimentul de a rămâne singuri. Satisfacerea acestor necesități a situat Internetul ca cel mai de succes business.
Dacă marketingul tradițional ar fi reușit toate acestea probabil că cybermarketingul nu și-ar mai fi găsit locul în viețile noastre.
Acesta din urmă nu va înlocui metodele tradiționale, dar oferă numeroase avantaje: interactivitate, costuri și timp reduse, disponibilitate continuă, adăugarea posibilităților de alegere pentru consumator, feedback, înlătură dependența marketingului de hârtie, adaugă mai multă valoare informativă produselor, în timp real și accesibile din orice loc din lume, înlăturarea barierelor de timp și distanță din calea extinderii internaționale.
În concluzie, cybermarketingul reprezintă o extindere a marketingului tradițional, unde toate acțiunile sunt îndreptate către satisfacția consumatorilor, cu scopul maximizării rezultatelor obținute. Principiul de bază îl constituie îmbinarea unor strategii de comunicare, menite să atragă și să fidelizeze clienții, ce vor transforma o afacere obișnuită într-una de succes.
Totul se rezumă la consumator.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu