Acest articol prezintă câteva puncte de vedere ale șefului companiei Google – Eric Schmidt. Acesta ”atacă” rețelele de socializare pentru faptul că ele se constituie în "sisteme inchise de informatii". Prin acest lucru el vrea să spună că informațiile cuprinse pe aceste rețele nu sunt la vedere, nu apar la un simplu search pe motoarele de căutare și acest fapt ar fi practic în detrimentul utilizatorilor. El afirmă că acestea limitează accesibilitatea și gradul de deschidere al internetului. Acuzații destul de simple, dar dacă analizăm substratul acestora ele pot fi destul de grave – împiedică accesul oamenilor la informații și dezvoltarea tehnologiilor.
Afirmațiile făcute de șeful Google sunt parte a războilui pornit între Google și rețelele de socializare – Facebook în special, și nu cred că sunt atât de inocente pe cât vor să pară. Ele transmit mult mai mult. Deasemenea se poate observa nemulțumirea celor ce dețin cel mai utilizat motor de căutare față de social media, domeniu ce a cunoscut o amploare impresionantă în ultima perioadă de timp.
Schmidt spune că Facebook nu reprezintă o amenințare pentru Google, însă conflictele ce au apărut între cele două companii au fost destul de numeroase. Acest lucru demonstrează contrariul celor afirmate de șeful Google. Una din nemulțumiri este legată de angajați, lucru amintit și în articol și chiar dacă se spune că cei care au plecat să lucreze pentru Facebook nu sunt așa mulți, nici unei companii nu îi convine să-și formeze angajații, după care aceștia să plece la concurență. Indiferent că este vorba de o persoană sau mai multe acest lucru este neplăcut și deranjant.
Însă conducerea Google cred că este nemulțumită în special de refuzul celor de la Facebook de a coopera cu ei. Facebook-ul a ajuns să fie cea mai utilizată rețea de socializare din lume, iar rețelele de socializare per ansamblu au ajuns chiar să depășească în momentul actual traficul de pe motoarele de căutare, fapt fără precedent.
Concluzia este că printr-o cooperare mult mai bună între Facebook și Google, motorul de căutare ar avea mult mai mult de câștigat deoarece ar putea beneficia de anumite date în plus, date cu un conținut destul de vast (având în vedere numărul utilizatorilor Facebook) și destul de interesant. Facebook în schimb nu ar beneficia de același rezultat, punerea la vedere a datelor nu le-ar aduce nici un profit, poate chiar din contră – ar atrage după sine nemulțumirea utilizatorilor și pierdere unora dintre ei.
Afirmațiile făcute de șeful Google sunt parte a războilui pornit între Google și rețelele de socializare – Facebook în special, și nu cred că sunt atât de inocente pe cât vor să pară. Ele transmit mult mai mult. Deasemenea se poate observa nemulțumirea celor ce dețin cel mai utilizat motor de căutare față de social media, domeniu ce a cunoscut o amploare impresionantă în ultima perioadă de timp.
Schmidt spune că Facebook nu reprezintă o amenințare pentru Google, însă conflictele ce au apărut între cele două companii au fost destul de numeroase. Acest lucru demonstrează contrariul celor afirmate de șeful Google. Una din nemulțumiri este legată de angajați, lucru amintit și în articol și chiar dacă se spune că cei care au plecat să lucreze pentru Facebook nu sunt așa mulți, nici unei companii nu îi convine să-și formeze angajații, după care aceștia să plece la concurență. Indiferent că este vorba de o persoană sau mai multe acest lucru este neplăcut și deranjant.
Însă conducerea Google cred că este nemulțumită în special de refuzul celor de la Facebook de a coopera cu ei. Facebook-ul a ajuns să fie cea mai utilizată rețea de socializare din lume, iar rețelele de socializare per ansamblu au ajuns chiar să depășească în momentul actual traficul de pe motoarele de căutare, fapt fără precedent.
Concluzia este că printr-o cooperare mult mai bună între Facebook și Google, motorul de căutare ar avea mult mai mult de câștigat deoarece ar putea beneficia de anumite date în plus, date cu un conținut destul de vast (având în vedere numărul utilizatorilor Facebook) și destul de interesant. Facebook în schimb nu ar beneficia de același rezultat, punerea la vedere a datelor nu le-ar aduce nici un profit, poate chiar din contră – ar atrage după sine nemulțumirea utilizatorilor și pierdere unora dintre ei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu