marți, 8 februarie 2011

Scriitorii se vând pe Youtube

Se pare ca scriitorii inca se mai zbat pentru a razbi in aceasta lume dominata de internet. Internetul a acaparat atat de mult din timpul liber al populatiei si implicit din timpul dedicat lecturii incat eforturile scriitorilor as spune ca sunt aproape in zadar.

In prima parte a articolului sunt prezentate cateva exemple de scriitori internationali care au avut succes datorita promovarii pe youtube. Observam insa ca subiectele abordate in cartile lor sunt probabil unele care ar fi prins oricum la publicul larg. Publicatiile lor sunt carti practice de retete culinare sau carti pentru copii. De asemenea observam ca publicul tinta al acestor carti este tineretul, astfel o promovare pe you tube este ceva potrivit. De exemplu cartea lui Jamie este un ghid practic de a gati ceva delicios si sanatos in doar 30 de minute. Este evident ca se adreseaza persoanelor timnere care nu au cum sa petreaca mai mult timp in bucatarie. Cartile pentru copii au cam acelasi targhet, parinti tineri, care inca mai citesc din carti copiilor lor. Probabil in curand se vor folosi si ei de audio book-uri. Asadar exemplele internationale au folosit acest tip de promovare intr-un mod inteligent as spune.

Scriitorii romani care au abordat acest tip de promovare mi se pare ca nu au ales tocmai calea cea mai potricvita. Sa promovezi pe youtube beletristica mi se pare putin naiv si asta se poate observa si din numar mic de vizualizari ale acestor clipuri. Sunt din ce in ce mai putini oameni care au timp sau care mai vor sa citeasca astfel de carti, iar acestia nu cred ca vor cauta referinte despre carti pe youtube. Cred ca acestia fac parte din categoria oamenilor care cauta referinte in locuri mai sigure.

Dar aceasta metoda de promovare este totusi gratuita asadar fiecare are dreptul sa o utilizeze. Chiar daca mesajul transmis a ajuns doar la un umar foarte mic de potentiali clienti, scriitorul tot a castigat ceva. Pentru cei insa care doresc ca filmuletele lor sa fie de fapt mici trailere aceste productii vor si costa ceva bani si asta nu cred sa este ceva care sa merite.

De altfel insusi titlul acestui articol denota faptul ca nici macar nu suntem obisnuiti noi romanii cu astfel de abordari. Sintagma „se vand” are in limba romana o semnificatie negativa, ca si cand scriitorii s-ar compromite facandu-si publicitate pe youtube.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu