duminică, 6 februarie 2011

Va depasi online-ul printul la publicitate in 2011?


Mediul online castiga teren, o tendinta care se aplica in toate tarile din Europa de Est. In prezent, Romania este tara in care online-ul acapareaza cel mai mic procent din bugetele de publicitate – de sub 5%, in 2010. In Polonia si Ungaria procentul creste pana la 15%, in Cehia 18%, iar in Letonia si Estonia e de peste 12%. Romania este insa o piata cu mult potential pentru cresterea online-ului, datorita penetrarii largi a broadbandului, declara Anna Lubowska, CEO al MEC Central & Eastern Europe si MEC Polonia.Semnale privind o inversare a clasamentului in favoarea online-ului exista, insa momentan doar in tari precum Marea Britanie sau SUA. Astfel, Arthur Sulzberger Jr., presedintele New York Times Company, a declarat anul acesta ca firma pe care o conduce va fi fortata ca la un moment dat, in viitor, sa renunte la versiunea tiparita a publicatiei The New York Times. In plus, in Marea Britanie online-ul a depasit deja TV-ul si printul in privinta veniturilor din publicitate.In cazul Romaniei, jucatorii din online cred ca valoarea pietei de publicitate online o va depasi pe cea de presa scrisa abia in 2012.
Din punctul meu de vedere mediul online va castiga incet incet teren in fata mediului scris. Daca momentan mediul scris conduce pe viitor cred ca mediul online va castiga teren. Se va dezvolta si in Romania acest mediu dar deocamdata mai trebuie lucrat pentru a putea vorbi de o crestere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu