miercuri, 9 februarie 2011

Firmele din România și rețelele de socializare

Despre social media s-a vorbit tot mai des în ultima perioadă de timp chiar și în țara noastră. Este un subiect intens dezbătut, dar pe care puțini îl înțeleg cu adevărat. Firmele din România au înțeles că promovarea prin intermediul acestor canale de socializare este benefică, poate aduce profit firmei, îi poate crea o imagine mai bună sau crește notorietatea acesteia cu investiții mult mai mici decât alte tipuri de publicitate. Se spune deasemnea că este și mult mai eficientă, că poate ajunge mai ușor la consumatori și se poate adresa direct publicului țintă. Toate aceste lucruri sunt adevărate și au fost dovedite de anumite firme care au înțeles noul concept de social media. Dar în țara noastră astfel de firme sunt foarte puține la număr.

Cel mai bine văzut brand în social media de la noi din țară este Dacia – companie puternică, privatizată cu o firmă franceză, a cărei prezență pe rețelele de socializare a fost însă criticată, chiar dacă în topuri apare ca având o prezență bună. Sau poate activitatea firmelor de la noi în social media este destul de slabă, astfel că în topuri apar companii puternice care însă mai au de lucrat la promovarea în acest domeniu. 
O campanie reușită în social media cred că a fost cea dezvoltată de compania Petrom cu ”Redescoperă România”, campania ce a câștigat și diverse premii. Acesta este un exemplu de reușită, însă e greu să mai venim și cu alte exemple asemănătoare.  

Facebook oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și crea propriile pagini de business. Acest lucru l-au aflat și românii, însă ceea ce le lipsește firmelor de la noi este implicarea și înțelegerea modului de promovare ce se pretează domeniului de social media. Aici trebuie să se pună accent pe comunicare, pe interacțiune, pe oferirea de feedback imediat și pe atragerea utilizatorilor prin lucruri interesante (nu neapărat promoții, discounturi ci prin implicarea vizitatorilor paginii în diverse activități, jocuri sau discuții tematice). Spre aceste lucruri ar trebui să se orienteze firmele din România și poate că atunci când o vor face vor reuși să cunoască ce înseamnă cu adevărat succesul în social media. Cine știe...poate în anul 2011 vom putea vedea o altă implicare în acest domeniu și mai multe campanii ale firmelor românești ce au reușit prin intermediul canalelor de socializare. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu