miercuri, 9 februarie 2011

Cum să-ţi creezi propria reţea de socializare

„Reţelele de socializare par să domine online-ul. Câţi dintre noi nu au măcar un singur cont pe una dintre aceste reţele? V-aţi întrebat însă cum de au reuşit oamenii din spatele acestor reţele de socializare să strângă suficienţi bani pentru a avea milioane de membri? Sau cum ar fi să aveţi propria reţea de socializare? Astfel aţi impune propriile reguli de comunicare, aţi avea posibilitatea de a alege aplicaţiile care vă plac şi, de ce nu, să transformaţi o pasiune, într-o sursă de venit.”

Rețelele de socializare, după cum am observat cu toții, au devenit extrem de populare în ultima perioadă de timp. Multă lume se plânge de anumite aplicații sau de faptul că date personale ajung să fie făcute publice, însă cu toate acestea milioane de oameni le accesează zilnic. Sau poate exact aceste lucruri sunt cele care atrag, cele care captează atenția. 

Subiectul Facebook a făcut înconjurul lumii și continuă să fie de actualitate. Modalitatea prin care un tânăr de 20 și ceva de ani a reușit să construiască în câțiva ani o companie ce are o valoare estimată de aproape 50 mld dolari a fost analizată de foarte mulți critici din întreaga lume. Iar Facebookul nu este singura rețea de socializare care a devenit populară și a cunoscut succesul. Astfel de exemple mai pot fi Twitter, YouTube, MySpace etc.

Principalul motiv pentru care subiectul rețelelor de socializare a fost atât de intens dezbătut nu este numai amploarea pe care au luat-o (nr. crescut de utilizatori) ci mai ales profiturile care se pot obține prin intermediul acestora. 

Construirea unei astfel de rețele nu este atât de dificilă. Cred că principala problemă este alegerea unei tematici, a unui public țintă la care noua rețea să prindă și astfel să aibă succes.
Conform articolului sunt siteuri specializate prin intermediul cărora fiecare dintre noi își poate crea propria rețea. Există o perioadă de 30 de zile în care rețeaua se poate utiliza gratuit (demo), după care se plătește o sumă modică lunar. Astfel pot spune că crearea propriei rețele nu implică neapărat deținerea și investirea unei sume importante de bani, problema vine atunci când trebuie atrase alte surse de venit.
Rețelele de socializare se pot crea și doar pentru comunicare, însă majoritatea dintre noi ne gândim la obținerea de profit. Pentru acest lucru trebuie atrași utilizatorii, iar aceștia pot fi atrași cel mai bine prin crearea unei idei noi, care să-i prindă și ulterior prin realizarea unei campanii de promovare. Cred că cel mai dificil este dezvoltarea unui concept nou de rețea care să reușească să aibă un impact comparabil cu cele existente deoarece prin ceea ce există în momentul actual pe piața de online se acoperă marea majoritate a utilizatorilor de internet din lumea întreagă. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu