luni, 7 februarie 2011

Cine face marketing online

Punctul de plecare al marketingului online îl reprezintă dezvoltarea semnificativă din ultimii ani a Internetului. Cum spunea și Bill Gates '' afacerile sunt de două feluri-pe Internet sau deloc'', astfel promovarea online devine obligatorie pentru orice firmă ce intenționează să genereze comportamente de marketing. Important e ca un număr cât mai mare de oameni să ajungă la informație și să ia o decizie în ceea ce o privește, iar acest proces se bazează pe ''regula celor 3C'' -caută, compară, cumpără. Astfel încât aceste acțiuni să aibă loc, compania trebuie să găsească cele mai avantajoase metode care să îi garanteze îndeplinirea acestora.
Întrucât totul trebuie să aibă un început, primul jucător care face marketing online, în acest proces, este chiar compania sau persoana din spatele respectivelor produse. Aceasta declanșează întregul fenomen prin crearea site-ului și anunțarea părților interesate de existența acestuia. În cazul lipsei expertizei necesare, se face apel la un consultant sau o agenție de branding online ce se va ocupa de analiza de funcționalitate, de optimizarea pentru motoarele de căutare, de execuția grafică, de înscrierea în directoare și portaluri și de uneltele tehnologice, toate acestea în limbajul marketingului reprezintă o prezentare și un vad cât mai bune, crearea ambalajului și distribuția.
În cazul în care timpul nu permite gestionarea personală a site-ului creat, webmasterul sau consultantul de cont este persoana potrivită pentru a se ocupa de interacțiunea cu utilizatorii. Și cum existența site-ului nu este suficientă în atragerea consumatorilor, agenția de publicitate sau comunicare online va avea rolul principal în derularea campaniei de informare a potențialilor clienți.
De asemeni, exponenți în marketingul online sunt și freelancerii, ce pot întreprinde acțiuni pe forum-uri, pe bloguri sau site-uri de socializare.
În final, toate acțiunile companiei sau persoanei ce își promovează produsele sau serviciile online sunt instrumente de marketing, astfel trebuie acordată o atenție deosebită oricărui detaliu ce conturează imaginea respectivului brand.
Marketingul online poate aduce beneficii multiple companiilor, dacă există expertiza necesară, iar pentru aceasta sunt disponibili diverși specialiști ce pot crea o poziție dominantă în mediul online.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu