miercuri, 9 februarie 2011

10 tendințe în mobile marketing în România anului 2011

Asistăm la o dezvoltare rapidă a marketingului mobil, ce va fi susținută și în 2011, de importanța pe care au dobândit-o noile tactici: aplicațiile mobile, codurile QR, mobile web, cupoanele mobile, marketingul bazat pe localizare. În România, în 2010, s-au înregistrat creșteri semnificative pe mai multe segmente: campanii de comunicare prin sms, promoții cu înscriere prin sms, campanii de mobile web, ce conduc la o extindere a acestui domeniu.
Deși, sms-ul a fost, și este, utilizat ca modalitate de comunicare cu familia, prietenii sau cunoscuții, recent a devenit un instrument specific companiilor de abordare și informare a consumatorilor cu privire la produsele sau serviciile oferite. Acestă metodă este preferată de marketeri în comunicarea cu audiența, întrucât este ușor de implementat și nu presupune dificultăți tehnice.
Aceștia vor utiliza, în 2011, promoțiile cu înscriere prin sms și aplicațiile mobile, urmând tendințele globale de adoptare a acestor tehnici, în România fiind așteptată o creștere de peste 30%.
Campaniile online vor implica tot mai multe elemente de marketing mobil, prin introducerea validărilor prin sms, mai eficiente decât metodele tradiționale, aplicațiilor mobile și mobile web.
Codurile bidimensionale (coduri QR) și cupoanele mobile vor începe să fie folosite și de brandurile românești pentru a extinde comunicarea în mediul mobil, atragând creșteri ale bugetelor alocate acestui tip de promovare.
Marketingul bazat pe localizare și proximitate (bluetooth), încă aflate în faza de experiment, vor încerca să înlăture barierele campaniilor bazate pe localizarea în timp real. Deși rata de succes și acceptare a acestor mesaje este destul de mică, acord încredere acestei tehnici întrucât costurile sunt incomparabil mai mici, iar rezultatele major îmbunătățite față de campaniile prin sms.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu